Wqs Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Har kjøpt et hus som er 7 år gammelt. Gipstaket har sprekt fra side til side og følger platene. har inngått avtale med utbygger om at de skal åpne taket, fikse problemet og leie malere til å gå over med sparkel og mal etterpå. Vi skal dele 50/50 fordi garanti er utløpt. De gikk med på dette fordi taket sprakk etter 1 år innen garantien og de bare malte over.. jeg har tenkt at feilen gjelder feilmontering av gipsplatene, og at dette ikke blir så vanvittig dyrt å ordne, men så fikk jeg høre av et familiemedlem at det kunne være konstruksjonsfeil? Og Hvis det så kunne det koste flere hundre tusen å fikse. Søkt opp og ned men finner ikke noe om dette med konstruksjonsfeil og sprekker i gipstak. Er det noen kyndige her som har peiling på dette og kan si noe om sannsynligheten for om dette? Ødelegger dagene mine helt å gå å tenke på at vi kanskje må ut med så mye på et allerede dyrt hus.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) Er det i plateskjøtene det sprekker? Det skyldes som regel slurv ved sparkling. Endret 15. februar 2020 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Wqs Skrevet 15. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2020 Gadden skrev (1 minutt siden): Er det i plateskjøtene det sprekker? Ja, det er det.. Lenke til kommentar
Wqs Skrevet 15. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2020 Gadden skrev (39 minutter siden): Er det i plateskjøtene det sprekker? Det skyldes som regel slurv ved sparkling. Så lange sprekker også? De har allerede malt over (Formentlig også sparkla) en gang før. Kan det sprekke igjen til tross for dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) Wqs skrev (41 minutter siden): Ja, det er det.. Hvis du Googler litt så kan det se ut til at dette er et relativt vanlig resultat hvis spakeljobbben er dårlig/mangelfullt utført med tanke på bruk av papirstrimmel/armering i skjøten og evt for lite sparkel eller for mye sliping etterpå. Løsningen skal være å skjære ut skjøten og gjøre hele sparklejobben på nytt, der det har sprukket da selvfølgelig. Jeg tenker at å åpne taket virker unødvendig, men jeg er ikke snekker. Du burde kanskje heller få en maler til å ta en kikk på jobben å få en profesjonell mening. Kan spare en del penger på det. Endret 15. februar 2020 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Wqs skrev (1 minutt siden): Så lange sprekker også? De har allerede malt over (Formentlig også sparkla) en gang før. Kan det sprekke igjen til tross for dette? Hvis de bare sparkler over og maler så vil det sprekke på nytt. Må gjøres skikkelig som jeg skriver i innlegget over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå