Gå til innhold

Abit TH7 II Raid og P4 1,8 NorthWood

Anbefalte innlegg

Har lest mange tips om hvordan jeg skal overklokke denne kombinasjonen, men er alikevell noe usikker

Noen som har ERFARING med samme hovedkort/cpu?

Benytter foreløpig original kjøling fra Intel.

Svar mottas med stor takknemlighet!!!

Stef

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme kortet, men har en 2.2ghz istedet.. Eneste problemet jeg har, er at volt Core ikke går høyere en 1.625, noe som skaper problemer når jeg vil klokke mye... (kjører på 2.4ghz akkurat nå med 1.625 i volt core)

Har hørt om folk som har kjørt en 1.8 til 2.2 med 1.625 i vcore, men det avhenger vel fra maskin til maskin

Lenke til kommentar

Jeg har denne pakke og kjører på 2300. Dette KAN være litt ustabil noen ganger.. Da har jeg voltcore på 1,625. Men jeg har lest at man skal kunne skru volten opp til over 2! Men man trenger ny bios. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å flashe biosen. Den vil rett og slett ikke. jeg kan selvfølgelig sende bios brikka til komplett, men det tar jo evig tid!! Men uansett, kjører 100% stabilt i 2250 hvertfall. Da har jeg volten på 1,6. Men vet at volte kan gå høyere. Når de var oppe i 3750MHz med flytende nitrogen brukte de dette HK.

Lenke til kommentar

Klarte faktisk å overklokke til 2,412 GHz (134 * 18) med 1,6 Volt. Det fungerer veldig fint foreløpig. Ikke noen krasj hittil.

Jobber en del med videoredigering og selv Adobe Premiere kjører uten å protestere.

Prøvde først på 1,65 volt, men da fikk jeg ikke startet opp WinXP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...