Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Caddy TDI 2012

westwood

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å si eksakt, og farlig å tippe hva det er siden det må undersøkes nærmere av noen som kan bil. Har du prøvd å lytte deg litt frem, legge hånden på ting og se om det slutter å skrangle? Dette kan være noe alvorlig og jeg ville vært forsiktig med å bruke bilen inntil det er undersøkt. Klok av skade etter tidligere motorhavari der jeg overså røde lamper i dashboardet bør du absolutt få noen til å sjekke dette snarest, ellers kan det bli svært kostbart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en bil med VAGs 1,9 TDI - den rører mye på seg og er ikke spesielt stillegående. Jeg hadde en veldig tilsvarende lyd og ble bekymret. Stakk hode og hender ned i motorrommet til jeg fant en slangeklemme i metall som tok bort noe ved litt grov gange. Trengte bare snu klemmefestet.

Din lyd kan være hva som helst. Derfor ville jeg gjort det samme som meg før du lar en mekaniker lytte, tenke samme tanke som oss (at det kan være hvasomhelst), stikk fingern i lufta og foreslå at du bytter *random motordel*. "Kan ikke garantere at det løser problemet, men..". Håper du har et ærlig og bra verksted om du velger den enkle løsningen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, SecoY said:

Jeg har en bil med VAGs 1,9 TDI - den rører mye på seg og er ikke spesielt stillegående. Jeg hadde en veldig tilsvarende lyd og ble bekymret. Stakk hode og hender ned i motorrommet til jeg fant en slangeklemme i metall som tok bort noe ved litt grov gange. Trengte bare snu klemmefestet.

Din lyd kan være hva som helst. Derfor ville jeg gjort det samme som meg før du lar en mekaniker lytte, tenke samme tanke som oss (at det kan være hvasomhelst), stikk fingern i lufta og foreslå at du bytter *random motordel*. "Kan ikke garantere at det løser problemet, men..". Håper du har et ærlig og bra verksted om du velger den enkle løsningen. 

Er lyden er relativt konstant forøvrig? Ikke bare ved oppstart, bare når det er kaldt, el.l.?

Hei,

Den var nesten borte i dag når jeg startet bilen, og de kunne ikke høre noe. Visste også de lydklippet, mistenkte AC Kompressor.

Det gjør også en annen jobb, så har ikke bilen før i morgen, skal sjekke tipset ditt da.

Når jeg hørte den hadde det ikke noe å si om den var kald, eller om den hadde 90C varm.

Jeg må nesten teste den en ukes tid og se om lytte hver gang jeg starter og før jeg slukker. Kan godt ha vært noe som har tatt borti.

Lenke til kommentar

Absolutt. Du får bare sjekke. Kan jo være en eksoslekkasje, noe rart i en sylinder, dårlige pumpedyser (hvis du har sånne) etc. Masse rart jeg leste det kunne være husker jeg. Men prøv å finn ut sånn cirka hvor fra lyden kommer - om du f.eks. hører den bedre underifra eller liknende.

Selv brukte jeg bilen som normalt før jeg fant ut hva det var (men vår er fra '09 og har gått rundt 20000 mil så jeg er kanskje ikke såå redd for den). Men du kan jo ta et olje- og oljefilterbytte også og sjekke om det er masse metallspon i filteret. Olje må jo byttes i blandt uansett og det kan være en (kjip) ledetråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...