Redaksjonen. Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 Introduserer ny elektrisk dobbeltdekkerbuss Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 Pris? Den dekker uansett rekkevidden alle bybusser i Norg trenger. Tror fint den kunne kjørt rute 100 og 101 på Nord-Jæren/Ryfylke uten problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 Jeg lurer på hvilket marked denne skal treffe. Til bybuss er den alt for stor og upraktisk for raske stopp. Til langdistanse har den nok for dårlig rekkevidde/ladehastighet til at den er brukbar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 Jobbpendlere fra Ryfylke til Forus ville nok likt denne. Få stopp og «lange» strekk. Lenke til kommentar
Carl Anton Stenling Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 Denne er nok først og fremst tenkt som en regionbuss, dvs. inntil 10 mil mellom ytterpunktene på ruta. 3 Lenke til kommentar
Egil Hjelmeland Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 failern skrev (2 timer siden): Jeg lurer på hvilket marked denne skal treffe. Til bybuss er den alt for stor og upraktisk for raske stopp. Til langdistanse har den nok for dårlig rekkevidde/ladehastighet til at den er brukbar. Det er kanskje en grunn til at det er på det amerikanske markedet den introduseres. De fleste byene der borte har romsligere veinett enn her i Europa. 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Er ikke buss-sjåfør så jeg skjønner ikke helt hva du mener her? De har vel neppe tenkt på denne som bybuss, sikkert mer som "pendler-buss" der passasjerene feks skal inn til sentrum og det blir mest påstigning underveis, tror du ikke det? Her hjemme ville den sikkert kunne gått i noen ekspressruter med en bedre batteripakke, batterikjemi eller lading. Uansett så er det jo flott at kineserne pusher el-busser og setter litt press på andre produsenter. El-buss markedet er jo enormt i Kina så der har de jo fått rett lang erfaring så det er nok litt å lære av kineserne på el-busser. Så må vi bare tilpasse det til vårt behov og våre ruter mtp lading, kapasitet etc. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Flere seter og lengre rekkevidde enn tidligere modeller. Dette går riktige veien! Den kunne passet fint som sightseeing-buss her i Tromsø. F.eks dra med seg nordlysturister på fjellheisen, polaria, sledekjøring med rein, nordlyskikking, lavvo og tilbake til hotellet/cruiseskipet igjen. Slike busser kjører bare et par runder om dagen og kan også kombineres med kjøring av skoleklasser til det svømming (nå som svømmeundervisninga ikke foregår rundt i bydelene lengre og nesten alle skoler er avhengig av transport) 2 Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Rekkevidde og ladehastighet funker supert for regionale rushtidsbusser. Som eksempel fra Drøbak hvor jeg bor er det snaut 40 km inn til Oslo. Det går mye tettere med busser fra ca 06 til 09 og så fra ca 15 til 19 enn resten av døgnet. En del busser kjører da 3-4 runder, opp til ca 320 km før de står noen timer for bli satt inn igjen i ettermiddagsrushet. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Egil Hjelmeland skrev (15 timer siden): Det er kanskje en grunn til at det er på det amerikanske markedet den introduseres. De fleste byene der borte har romsligere veinett enn her i Europa. Greit nok med lengden, men den passer da aldeles ikke som bybuss. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 failern skrev (5 minutter siden): Greit nok med lengden, men den passer da aldeles ikke som bybuss. Ikke si det til Britene da... ? De har kjørt dobbeldekkere som bybuss i mange tiår... 4 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) Hanhijnn skrev (1 time siden): Ikke si det til Britene da... ? De har kjørt dobbeldekkere som bybuss i mange tiår... Heiter det ikke Tesla så er det mange som spontant får et psykisk ubehag, og må komme seg ut av situasjonen med å glemme, undra fakta eller lyge. Som en liten trøst, grillen på bussen ligner jo litt på et Tesla emblem i midtre øverste kant. Og China har vel gode 400 000 el-busser i drift, som om dei betjener 250 personer hvær vil representere 100 000 000 Tesla matpakkekjørere. Endret 18. februar 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Halvor Sølvberg- the MOV skrev (10 minutter siden): Heiter det ikke Tesla så er det mange som spontant får et psykisk ubehag, og må komme seg ut av situasjonen med å glemme, undra fakta eller lyge. Hva har dette med Tesla å gjøre? Greide du bare ikke å la være? ? 3 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) bshagen skrev (7 timer siden): Hva har dette med Tesla å gjøre? Greide du bare ikke å la være? ? Det har alltid med Tesla å gjøre; Dei er målestokken, har forandret markedet selv om produksjonen dei har nu bare utgjør 1%. Musken presser på ved å levere nyheter (revkjører) på løpende bånd, å komme 2 år etterpå (2´dre plass) teller ikke nyhetsmessig. Er i startgropen med forskjellige prosjekt, men det er jo vansklig å få kontakt med LEGO, Honda, Siemens og store aktører. Det tekniske og bruksverdi er ikke problemet, det er «MOT (Meta Organisasjons Teori) til å si Ja» som mangler både teoretisk og i praksis. (Copyright på utsagn i følge åndsverkslov) Hvorfor er ikke Honda sitt agregat implementert i Bobiler og Båter, hvorfor er oppholdsrom så bort i natta feil disponert osv. Åra går, telefon har vi men ikke rett organisering. Bosch, bare dra til heelveete...... Bare spør, hva ville eg kjøpt av «vanlig» bil om eg hadde 500 000,- (inkl 150 000,- til en kompis som «kan» elektronikk, og gir 10 års garanti) å bruke på en bil : https://www.youtube.com/watch?v=6gcWw5uLn4s ToppGear: https://www.youtube.com/watch?v=PKxtPYDcCdM Så denne: Vesentlig forskjel på TALLER (en media greie), gud bevares.... Og dårleg utført loka-a-like elektronikk rep (utgitt som orginal, men er det ikke), en skamm !!! For UK, China og US og resten av bil Værden : https://www.youtube.com/watch?v=QP07Jq5b88M Legg merke til det er https. Tja har brukt 1/2 time på å få linkene rett kopiert......, hoooh. Media is a Fake, og blir ikke betre med AI som det i praksis har vore i 30 år. Nippels...., Yehaa, men dette nei; sensurer, sensurer US er da for pokker ikke blitt dummere av Trump. Who do best..... https://www.youtube.com/watch?v=UDfAdHBtK_Q Veik er TU (Vg media) sin boge...... Endret 18. februar 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå