Redaksjonen. Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 KOMMENTAR: Kan avstand være en fordel? Erfaringer fra et digitaliseringsprosjekt Lenke til kommentar
quantum Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) Hvis målet i seg selv er å få på buksa fort, er det nok en fordel om dassen brenner. Når de mest isolerte avdelingene tar i bruk samhandlingsløsninger i størst grad, så kan en nok si at isolasjon er en fordel. Dersom det enedelige målet er digitale samhandlingsløsninger, vel å merke. Men dersom målet er selve samhandlingen, og ikke minst utkomme av den, så tror jeg nesten isolasjon kan være en ulempe, jeg altså ... ? Vellykket innføring av samhandlingsløsninger trenger heller ikke være enkelt i seg selv, jeg ville ikke akkurat fastslå så kategorisk at det er enklere å innføre enn AI. AI er ikke trivielt, men A'en eliminerer en del kompliserende forhold som samhandling naturlig nok er knyttet til, nemlig de menneskelige. Så kudos til Statped for å ha kommet så langt som de har gjort. Endret 18. februar 2020 av quantum Lenke til kommentar
oppat Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Det er en del overlappende temaer i håndtering av en distribuert organisasjon og håndtering av en organisasjon som forandrer seg, inkludert at folk kommer og går over tid. I lange prosjekter vil det ofte ikke være samme personer som starter og avslutter prosjektet. I distribuerte organisasjoner tvinges mer av prosjektet inn i digitale verktøy og disse verktøyene kan ofte også brukes når organisasjonen forandres. Noe så enkelt som å kunne finne tilbake til en diskusjon som noen har hatt for å forstå bakgrunnen for en beslutning er et vanlig problem i en organisasjon. Det støttes automatisk i en distribuert organisasjon hvor kommunikasjon ofte foregår skriftlig eller der video lagres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå