Paal Kvamme Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 Batterimangel for Jaguar og Mercedes Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Kan da umulig være riktig. Har lest på mange kommentarfelt at "bare vent til de etablerte starter produksjon..." ? 4 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Xaphoon skrev (8 minutter siden): Kan da umulig være riktig. Har lest på mange kommentarfelt at "bare vent til de etablerte starter produksjon..." ? Men de glemte viktigheten av å ha kontroll på batteriproduksjonen selv. ? Lenke til kommentar
syljoa Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Skummel lesning at batterileverandør ikke klarer å lage batterier/celler av jevn god kvalitet. Dette vil vel bety begrenset rekkevidde og dertil besøk hos verksted for å klage på rekkevidde. Good luck med å vinne frem der. Har en nabo som ønsker å heve kjøpet på sin elbil nettopp pga dette - at det er umulig å oppnå noe i nærheten av oppgitt WLTP-rekkevidde. Noen som vet hvilken batterileverandør Audi bruker? Vurderer Audi e-tron 55 Sportback når denne kommer. Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Elendig planlegging av produksjon. Hurtiglading til opptil 8,4 kr/kwh. Og noen forstår fremdeles ikke hvorfor Tesla nærmer seg verdens mest verdifulle bilprodusent. 1 Lenke til kommentar
ChrisQ Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 REMX - Rare Earth/Strategic Metals ETF - bykset mer enn 5 prosent i går. Den har lenge ligget lavt. Er dette bykset et "brudd" opp opp som indikerer en ikke uventet forsyningsskvis av ingredienser til batterier som ikke bare skal inn i elbiler, men også være en utløsende faktor i det grønne skiftet ved å konservere overskudd av sol- og vindenergi? Og disse rare earth metals er også viktige ingredienser i de 100-tusener av vindturbiner og millioner av solceller som i et aksellererende tempo skal produseres i årene fremover. Ser vi en knapphetsfaktor i emning også for disse formål? REMX får du kjøpt hos din nettmegler. En unik kjøpsmulighet for den som vil profitere på en allerede synlig leveringskrise for elbiler? E24 sa også noe om dette i august: http://min.e24.no/spar-mangel-pa-metaller-til-elbilbatterier-om-fem-ar/a/EWmAzo Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Har BMW enerett på batterier fra Samsung SDI? Samsung har beviselig klart å levere svært holdbare batteripakker til BMW i3 uten at det er antydning til kapasitetsmangel. Hvorfor er det da så mange som bruker LG Chem, som over tid ikke har klart å levere, i følge mediene? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Audi bruker LG Chem i 55, og Samsung i 50 bilene. 2 Lenke til kommentar
toreibjo2 Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Nok en artikkel som viser hvilken urealistisk verden MDG-barna lever i. Alt er fantasi og oppspinn, og "om tyve år" derfra. Et er å bo og studere i Oslo sentrum med alle kollektivtilbudene. Virkeligheten er ikke så enkel. Hele den vestlige verdens økonomiske fremgang er bygget opp av og med enkeltmenneskets mobilitet. Hvis den skal erstattes av batterier og kollektivtransport må vi ha et lengre perspektiv enn 20 år. Eller: vi må ha et perspektiv. Ikke bare ønskedrømmer med en undertone av "barn av regnbuen". Lenke til kommentar
Holyfrey Skrevet 16. februar 2020 Del Skrevet 16. februar 2020 De bør heller gå til Tesla å kjøpe batteri ifra de. Ingen andre i verden har så mye batteri teknologi som de nå. Jeg gleder meg til når Tesla skal ha Battery Dag i år. Da får vi nok en stor overraskelse kor langt frem i teknologi de har faktisk kommet med batterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå