Gå til innhold

amd 64 os

!KO!

Anbefalte innlegg

Meget stabile, har kjørt på siste betaversjon av Windows XP 64-Bit Edition for AMD64 (aka Extended Systems) i ca. 2 måneder nå uten et eneste kræsj...  Dønn stabilt altså, men det er fortsatt alt for få drivere for AMD64 tilgjengelig selv om Microsoft legger med de viktigste (Nvidia grafikk, brikkesett, AC97 lyd, LAN, osv)...

Noen av de tredjeparts driverene for AMD64 som foreløpig finnes kan man laste ned her da.

Mulig dette er et dumt spørsmål, men hvordan fungerer dette OS'et med dagens spill??

Ja, hvis du har Nvidia skjermkort ettersom de er de eneste med 64-bits grafikkdriver foreløpig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det noe som helst rykter om at ATI skal lage 64-bit Linux-Drivere? Fedora har forresten kommet ut med en beta for x86_64 (som Athlon64 sin arkitektur heter).

Noen som har noe som helst erfaring med Nvidia sine 64-bit drivere for Linux?

Funderer selv på å kjøpe Athlon 64, samt Nvidia FX5700... Men mere om det i andre tråder senere :cool:

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
Vel, ikke alle linuxene.. De kjører ja, men kun de source baserte ( Gentoo, LFS etc ) kan man får til å kjøre optimalt på linux, da du compiler alt fra bunn.

Hvorvidt de har compila alt fra grunn i de rpm baserte vet jeg ingenting om

Alle pakkene som er med på de 3 CD'ene Fedora består av er laget i x86_64 versjon. Så den installasjonen skal være optimalisert. Også går det jo å kompilere selv det du installerer etterpå :devil:

"Problemet" er jo da spillene, som alle leveres i binær-versjon, og der ingen enda er kompilert for x86_64.... Spørsmålet er da om Nvidia sine 64-bit skjerm-drivere vil hjelpe, selv om spillet er 32-bit....

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
Er det noe som helst rykter om at ATI skal lage 64-bit Linux-Drivere? Fedora har forresten kommet ut med en beta for x86_64 (som Athlon64 sin arkitektur heter).

Noen som har noe som helst erfaring med Nvidia sine 64-bit drivere for Linux?

Funderer selv på å kjøpe Athlon 64, samt Nvidia FX5700... Men mere om det i andre tråder senere :cool:

Mvh.

S.

ATI lovet å komme med drivere i fjor, men har enda til gode å levere hva de lover. Nvidia derimot hadde driveren klar flere måneder før Opteron ble lansert, slå den! :wow:

Og ja, Nvidia driveren for Linux fungerer utmerket - meget bra. Det samme gjelder beta driveren for Windows 64-Bit :thumbup:

Så hvis du planlegger å kjøre 64-bit OS nå, så gå for et Nvidia-skjermkort for det har jeg gjort :yes:

Lenke til kommentar
ATI lovet å komme med drivere i fjor, men har enda til gode å levere hva de lover.  Nvidia derimot hadde driveren klar flere måneder før Opteron ble lansert, slå den! :wow:

Og ja, Nvidia driveren for Linux fungerer utmerket - meget bra.  Det samme gjelder beta driveren for Windows 64-Bit :thumbup:

Så hvis du planlegger å kjøre 64-bit OS nå, så gå for et Nvidia-skjermkort for det har jeg gjort :yes:

Fant denne snasne lille saken jeg tror jeg går for:

* Databutikken

* En av mange positive tester

Planlegger å kjøre Windows XP (64 bit om jeg får tak i) og Fedora (kjører RedHat 9 nå, men tenkte å gå over til Fedora samtidig med ny PC).

Mvh.

S.

Lenke til kommentar

Meget stabile, har kjørt på siste betaversjon av Windows XP 64-Bit Edition for AMD64 (aka Extended Systems) i ca. 2 måneder nå uten et eneste kræsj...  Dønn stabilt altså, men det er fortsatt alt for få drivere for AMD64 tilgjengelig selv om Microsoft legger med de viktigste (Nvidia grafikk, brikkesett, AC97 lyd, LAN, osv)...

Noen av de tredjeparts driverene for AMD64 som foreløpig finnes kan man laste ned her da.

Mulig dette er et dumt spørsmål, men hvordan fungerer dette OS'et med dagens spill??

Ja, hvis du har Nvidia skjermkort ettersom de er de eneste med 64-bits grafikkdriver foreløpig.

Tenkte mer på om det ville være problematisk å få dagens spill til å kjøre på et 64 bit OS system(WinXP ES). Bortsett fra at CPU har 32bit støtte.

Er Os'et hybrid og kjører 32bit programmer bra? Eller vil man få bedre ytelse på disse spillene ved å kjøre 32bit OS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tenkte mer på om det ville være problematisk å få dagens spill til å kjøre på et 64 bit OS system(WinXP ES). Bortsett fra at CPU har 32bit støtte.

Er Os'et hybrid og kjører 32bit programmer bra? Eller vil man få bedre ytelse på disse spillene ved å kjøre 32bit OS.

Nei, dagens 32-bits spill og programmer fungerer utmerket på Windows 64-Bit så det er ikke noe problem. Jeg har ikke prøvd så mange spill på min maskin, men jeg har ikke hatt mange problemer med å kjøre 32-bits programmer i meget bra hastighet. Husk likevel at Windows 64-Bit fortsatt er beta, og alt det innebærer....

Sjekk også denne tråden for mer om Windows 64-Bit:

http://www.amdzone.com/forums/messageview....&threadid=70743

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...