panzerwolf Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg gjør ting jeg ikke har gjort før og skal fikse litt på bilen selv. Har kjøpt både garasjejekk og støttebukker, men problemet er at både jekken og støttebukkene "krangler" om samme jekkepunktet. Spørsmålet er om det er noen andre punkter jeg kan trygt jekke opp bilen på slik at jeg får på plass støttebukkene? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Pleier å ha brukt festepunkter for bærearmer under bilen på tidligere vag jeg har hatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 En del gode forslag på Google https://www.google.no/search?q=vw+passat+08+jack+stand+locations&source=lmns&prmd=isvn&hl=no&ved=2ahUKEwjs7_X6yM7nAhXJzSoKHTAECVQQ_AUoAHoECAAQAg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 kremt skrev (5 minutter siden): Pleier å ha brukt festepunkter for bærearmer under bilen på tidligere vag jeg har hatt. Bekrefter denne. Hvis det har noe betydning. Bruker samme metoden selv på alle bilmerker. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2020 Takk for hjelpa! Det funka som bare det ? Hehe, jeg har prøvd Google, men tydeligvis ikke søkt på de rette tingene. Skal bytte koblingsskive, men den sitter dønn. Får fortsette i morra. Da jeg løsna på eksosen, knakk 3 av de 4 skruene (rust) til braketten under anlegget. Er den veldig viktig? Så ikke ut som om det var noe bærende - beskyttelse kanskje? (mulig jeg tar det i egen tråd) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 panzerwolf skrev (2 timer siden): Takk for hjelpa! Det funka som bare det ? Hehe, jeg har prøvd Google, men tydeligvis ikke søkt på de rette tingene. Skal bytte koblingsskive, men den sitter dønn. Får fortsette i morra. Da jeg løsna på eksosen, knakk 3 av de 4 skruene (rust) til braketten under anlegget. Er den veldig viktig? Så ikke ut som om det var noe bærende - beskyttelse kanskje? (mulig jeg tar det i egen tråd) Koblingsskive - Clutch? Forstår ikke helt hvilken brakett du mener heller. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 (endret) Gadden skrev (58 minutter siden): Forstår ikke helt hvilken brakett du mener heller. Det er sannsynligvis en av de du ser i denne videoen ved 0:05-0:06. https://www.youtube.com/watch?v=UYq-J8bxJic Endret 14. februar 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 Gadden skrev (11 timer siden): Koblingsskive - Clutch? Forstår ikke helt hvilken brakett du mener heller. Kalles også hardyskive. Sitter mellom mellomakselen og differensialen bak (har firehjulstrekk). Forsøker å følge denne videoen: men mistenker at den gamle skiva har rusta fast. Håper litt WD40 hjelper. Lommeboka og lysten til å lære litt var i veien for å ta det på verksted, men begynner å lure litt nå ? mobile999 skrev (10 timer siden): Det er sannsynligvis en av de du ser i denne videoen ved 0:05-0:06. https://www.youtube.com/watch?v=UYq-J8bxJic Ja, stemmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå