Coffie=JavaCode Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Steve Jobs skal igjen lansere nye lekerbisker. Det har vært mange rykter rundt 90nm G5, ny iMac og noen oppdateringer av iLife. Og ikke minst en low end iPod. Jeg synes det er ganske rart at apple ganske nylig lanserte en 20" iMac bare for å bytte den ut rett etterpå. Jeg kom derfor på den konklusjonen at eMacen trenger en heftig oppgradering. Jeg er svært fornøyd med det meste som har skjedd med apple de siste 2 årne. Og gleder med sykt mye til den 5 januar. En dual 2,5 G5. 1,3 Ghz fsb hadde vært greit å ha. Apple blir 20 år i 2004, stil going strong. Hva tror dere kommer, eller hva vil dere skal komme fra apple i det nye året? Lenke til kommentar
voice- Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hele laptop-serien til Apple er ganske ny, den kommer nok ikke til å se forandringer. iMac er ganske oppdatert også, tror ikke den blir forandret. eMac-oppdateringer tviler jeg på. Det er billig-modellen til Apple, og bør holdes under iMac. Både iMac 15" og eMac kjører 1GHz nå, tviler på at noen av dem blir oppdatert. PowerMac tror jeg kommer i Dual 2,5 GHz G5 om få dager, tror Apple da også kutter ut 1,6 GHz og satser bare på doble prosessorer. Billig-iPod ville jo være helt genialt, vi får bare håpe at de ofrer litt HD-plass og ekstra stash for å presse prisen ned. Tror også vi, istedet for 23", kommer til å se 30" skjermer til PowerMac. Trolig kutter Apple da ut 17"-en. Og så får vi bare håpe herr Jobs har noe i ermet, en mobiltelefon for eksempel... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Synes Jobs skulle kutte prisene på all hardware med 25-50% og levere OSX for "vanlig" PC Kommer ikke til å skje, men man kan jo drømme Endret 4. januar 2004 av josteinsen Lenke til kommentar
voice- Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Du har helt rett, det kommer ikke til å skje. OS X for PC ville til slutt ødelegge Apple, og kan bare tenkes som en desperat siste plan hvis hele Mac-plattformen feiler. Priskutt er også lite trolig. Materialene til Apple er ikke SÅ dyre, men de har verdens beste designteam, de blir stadig saksøkt og de har mange reparasjoner å betale for (mye går galt med nye Apple-modeller) Tror de trenger alle pengene sine... Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Synes Jobs skulle kutte prisene på all hardware med 25-50% og levere OSX for "vanlig" PC Jepp. jeg vil også se at Apple går konkurs! Mer on-topic, så håper jeg mest på mini-iPoder (ikke av redusert størrelse, pga. mindre intern harddisk, for da går jo prisen opp) - deriblant en ****** på 4GB og lav pris. Så tar jeg også gladelig imot oppdateringer til iLife. iPhoto trenger sårt oppdateringer, iTunes for Windows trenger oppdateringer (i form av bugfixes), iTunes kunne jo generelt blitt mer spennende, jeg vet ikke hvordan dog, ny iChat, kanskje. iMovie trenger optimaliseringer, og kanskje noen nye features hentet fra FCP. Kanskje et par nye programmer til iLife, som enkelte foreslår. Av hardware ville en redesignet iMac (med kostnadseffektiv, og med mulighet for fetere maskinvare, som G5) gjøre susen. Men mest av alt kunne jeg tenke meg en boks uten bundlet skjerm, som likevel ikke er i markedssegmentet til PowerMac. Bare noen mindre bokser med AGP 8x-ekspansjon, single G5, greit med specs, og en pris på linje med iMac. Dvs. en cube 2 med fornuftig pris, og et kanskje ikke så overdesignet kabinett. Men lite vet jeg om hva som skal skje. Fett burde det bli, Macintoshen fyller jo tross alt 20 år i år! Lenke til kommentar
iMAniaC Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Kanskje Apple kommer med en "2nd 20th Anniversairy Mac" eller noe. Den forrige var jo ganske vill etter hva jeg har skjønt... Det kommer sikkert noe som har med Xserve å gjøre. Kan ikke huske å ha hørt så mye om Xserve på en stund. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ny Xserve er på tide nå. Det gamle skroget de selger for tiden er ikke særlig oppdatert. Det store spørsmålet er om de faktisk bruker konsumentshowet MacWorld til å slippe den. Jeg antar at den kommer sammen med oppdatert PowerMac, to, tre uker etter MacWorld. Lenke til kommentar
voice- Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Vel, alt det nye er ute nå. Ny Xserve med hastigheter på opp til 2x2GHz G5, 4GB Mini-iPod og ny iLife. Kan ikke si meg skuffet, nå kan jeg kanskje skaffe kjeresten en iPod Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ikke glem at xserverene bruker 90nm g5'er! Tipper det kommer 2ghz, dual 2,2, eller 2,4ghz og dual 2,6ghz 90nm g5 powermac'er i slutten av januar, eller rettere sagt, den 24 januar. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det skulle bare mangle. Ettersom kontoen min bugner av ståler begynner jeg å bli mer og mer utålmodig på nye G5-bokser. Jeg vil ha en stående her i stua ASAP, og den skal være fin og skinnende blank av aluminium. 90nm G5 ganger to på 2.2/2.4GHz, DDR-II på 533Mhz, og generelt bare fryd og gammen. Gimme, gimme! Herre, har dere sett størrelsen på de nye CPUene? Bare 66mm^2. Det er ingenting det. Omtrent som en G3. Og i morgen skal AFAIK IBM snakke om nye 'Power Management Features' for 90nm G5. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Ble litt skuffet, hadde håpet på noe litt bedre. Det er spes prisen til iPod mini som var litt høy. 2500 kr for 4Gb 3000 for 15Gb. Blir nok litt bedre når 90nm G5 kommer. Han sa at det skulle komme flere godbiter i løpet av året, så vi får håpe det stemmer. Er sykt glad at vi ikke har en som svetter eller synger, på slike møter slik som microsoft folkene må se på. iLife var ganske posetivt, men vile gjerne ha sett litt fler hardware nyheter Lenke til kommentar
perbl Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Vil hvertfall ikke si at det ble noen "billig-ipod" som mange omtalte den om på forhånd. Betaler jo litt mindre for vannvittig mye mindre hardware. Størrelsesmessig ser jeg ikke noe behov for å redusere størrelsen på ipodene egentlig, da minispillere etter min mening bør være flashbasert for å tåle typisk mini-spiller-bruk. Jeg vil hvertfall ikke ta med meg en harddiskbasert spiller på joggetur samme hvor mye det reklameres med at den skal tåle det. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Tipper det snart kommer en mini ipod 2gb til 199$. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Blir nok litt bedre når 90nm G5 kommer. .. iLife var ganske posetivt, men vile gjerne ha sett litt fler hardware nyheter Les i tech-specen til den nye Xserven... ooh yess ... Prosessoren der er på 90 nanometer, forvent snarlige oppdateringer på Powermacen... Lenke til kommentar
jseim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Prisen på Ipod Mini er jo 249$ det er 1700,- det!! (1682.9412) Hvorfor skal det da være nødvendig å prise den opp 800,- Jeg hadde tippet på en pris lil 1990,- men nei, iPod mini er sinnsykt fet hvertfall og definitivt på ønskelisten!! 4GB er jo ca.1000 sanger da, det holder i lommen Endret 7. januar 2004 av jseim Lenke til kommentar
toretors Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Skatt og avgifter tilsvarer 800kr Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Det har vært mange rykter om prisnedsetting av mini iPod. Det mest populære ryktet er det er etter sommeren at prisen vil i USA gå ned til 199$ Det er en betydelig mer akseptabel pris. Prisene på små hadisker har jo rast ned over i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå