Redaksjonen. Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Nikolas elektriske pickup utfordrer med uvanlig teknologiløsning Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 > Men det ser lovende ut for Nikola da de allerede har mottatt over 13.000 forhåndsbestillinger på Badger, ifølge Motor Authority. Har Nikola stengt muligheten for å reservere den? Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Nikola har uten at noen vet det, hatt produksjon i flere år! Det er en drømmefabrikk (produserer drømmer) og har en samlet omsetning som kan måles i milliarder. Dette er penger som investorer har investert over flere år, uten enda å sett ett konkret produkt! 6 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 I motsetning til Cybertruck så ser den i hvert fall ut. Ingen pickup er noe for meg, men bare for å tilfredsstille nysgjerrigheten skulle jeg gjerne visst mer om den: - Batterikapasitet i kWh - Ladehastighet i kW og tid 0-80% - Egenvekt - Leveransestart - Pris Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Simen1 skrev (1 time siden): - Egenvekt Minimum 3100kg (veldig optimistisk kvalifisert anslag). Kan like gjerne være 450-900 kg mer. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) Simen1 skrev (3 timer siden): I motsetning til Cybertruck så ser den i hvert fall ut. Ingen pickup er noe for meg, men bare for å tilfredsstille nysgjerrigheten skulle jeg gjerne visst mer om den: - Batterikapasitet i kWh - Ladehastighet i kW og tid 0-80% - Egenvekt - Leveransestart - Pris 160kWh + 8kg hydrogen. De annonserte en 400kW lader for litt siden som UTVen ladet på. De har kun snakket om kombinasjonsmasse. 2021,med et produkt som kan sees/kjøres i 2020. Mellom $60-90k. Endret 15. februar 2020 av oophus3do 3 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) oophus3do skrev (14 minutter siden): De har kun snakket om totalvekt med nyttelast. Da bør det jo være ganske enkelt å regne ut egenvekt. Endret 15. februar 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 mobile999 skrev (1 minutt siden): Da bør det jo være ganske enkelt å regne ut egenvekt. Ja, jeg husker ikke. Er å finne inne på nettsiden. 2 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Jeg fant bare GCWR. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 mobile999 skrev (33 minutter siden): Jeg fant bare GCWR. Ja, da var det sikkert bare det. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 12 hours ago, mobile999 said: > Men det ser lovende ut for Nikola da de allerede har mottatt over 13.000 forhåndsbestillinger på Badger, ifølge Motor Authority. Har Nikola stengt muligheten for å reservere den? Hmm, kan virke sånn, om de ikke teller de som har satt seg opp på interesseliste som forhåndsbestillinger. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) Høres ut som en grei konkurrent til Cybertruck. Og man må jo ikke ha hydrogen på tanken om man ikke vi.. Endret 15. februar 2020 av Simen1 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Tar gjerne en med dieselbasert rekkeviddeforlenger. Kommer nok sjelden å bruke den men helt riktig å ha på en slik tøff-tøff. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Simen1 skrev (6 timer siden): Høres ut som en grei konkurrent til Cybertruck. Og man må jo ikke ha hydrogen på tanken om man ikke vi.. Ved normalt bruk, så hadde man kun trengt å fylle hydrogen 1 gang i måneden. Så grei løsning mens infrastrukturen er laber. Med dieselbrothers som nå spør om de ikke skal lage en Honey Badger versjon for showet deres på discovery, så trur jeg slik PR kan få selv de hardbarka og vanskeligste folkene å elektrifisere ut av dieselbruk og inn på BEV/FCEV. 2 Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Feil: Anheuser-Busch, in partnership with Nikola Motor Company and BYD Motors LLC, completed its first Zero-Emission Beer Delivery in its hometown of St. Louis. The company delivered beer from the local Anheuser-Busch brewery to the Enterprise Center using only zero-emission trucks. https://www.greencarcongress.com/2019/11/20191122-busch.html Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Jeg er en stor fan av Nikola, men her tror jeg Motor Authority har missforstått. Nikola har 13000 bestillinger inne på truckene sine, og der sluttet de å ta inn nye bestillinger for lenge siden. De har sprengt kapasiteten for 5 år fremover. Badger skal produseres av en OEM som ikke er annonsert enda. Og så vidt jeg har forstått så skal det være mulig å bestille den f.o.m Nikola World som er i september. Lenke til kommentar
ØysteinKL Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Hmm. Det blir en dyr bil når den skal ha hydrogen system i tillegg til batteri. Tviler på om de får nok salg til overskudd når andre produsenter ha Elektriske tilbud med nok rekkevidde. Mye prat over mange år og ingen produksjon så langt.... 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 12 minutes ago, ØysteinKL said: Hmm. Det blir en dyr bil når den skal ha hydrogen system i tillegg til batteri. Tviler på om de får nok salg til overskudd når andre produsenter ha Elektriske tilbud med nok rekkevidde. Mye prat over mange år og ingen produksjon så langt.... Skal visst være mulig å kjøpe uten hydrogen systemet. Men blir en dyr pickup, ingen tvil om det. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 ØysteinKL skrev (1 time siden): Hmm. Det blir en dyr bil når den skal ha hydrogen system i tillegg til batteri. Tviler på om de får nok salg til overskudd når andre produsenter ha Elektriske tilbud med nok rekkevidde. Mye prat over mange år og ingen produksjon så langt.... Formålet med den er egentlig at en annen OEM skal produsere den, samtidig som stasjonene rulles ut. Grei måte å skaffe litt behov for hydrogenet når man kan selge flere produkter, fremfor kun lastebilene. Det at den går i pluss er nok ikke særlig realistisk når utstyret koster såpass ennå. Men ting får litt mer fart i år, så enkelte deler starter å falle kjapt i pris. 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 16. februar 2020 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) On 2/15/2020 at 11:00 PM, kremt said: Skal visst være mulig å kjøpe uten hydrogen systemet. Men blir en dyr pickup, ingen tvil om det. Det spørs om hydrogensystemet kjem i det heile. Nikola Motors skulle starte produksjonen av hydrogen-lastebilar i fyrste halvår 2019, men det har ikkje skjedd. Dei har produsert nokre prototypar som går på batteri og jobbar med å forbetre batteriteknologien. I staden vart det Asko som fekk den fyrste hydrogen-lastebilen på vegen: https://www.tu.no/artikler/norsk-transportkjempe-er-forst-ute-med-lastebiler-som-bare-gar-pa-hydrogen/484314 Sidan prisen på batteri synk fortare enn prisen på brenselceller – stikk i strid med spådommane for få år sidan – vert hydrogen stadig mindre interessant. Tenkjer dei kjem til å halde fram med å snakke om hydrogen so lenge investorane vil høyre på, men før eller seinare vil alle innsjå at hydrogen-greiene var ein bløff for å gjere seg interessante for investorar. Litt som batteribytestasjonen til Tesla. Han var der for å demonstrere at det er mogeleg å "tanke" ein elbil full på 90 sekund – mykje kortare enn ein hydrogenbil brukar på å fylle tanken – men kundane var ikkje interessert. Batteribytestasjonen vart nedlagd i 2016. Endret 17. februar 2020 av Sturle S 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå