Gå til innhold

Finne gode ladekabler som ikke koster skjorta

Anbefalte innlegg

Heisann. 

Jeg har de siste årene forsøkt å finne gode ladekabler til mine mobiltelefoner, både USB-A/C til micro-USB/USB-C, men det er svært sjeldent jeg får kabler som presterer mer enn 1A på 5v (selv om spesifikasjon gjerne sier 2A/9v fast charge), uansett lengde eller type. Det virker som om det er litt lotto om kabelen er det selgere påstår den er, enten den kjøpes på Amazon, Ebay, Finn.no eller en eller annen annen butikk som Coop, biltema, Clas Olson ol., . 

Jeg føler meg litt tryggere på kabler fra nisjebutikker som digital impuls, teknikmagasinet, Kjell & Co o.l, men de er gjerne ganske dyre de også. 

Det virker helt utrolig å skulle gi 200-350,- for 1m fast charge ladekabel fra USB-A til USB-C opp til 2,4A. 

Hvordan klarer evt. dere andre å skille "fake" ladere fra andre? Eller kjøper du kun "sertifiserte originalkabler"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quick charger burde ikke være vanskelige er værre med ulefone\oneplus da de bruker mere amp kan i verstefall svi kabelen og gi kortsluttning.

Tror heller problemer er laderen eller mobilen som begrenser der.

Men er enig butikkene neppe har testet det og ikke har peiling.Hvis kabelen begrenser er det motstand i kabelen eller utstyr som ikke er kompaktibel med kabelen\laderen\mobilen. Så beste er å kjøpe orginale kabel for den levrandøren av mobilen\nettbrettet eller pcen.

Desverre har også produsentene begrenset ladningene antakelig på grunn av varme eller ligdene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tja, for min del virker det i hovedsak som om at det er tykkelsen på lederne i billigkablene som er problemt: 

Jeg har testa de fleste laderne mine med originale ladeadaptere med quick charge fra Samsung på en S7 og S10+. I de aller fleste tilfellene har telefonen varslet om "slow charging". I noen tilfeller plager ikke dette meg, men når jeg trenger en rask boost, er det jævlig kjedelig. 

Ingen kabler jeg har testet med har blitt varme heller.

Fant noen tips på youtube for å finne originale kabler og finne brukbare ettermarkedskabler: 

Lenke til kommentar

Har ikke god greie på samsung mobiler, men tror det må være det kombinasjon med laderen og kablen.

Sørg for det er quick charge utstyr på alt. Men generielt er det quickcharge problemet.

Selv kunne jeg ønske det var bedre løsning med hurtigladning men desverre er nok en del mobiler laget med treg ladning.

xiomi m5 som jeg har er rask og lade men håpløs batteilevetid. Ulefone power 5 har god batterilevetid men tar tid å lade fult med orginal lader og kabel.

Lenke til kommentar
steinrawr skrev (På 12.2.2020 den 11.25):

Jeg har de siste årene forsøkt å finne gode ladekabler til mine mobiltelefoner, både USB-A/C til micro-USB/USB-C, men det er svært sjeldent jeg får kabler som presterer mer enn 1A på 5v (selv om spesifikasjon gjerne sier 2A/9v fast charge), uansett lengde eller type. Det virker som om det er litt lotto om kabelen er det selgere påstår den er, enten den kjøpes på Amazon, Ebay, Finn.no eller en eller annen annen butikk som Coop, biltema, Clas Olson ol., . 

Jeg føler meg litt tryggere på kabler fra nisjebutikker som digital impuls, teknikmagasinet, Kjell & Co o.l, men de er gjerne ganske dyre de også. 

Det virker helt utrolig å skulle gi 200-350,- for 1m fast charge ladekabel fra USB-A til USB-C opp til 2,4A. 

Hvordan klarer evt. dere andre å skille "fake" ladere fra andre? Eller kjøper du kun "sertifiserte originalkabler"?

Anker Powerline+ fungerer, bla. 3 meter lang usb-a til usb-c mellom orginal Samsung ladeplugg  og Samsung telefon. 

Lenke til kommentar
steinrawr skrev (På 12.2.2020 den 14.51):

Tja, for min del virker det i hovedsak som om at det er tykkelsen på lederne i billigkablene som er problemt: 

Jeg har testa de fleste laderne mine med originale ladeadaptere med quick charge fra Samsung på en S7 og S10+. I de aller fleste tilfellene har telefonen varslet om "slow charging". I noen tilfeller plager ikke dette meg, men når jeg trenger en rask boost, er det jævlig kjedelig.

Syns dette er veldig rart, i mitt tilfelle har alltid laderen vært problemet:

Câble Cordon chargeur USB Type C 5V3A 1m Rouge Samsung Androïd LED ÉCRAN TESTEUR

Testet noe slik på Mix 3 5g er ikke noe problem å få 9 volt 2 amp. Riktignok vil laderen lade saktere om batteriet begynner å bli fulgt. men tro vel egentlig ikke kabelen er problemet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...