Gå til innhold

Rieju mrt 2017 - starter men stopper

Imre2001

Anbefalte innlegg

Jeg kjørt mopeden i 2/3 år uten store problemer men her om dagen så fikk jeg start på den og skulle kjøre men den stoppet så fort jeg bare trilte på den, jeg får start på den men får ikke kommet meg noen sted fordi den bare kortslutter ved lavt turtall, har noen ganger klart å fått den til 3 gir da går alt fint men så fort jeg kommer ned til 2/1 gir så vil den bare hakke og om heldig komme seg etterhvert. Har hatt den stående ute i vinter og forsøkt å varme den og ta i kondensfjerner men med ingen nytte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tømt tanken og tatt alt møkk og slik fra forgasser, men nå vil den ikke starte heller, jeg vil tro dette har noe med tenninga, fordi den slår seg av som om at tenninga går av etterhvert som den gikk før og nå vil den ikke starte eller displayet vises ikke når jeg vrir på nøkkelen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Imre2001 skrev (1 time siden):

Har tømt tanken og tatt alt møkk og slik fra forgasser, men nå vil den ikke starte heller, jeg vil tro dette har noe med tenninga, fordi den slår seg av som om at tenninga går av etterhvert som den gikk før og nå vil den ikke starte eller displayet vises ikke når jeg vrir på nøkkelen

Har du byttet tennplugg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Imre2001 skrev (20 minutter siden):

Nei det har jeg ikke

Ville gjort det og samtidig sprayet litt wd40 eller liknende inn i plugghetta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
sedsberg skrev (9 minutter siden):

Hvis du mister displayet ditt så vil ikke bytte av tennplugg hjelpe. Da har du et brudd eller en kortslutning et sted i ledningsnettet.

Kan være flatt batteri.  Mopeden skal starte alikevel. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
sedsberg skrev (4 minutter siden):

Usikker på denne mopeden spesifikt, men noen krever konstant spenningforsyning til tenningen for å få gnist.

Ikke denne mopeden. Stømmen kommer når motoren sviver. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Imre2001 skrev (På 14.2.2020 den 14.57):

Jeg kjørt mopeden i 2/3 år uten store problemer men her om dagen så fikk jeg start på den og skulle kjøre men den stoppet så fort jeg bare trilte på den, jeg får start på den men får ikke kommet meg noen sted fordi den bare kortslutter ved lavt turtall, har noen ganger klart å fått den til 3 gir da går alt fint men så fort jeg kommer ned til 2/1 gir så vil den bare hakke og om heldig komme seg etterhvert. Har hatt den stående ute i vinter og forsøkt å varme den og ta i kondensfjerner men med ingen nytte

Er den helt original? Er luftfilteret på?

Lenke til kommentar

Fant ut av problemet. Vi gikk igjennom ledningen fra tenninga og åpna opp teningslåsen hvor ledningene gikk til og så at alle untatt den ene ledningen var koblet på metallet. Alle de andre ledningene var lodda untatt den siste som lå der bare og var heller ikke tegn på at den hadde blitt lodda før så vil da tro det er en slags produksjonsfeil fordi da vi lodda den siste ledningen funket den som den skulle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...