Imre2001 Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Jeg kjørt mopeden i 2/3 år uten store problemer men her om dagen så fikk jeg start på den og skulle kjøre men den stoppet så fort jeg bare trilte på den, jeg får start på den men får ikke kommet meg noen sted fordi den bare kortslutter ved lavt turtall, har noen ganger klart å fått den til 3 gir da går alt fint men så fort jeg kommer ned til 2/1 gir så vil den bare hakke og om heldig komme seg etterhvert. Har hatt den stående ute i vinter og forsøkt å varme den og ta i kondensfjerner men med ingen nytte Lenke til kommentar
Imre2001 Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 Noen som vet hva som kan være problemet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Tøm tanken og forgasseren fullstendig for bensin og bytt tennplugg. Fyll påny bensin. Lenke til kommentar
Imre2001 Skrevet 15. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2020 Har tømt tanken og tatt alt møkk og slik fra forgasser, men nå vil den ikke starte heller, jeg vil tro dette har noe med tenninga, fordi den slår seg av som om at tenninga går av etterhvert som den gikk før og nå vil den ikke starte eller displayet vises ikke når jeg vrir på nøkkelen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Imre2001 skrev (1 time siden): Har tømt tanken og tatt alt møkk og slik fra forgasser, men nå vil den ikke starte heller, jeg vil tro dette har noe med tenninga, fordi den slår seg av som om at tenninga går av etterhvert som den gikk før og nå vil den ikke starte eller displayet vises ikke når jeg vrir på nøkkelen Har du byttet tennplugg? Lenke til kommentar
Imre2001 Skrevet 15. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2020 Nei det har jeg ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Imre2001 skrev (20 minutter siden): Nei det har jeg ikke Ville gjort det og samtidig sprayet litt wd40 eller liknende inn i plugghetta. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Hvis du mister displayet ditt så vil ikke bytte av tennplugg hjelpe. Da har du et brudd eller en kortslutning et sted i ledningsnettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 sedsberg skrev (9 minutter siden): Hvis du mister displayet ditt så vil ikke bytte av tennplugg hjelpe. Da har du et brudd eller en kortslutning et sted i ledningsnettet. Kan være flatt batteri. Mopeden skal starte alikevel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Usikker på denne mopeden spesifikt, men noen krever konstant spenningforsyning til tenningen for å få gnist. Uansett, hvis dashbordet/instrumentene blir svarte samtidig som motoren dauer så er det et ganske tydelig hint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 sedsberg skrev (4 minutter siden): Usikker på denne mopeden spesifikt, men noen krever konstant spenningforsyning til tenningen for å få gnist. Ikke denne mopeden. Stømmen kommer når motoren sviver. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Får du målt spenningen på batteriet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Imre2001 skrev (På 14.2.2020 den 14.57): Jeg kjørt mopeden i 2/3 år uten store problemer men her om dagen så fikk jeg start på den og skulle kjøre men den stoppet så fort jeg bare trilte på den, jeg får start på den men får ikke kommet meg noen sted fordi den bare kortslutter ved lavt turtall, har noen ganger klart å fått den til 3 gir da går alt fint men så fort jeg kommer ned til 2/1 gir så vil den bare hakke og om heldig komme seg etterhvert. Har hatt den stående ute i vinter og forsøkt å varme den og ta i kondensfjerner men med ingen nytte Er den helt original? Er luftfilteret på? Lenke til kommentar
Imre2001 Skrevet 19. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2020 Fant ut av problemet. Vi gikk igjennom ledningen fra tenninga og åpna opp teningslåsen hvor ledningene gikk til og så at alle untatt den ene ledningen var koblet på metallet. Alle de andre ledningene var lodda untatt den siste som lå der bare og var heller ikke tegn på at den hadde blitt lodda før så vil da tro det er en slags produksjonsfeil fordi da vi lodda den siste ledningen funket den som den skulle Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 godt å høre at problemet er funnet ? da er det bare å finne frem loddebolt og fikse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå