bojangles Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) Forsøker å finne krav for L7x-XX kjøretøy. Har muligheten til å få en tak i en grei batteripakke men har ingenting fornuftig jeg kan bruke disse til. Så da kom jeg til å tenke på at det ble gjort noen grep for å lette enkeltgodkjenning for kjøretøy i klasse L7e for noen år tilbake. Og det ville jo vært gøy å bygd noe ufornuftig. En godværs quad eller "by-bil" for økonomisk transport innenfor bomringen og i nærområdet. Det ble skrevet endel om at det skulle være både enkle krav og rimelig å få enkeltgodkjenning/småserie godkjenning for kjøretøy i denne klassen. Om jeg husker korrekt var det feks en begrensing på totalvekt på 600 kg og maks effekt på 15 kw. Så da lurer jeg på, et selvbygg-kjøretøy i L7 vil det være mulig å få på norske skilter uten at det koster en fot og en arm? Noen som kjenner til prisen på en enkeltgodkjenning for selvbygd quad, og evt. hvor jeg kan finne utfyllende regelverk og krav? Men L7 er jo "motorsykler", i det minste i vognkortet, de kan parkeres lovlig på tvers og går gratis i bomring fordi de står som motorsykler i vognkortet. Dog kjøres de på klasse B og har 4 hjul. Kan quads registrert som motorsykkel lovlig parkeres på gratis MC parkering? Eller er det noen i reglene "med liten skrift" som forhindrer dette? Såvidt jeg kan huske er det for quads og tre-hjulinger en maksbredde man må forholde seg til. Finner ingen maksbredde på L7. Noen som kjenner til om det er noen begrensinger her? Endret 13. februar 2020 av bojangles Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 13. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) Står i det minste krav til størrelse, vekt og effekt. https://www.vegvesen.no/_attachment/1520321/binary/1131450?fast_title=Veiledning+til+motorsykkelforskriften.pdf. Endret 13. februar 2020 av bojangles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå