PlatinumFlyer Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 I Bææææææææærgenn hadde politet laget egen fyrverkeri-patrulje! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Og, det er veldig ulovlig... men kanskje du ikek blir tatt nyttårsaften, da ser ingen forskjell like vel?! Jeg sender også opp fallskjermraketter. Det stemmer det er ulovlig uten dispensasjon. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 I Bææææææææærgenn hadde politet laget egen fyrverkeri-patrulje! Og det med god grunn. Eg har sett meg lei på drittungen som driver og sprenger i gatene lenge før og etter nyttårs. Vi hunde eiere har det ikke lett med krakilske hunder som blir vrak hver gang det hører knitring eller smell. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 I Bææææææææærgenn hadde politet laget egen fyrverkeri-patrulje! Der snakker vi om prioriteringer! Den dagen datra de blir voldtatt pga. politi ikke var tilstedet for å hjelpe deg, så kan du trøste deg med at de sikkert klarte å fange noen unger som fyrte fyrverkeri. No®way rocks! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 <- Stolt nordmann Elsker landet vårt Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Bra noen er patriotiske!! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 <--- Flau verdensborger. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 <--- Generelt helt teit. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Vel, dette synes jeg er helt teit: Ber myndighetene vurdere rakett-forbud Vi har nesten forbud mot alt mellom himmel og jord, men ikke salg av fyrverkeri. Er det riktig å ha det sånn? Dette vurder jeg og legge inn som gullkorn. Er det mulig og argumentere så dårlig? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hahaha omg! You read my mind. Leste det netopp og tenkte på det samme. Fanken og! Snart blir vel fyrverkeri ulovlig det og. Pga noen få idioter. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 *griner* Kan jo ikke ta nyttårsunderholdningen bort fra oss? neeei! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Naboen har brukt over 1000 spenn på fyrverkerier i år. Hva ******...? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hvis det forbudet kommer gjennom så skal eg få skaffet en god gammaldags Thunder King og putte opp i ræven på fjompen som fikk det gjennom... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Og, det er veldig ulovlig... men kanskje du ikek blir tatt nyttårsaften, da ser ingen forskjell like vel?! er mange jeg kjenner som sender opp.. Men ikke etter klokken 2.. Da er det liksom over.. og smelle raketter. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Og, det er veldig ulovlig... men kanskje du ikek blir tatt nyttårsaften, da ser ingen forskjell like vel?! Jeg sender også opp fallskjermraketter. Det stemmer det er ulovlig uten dispensasjon. Det er kansje en grunn for at det er ulovlig... Hadde dere likt å være i båt på nyttårsaften (hvis dere av en eller annen bisarr grunn skulle måtte det) og så fått problemer og radioen og alt av mobiler og lignende har brutt sammen, men tenkt "vi har jo nødbluss/raketter så vi blir reddet" så dere sender de opp, men ingenting skjer fordi politi/vanlige folk/radningselskapet tror det bare er noen som her det "kjekt" og har gått tom for raketter... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Og, det er veldig ulovlig... men kanskje du ikek blir tatt nyttårsaften, da ser ingen forskjell like vel?! Jeg sender også opp fallskjermraketter. Det stemmer det er ulovlig uten dispensasjon. Det er kansje en grunn for at det er ulovlig... Hadde dere likt å være i båt på nyttårsaften (hvis dere av en eller annen bisarr grunn skulle måtte det) og så fått problemer og radioen og alt av mobiler og lignende har brutt sammen, men tenkt "vi har jo nødbluss/raketter så vi blir reddet" så dere sender de opp, men ingenting skjer fordi politi/vanlige folk/radningselskapet tror det bare er noen som her det "kjekt" og har gått tom for raketter... Nei, jeg hadde ikke likt det. Men hvis man er så sause dum man sender opp en nødrakett kl 12 på nyttårsaften, i håp om at noen skal komme og redde deg, så har man et problem, og det er ikke situasjonen jeg tenker på! Dessuten sender man kun opp en nødrakett hvis det er mulighet for at noen skal se den. I de fleste tilfeller har man da allerede varslet redningstjeneste, og man kan bruke den hvis man f-eks hører båt eller helikopterdur. Det samme går for nødbluss. I tillegg er en nødrakett veldig retningsbestemt. Det er dermed ingen problem og se hvor den stammer fra. Henger den da over et byggefelt kl 12 nyttårsaften, så kan man legge to og to i sammen. Oppdager man den derimot 3 km fra land, bør man kanskje ta hintet. Men så har vi da sjansen for at alt dette skal klaffe, og den er så liten at det til dags dato (såvidt jeg vet) ikke har skjedd noen ulykker på sjøen nyttårsaften, hvor bruk av nødrakett/nødbluss har medført misforståelse slik at de ikke har blitt reddet. Når det så dauer folk hvert år som følge av vanlig fyrverkeri, så... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Hvis det forbudet kommer gjennom så skal eg få skaffet en god gammaldags Thunder King og putte opp i ræven på fjompen som fikk det gjennom... Jeg tror et eventuelt forbud mot fyrverkeri vil ligge mange år fram i tid, men at det en gang kommer er jeg nokså sikker på. I mange land er det faktisk allerede forbudt (tror ikke det er lov i Frankrike blant annet, men er ikke 100% sikker.) Fyrverkeri er gøy, og risikoen er faktisk veldig liten hvis man følger bruksanvisningen. Men jeg må si at jeg selv er overrasket over at dette er lov i et land der det meste er forbudt. Skader på personer og ting vil alltid forekomme så lenge fyrverkeri er lov, men jeg velger å snu Politioverbetjent Finn Abrahamsen sine spørsmål på hodet og spørre: Er det riktig at 99,9% av landets befolkning skal få lagt en demper på nyttårsfeiringen fordi noen veldig få ikke klarer å håndtere fyrverkeri riktig? Mitt svar er Nei. Noen risikoer må man bare ta for å kunne berike livet sitt med festlige opplevelser. Man kan ikke lage omelett uten å knuse noen egg. Hvert år blir tusenvis av nordmenn alvorlig skadet i trafikken, og flere hundre blir drept. Likevel kjører jeg bil, noen ganger bare for å få meg en i utgangspunktet unyttig søndagstur. Risikoen er rett og slett for lav til å la være å ta en utflukt for å få inn noen morsomme opplevelser i korttidsminnet. Noen risikoer må man ta, hvis ikke risikerer man å dø av kjedsomhet. Ha et riktig godt nytt år alle sammen! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 De tvinger oss til å bruke sykkelhjelm i skolen... nå vil de forby fyrverkeri... Jeg tror vi har kimen til en sammensvergelsesteori her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg