Skrujernet Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) Hei, utleier vil ha seg betalt 500kr når jeg trodde komfyrvakten var ødelagt (skjult ledning var bare løs). En elektrikere ringte opp, så jeg fikk fikset det etter 2min på telefon med han. Ville dere betalt? Endret 23. april 2020 av Skrujernet Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Har utleier hatt noen utgifter i forbindelse med dette? Hvis svaret er nei, så er også svaret på spørsmålet ditt nei. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Var det du eller utleier som ringte til elektrikeren? Dersom du ikke ga utleier mulighet til å utbedre forholdet, så vil jeg si at du bør være med å betale. 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2020 Utleier ringte elektriker. Hadde inne reperatør fra siemens siden vi trOdde platetoppen var ødelagt (jeg som har kjøpt inn ny etter krydder falt i glasset). Trodde det var på garanti så de 1500kr i gebyr reperatøren ville ha har jeg ikke nevnt til de engang. Eneste utleie firmaet kan ha gjort er å tatt en telefon. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Da blir det som Valotunk sier. Har ikke utleier hatt utgifter, så kan de heller ikke kreve deg. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Du ber om å få se bevis og/eller kvittering til utgift. Du betaler ikke 500 kr svart fordi utleier brukte 5 minutter på å arrangere en telefon fra elektriker til deg. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Er vel rimnelig å anta at utleier har interesse av at komfyrvakten funker. Han burde takket deg for å gi beskjed. 2 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 "Det dekker våre adm kost ved feil som ikke skyldes mangler ved leieobjektet, dette skyldes brukerfeil." Leier av et firma. Tror jeg beholder de 500kr. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Står det noe sted i kontrakten at du vil bli belastet administrasjonskostnader for denne typen saker? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Ville holdt igjen med mindre det står noe spesifikt nevnt i kontrakten, ja. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Man kan ikke avtale "administrasjonskostnader" i tillegg til leien i et husleieforhold, jf. husleieloven § 3-7. Utleiers hjemmel må eventuelt være at dette er et "erstatningskrav" på grunn av mislighold fra leiers side. Etter min mening virker det svært tynt. Og i alle fall kan ikke utleier kreve mer i erstatning enn det faktiske, dokumenterbare økonomiske tapet som følger av leiers mislighold. 3 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Men hvis det er en skjult leding som var løs så var det vel elektriker som ikke hadde festet ledningen skikkelig? Hvordan kan det være brukerfeil? 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 ilpostino skrev (1 minutt siden): Men hvis det er en skjult leding som var løs så var det vel elektriker som ikke hadde festet ledningen skikkelig? Hvordan kan det være brukerfeil? Columbo over here ^^ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Skrujernet skrev (2 minutter siden): Var det din feil at ledningen var løs? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Skrujernet skrev (4 minutter siden): Jeg stille rmeg litt undrende til at TS må betale for slurvete arbeide for noe en elektriker har gjort feil (ved ikke å feste ledningen skikkelig). Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Hvorfor skal han ha 500kr? Gi heller meg 500kr. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 Godt mulig det var vår feil ledningen var løs. Måtte bare presse på micro-usb ledningen til delen som hunger under vifta Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 16. februar 2020 Del Skrevet 16. februar 2020 Skrujernet skrev (På 14.2.2020 den 15.18): Godt mulig det var vår feil ledningen var løs. Måtte bare presse på micro-usb ledningen til delen som hunger under vifta Søk gjennom minnet ditt, var det du eller noen andre som plugga'n inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå