Gå til innhold

Ka e mest sunt for maskina?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tviler på at det er skadelig for den å bli slått av....

og hvis den står på, så er det vel egentlig bare vifter og kanskje harddisk man kanskje må være redd for at skal ryke (etter veeelding lang tid (tenk 100000 timer på de fleste vifter...

jeg har en som blir skrudd av hver gang jeg går ut/legger meg, og en som står på 24/7, ingen av dem har lidd av det...og hvis det skjer, så vil det skje om så lenge att jeg evt. har byttet ut delene pga. ytelse uansett :)

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt ann på det. Hvis du bruker den mye hele dagen og bare har korte avbrekk så er det nok best at den står og går hele tiden isteden for at den hele tiden blir kaldstartet. Men hvis den skal stå noen timer f.eks om natta så forlenger du nok levetiden på diverse bevegelig komponenter ved å slå den av.

Lenke til kommentar
Jeg har 4 stk PC'er hjemme, når de ikke er i bruk så slår jeg de av.

Dette har aldri skadet de, dessuten så sparer jeg strøm.

Nei, slå av PC'en når den ikke er i bruk. Det som er fordelen med det er at den samler vertfold ikke støv når den er avslått. :w00t:

Hmmm støv du liksom.

Min maskin har ikke samlet til seg noe støv på å stå på hele tiden.

Den gamle maskinen som jeg slo av om natten var jo helt støvet ned etter en stund.

På denne maskinen har jeg også en vifte som trekker inn luft, men støv er det ikke sikt til. Har ikke noe spesielt annet inne her som samler til seg støv heller. Så støvet ligger vel mest i sengen og på gardinene.

Lenke til kommentar
å la den stå på hele tiden er ivertfall og anbefale hvis du laster ned ting(BARE lovlige ting seff :p) ivertfall for folk som ikke har 2mb linje

Hvorfor 2mb? Er vel heller hvis man har 100mb. Hvem i all verden har tid å vente på en film på 700mb med 2mbps.

For moderatorne: Filmen har man SELVFØLGELIG betalt for. Man sendte pengene, og fikk et passord så man kunne starte nedlastingen, ikke sant? :roll:

Lenke til kommentar

Hihi, var MB jeg mente, er vel som sagt sjeldent en filmstørrelse står i bit.

48 min, hmm det er lang tid, og kommer jo også litt an serveren/brukeren/etc man laster ned fra. Ligger man konstant på 2mb er det kanskje akseptabelt, men uansett, er ei stund å vente når man ikke har stort å gjøre.

Lenke til kommentar

Seffern skal PC-en stå på. Hvis det ikke er så mye støy, så blir man fort vant til det. Jeg er blitt sånn at hvis PC-en står på om natten sover jeg dårligere, er faktisk noe som mangler da...

Eneste ulempe er at når jeg ikke lufter om natten er det ganske tung luft her, og fører så til morgenkvalme. Men går over etter litt lufting og avslapping. :)

Er vel en selvfølge at skjermen står av om natten, i hvertfall ikke på med skrivebordet. Er vel ikke tilfelle at den vil ta noen skade av det, men den blir nok ikke bedre at å stå med samme bilde.

Bruker å senke CPU-viftehastigheten min for å få mindre støy når jeg skal sove, for da er uansett maskinen min uten noen stor load.

Slå den av. Du sparer viftene dine.

Er det et faktum? Kan du være sikker på at en vifte har BEDRE av å stoppe og starte enn å gå i ett sett? Uansett, så erstatter vel de fleste eldre utstyr med nytt etter en stund, og ofte FØR noen skulle ta kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...