Gjest Slettet+asdf145 Skrevet 16. februar 2020 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) Hei, jeg kjøpte meg en blodtrykkmåler fra ellos.no til 399kr ( Beurer BC 32 Blodtrykksmåler for håndledd) Testet da denne i helgen. fikk dette resutaltet. 70/53 og hjertefrekvens 36. Jeg syns dette hørtes litt rart ut. Så spørsmålet mitt er Er dette normalt? Er det altfor galt? Høyt/lavt? Hva bør det ligge på? Er en 28 år gammel jente, med diabetes 2. Endret 16. februar 2020 av Slettet+asdf145 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 Blodtrykksmåling ved håndleddet gir dessverre sjelden god måling, du får mer presis måling ved overarmsmåling, og så er det jo en del faktorer som kan gi feil måleresultatet ved alle type målinger. Jeg ville anta at du hadde hatt noen symptomer som slapphet, svimmelhet og lignende dersom blodtrykket ditt er såpass lavt som det du målte, så du har rett i å stusse over måleresultatet. Selv har jeg hjertesykdom og har symptomer når pulsen og blodtrykket faller litt for lavt. Med mindre man har kjent problem med høyt blodtrykk som bør følges med over tid, og man tar blodtrykksmedisiner tenker jeg at det ikke er så veldig nødvendig å måle blodtrykket hjemmefra, og heller måle hos legen når det er indikasjon for dette. Man bruker å si at 120/80 er "normalen" for kvinner som oss i vår alder (vi to er ca like gamle), men det går fint an å ha målinger over og under til en viss grad som fortsatt er innenfor normalen og enkeltmålinger har ikke så mye verdi da blodtrykket kan bli påvirket av forskjellige ting i måleøyeblikket som kan gi et falskt bilde på hva faktisk blodtrykket er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+asdf145 Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 Ja ok. Da er nok maskinen feil. Føler meg normal. Tror jeg må returnere det istedenfor Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 A&D har gode overarmsmålere. Brukes også av legekontor, så kvaliteten er grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå