Skarphol Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 Hei! Sønnen min ønsker seg nytt grafikkort i 18-års gave, og jeg har ikke handlet noe slik på omtrent 6 år og er litt ute av hva som er bra nå for tiden. PC'en hans har et hovedkort av type Lenovo H530 CIH81M som har en PCIe x16-port tilgjengelig. Han bruker PC'en mest til spilling online med venner, har ikke følelsen av at det er de aller tyngste spillene, jeg hører nevnt titler som CS, PUBG, GTA etc. Dersom jeg skal handle for omtrent 5000 kroner, hva vil være det beste valget? Alf Øivind Skarphol Lenke til kommentar
Selle Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 du må finne ut hvor stor strømforsyningen er, det kraftigste skjermkortet den er levert med har en TDP på 50W, så sannsynligvis er ikke strømforsyningen stor nok til et skjermkort i 5000kr klassen. Oppgradering av strømforsyning er ikke heller veldig enkelt, da hovedkortet ikke har standard strømkontakter 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 2070ti er det beste du får for ca 5000,- https://www.komplett.no/product/1146015/demovarer/datautstyr/demo-skjermkort/asus-geforce-rtx-2070-super-rog-strix-ad-demo Hva er det som sitter i PCen nå av CPU og minne og diverse? 1 Lenke til kommentar
Skarphol Skrevet 13. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2020 Takk for svar, begge to! Dette med strømforsyning har jeg tenkt kunne bli et problem, men at hovedkortet ikke har standard tilkoplinger var jeg ikke klar over. Jeg har vurdert å bytte minne og CPU i stedet, men kom til at det var mest å hente på grafikkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå