Jo_Jo Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Henger meg på denne tråden siden jeg ikke finner egen VK tråd. Planen var TR3, men plutselig ble hjerne, hjerte og lommebok, for en gang skyld enige (fuck you bastards), no way. OK, så da blir 3950x siste skanse! Yepp, OK fancy, men denne CPUn trenger bedre kjøling enn Wraith. Til og med AMD anbefaler varianter av vannkjøling, så da er vi endelig i kjernen her (ikke planlagt ordspill) Spørsmålene er som følger: Monoblock vs separat cpu-kjøler på Asus CH7 Hero? Finner alternativer men.. Trenger HK kjøling? Vet de har en irriterende 40mm spinner der men kan jeg kverke den da=? Licuid Devil 5700 ser fancy ut men kan ikke kombineres med såkalt "AIO" som det ikke er.. Koster mer for WindMill GFX +WC. (nOvdia er KKE alternativ, bannlyst, har brukt for mye moneter på denne bedriften for å få funksjoner jeg betalte alt for mye for, deaktivert via oppdatering...) (kan diskusjon slå vennligst av keylogger, eller er det discuss som stryrer dere også?) Jeg skal ha innebygget sytem, vifter, pumper og radioator i samme kasse, er ikke så opptatt av LED, men siden det ikke er annet å oppdrive går jeg for noe i rød/oransje tone... Flere går for varianter fra EK, er dette beste løsningen? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 (endret) Vet at ASUS ROG Crosshair VIII Formula, S-AM4 har integrert vannkjølingsblokker på vrm (asus sammarbeid med EK) . slipper da evt å sette på selv. For dem som ønsker å vannkjøle vrm på hovedkortet Endret 14. februar 2020 av spetter Lenke til kommentar
Jo_Jo Skrevet 15. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2020 Så da trenger jeg ikke egen cpu-kjøler? Har ikke erfaring med vannkjøling men det ser ut som EK er "konge på haugen" når det gjelder "ready-made" sytem. Har sett litt på pumper/radiatorer/reservoarer, skal ha alt i samme kabinett. Tviler på jeg skal drive ekstrem overklokking , sist gang tynet jeg en Duron 600 til 1300 Mhz med "naturlig" kjøling (flyttet boksen ut i temp mellom -28-32 grader :) ), samtidig som jeg spillte OFP på den.. Måtte jo se om det virket... Kan jo være en god standard selv i dag, OFP maxer selv de mest ekstreme cpu'er tror jeg. Spillet er så jævli dåli kodet.., selv om det var starten på FPS revolusjonen Er mest ute etter silence nå, uten å slå av kassen:) Lenke til kommentar
spetter Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) ingen erfaring selv. Skal oppgradere pc og med det prøve meg på custom loop selv i år. trenger nok egen blokk på cpu. Men, ofte er det lite vits å kjøle ned vrm på hovedkortet, har jeg forstått for full "loop" kan enn jo kjøle ned ha blokkker på vrm, cpu, gpu, ram samtidig. Men, det krever nok flere radiatorer. Forstod det slik at en gylden regel er at enn bør beregne en "120" del på radiator for hver enkelt ting enn skal kjøle ned. Mao, holder en 120" radiator med 1 vifte til kun cpu. gpu og cpu "240/360" radiator Endret 16. februar 2020 av spetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå