Gå til innhold

Styr unna proshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri hatt problemer med Ebay, da selgerne er mer redde for å få dårlig rykte enn å tape noen kroner.
Så lenge man henvender seg direkte til selger, så får man som regel pengene tilbake, uten at man trenger å sende tilbake varen

Norske butikker vil som regel ha tilbake varen før de refunderer penger

Lenke til kommentar

Tja ikke alltid noen prøver seg å gi dårlig tilbud først 10% rabatt, så 30 så 50% så 70% tilslutt velger ebay å gi full refusjon.

Så det varierer også, de prøver også spørre om å gi 5 stjerner tilbakelmeldning fordi det skader omdømmet dems.

Men generielt er kunnskapsnivået på ebay og aliexpress dårlig.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 14.2.2020 den 21.10):

Men hva syns dere om servicen til proshop vs ebay og aliexpress?

Hvis man klarer å bevise at varen er defekt, pleier ebay som regel å være greie selgeren må ta kostnaden med retur og man får ofte pengene tilbake og beholder produktet, men slik er det ikke i butikk?

Kan innrømme selgere på ebay\aliexpress prøver å være vanskelige og gi dårlig tilbud og kaster bort tiden din men totalsett vil jeg anbefale å kjøpe på ebay\aliexpress der det er mulig så får dere vurdere hva dere vil, spessielt hvis prisen er lav.

Virket som du blander returrett/angrefrist og reklamasjonsrett. Aliexpress er vel også neppe underlagt norsk lov ...

Endret av quantum
Lenke til kommentar
Reeve skrev (På 16.2.2020 den 15.52):

Men produktet ditt er jo ikke defekt?

Slik jeg skjønner det, har ikke trådstarter skjønt hva han har kjøpt, og er derfor misfornøyd med varen i ettertid. Selvsagt gjelder ikke reklamasjon på et produkt fordi varen enten er for gammel for å oppdatere firmware eller fordi trådstarter ikke skjønner hvordan man skal gjøre det. At en vare er gammel er ikke butikken sitt problem, kjøper burde jo sette seg inn i hva man kjøper.

Enig med resten i tråden her. Proshop er bare en tredjepart, man må sende klage til leverandøren dersom man er misfornøyd med produktet.

Jeg tror ikke trådstarter kommer noe vei. Trådstarter burde satt seg inn i hva han faktisk kjøpte før han la inn ordre på proshop. At han i ettertid sitter med et produkt han ikke forstår seg på er ikke proshop sin feil.

I tillegg, proshop dekker retur dersom det hadde vært en reklamasjon. At man vil sende tilbake vare fordi man var misfornøyd med den, er ikke butikken sitt ansvar. Det blir like dumt som at jeg skulle kjøpt en hettegenser i byen, men hadde krevet bensinpenger og parkeringspenger av butikken, dersom jeg returnerte varen. Siden jeg tross alt må kjøre med bilen min tilbake for å returnere, og faktisk parkere bilen ?

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Synes moderator kan bytte tittel på denne tråden. Ikke rettferdig at søkemotorer plukker opp trådtittelen når den er basert på at tekniske analfabeter nok en gang kjøper noe de ikke forstår hvordan fungerer.

Lenke til kommentar

Dere får mene hva dere vil jeg styrer unna proshop. Med mindre de er billigst.

Dere må mene hva dere vil hvem som har skylden. Men mener at butikkene burde informere om mangler ved produktet.

Sitat

Slik jeg skjønner det, har ikke trådstarter skjønt hva han har kjøpt, og er derfor misfornøyd med varen i ettertid. Selvsagt gjelder ikke reklamasjon på et produkt fordi varen enten er for gammel for å oppdatere firmwear eller fordi trådstarter ikke skjønner hvordan man skal gjøre det. At en vare er gammel er ikke butikken sitt problem, kjøper burde jo sette seg inn i hva man kjøper.

Du får mene hva du vil hadde komplett solgt denne tror jeg de ville tatt returkostnaden, de hadde pickpoint i oslo. Men desverre selger de ikke denne.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 time siden):

Dere får mene hva dere vil jeg styrer unna proshop. Med mindre de er billigst.

Dere må mene hva dere vil hvem som har skylden. Men mener at butikkene burde informere om mangler ved produktet.

Hvilke mangler? At den er vanskelig å bruke/mer avansert enn du trodde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/14/2020 at 1:40 AM, LMH1 said:

Normal oppdateringer funger ikke på grunn av DNS error så må bruke flash fil for å oppdatere, heller ikke det virker, ser lite når jeg oppgrader, legg merke til nye versjonen er eldre versjon som kan tyde på noe programvare feil?

Så nei godt mulig jeg ville endt med ingen løsning her.

---------------------------------------------------

Seriøst betale for å få hjelp når jeg har betalt 2500 kr for en switch som er så håpløst?

Hvor dyrt blir det å oppgradere denne til ryzen cpu?

https://www.ebay.com/itm/QLOGIC-QLE2564-Quad-Port-PCI-E-8Gb-HBA-Host-Bus-Adapter-Card-8GB-s-4-x-SFPs/362374770524?

Nå finnes det jo billig PCI-E kort 4 SFP+ Så trenger kun 2 stk men om det finnes måte å koble de sammen og få det å virke som umanage switch er jo usikkert. Det vil bli billigere, selv om er usikker om hvordan man finner PoE nettverkkort?

mikrotik1.png

mikrotik2.png

 

Du har ikke klart å sette opp dns server på mikrotik, dermed kommer den seg ikke på internett og får lastet ned oppdateringer.

Se under IP -> DHCP client

Finn ditt want interface og huk av for use peer dns yes.

 

Edit: ser ut som du administrerer boksen via mac adressen og ikke ipadressen. Har du i det hele tatt lagt inn config slik boksen har en ip?

 

Endret av trrunde
Lenke til kommentar
trrunde skrev (8 timer siden):

Edit: ser ut som du administrerer boksen via mac adressen og ikke ipadressen. Har du i det hele tatt lagt inn config slik boksen har en ip?

Nei, men det har fungert før vet du hvorfor det sluttet å fungere? dårlig konfigurasjon eller er det noe annet som bruker samme ipadressse?  Hvis jeg får tak i noe billigere brukt kan jeg vurdere, men tror jeg ikke vil betale mye for denne.

Hvorfor må man ha DNS server for å oppdatere? Asus\netgear trenger ikke det. Har de manuelt lagt de skjult inn?

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (10 minutter siden):

Nei, men det har fungert før vet du hvorfor det sluttet å fungere? dårlig konfigurasjon eller er det noe annet som bruker samme ipadressse?  Hvis jeg får tak i noe billigere brukt kan jeg vurdere, men tror jeg ikke vil betale mye for denne.

Hvorfor må man ha DNS server for å oppdatere? Asus\netgear trenger ikke det. Har de manuelt lagt de skjult inn?

Hvordan skal den finne serveren oppdateringen ligger på om den ikke har konfigurert DNS?

Lenke til kommentar
6 hours ago, LMH1 said:

Nei, men det har fungert før vet du hvorfor det sluttet å fungere? dårlig konfigurasjon eller er det noe annet som bruker samme ipadressse?  Hvis jeg får tak i noe billigere brukt kan jeg vurdere, men tror jeg ikke vil betale mye for denne.

 

Sukk. 

Med pfsense stoppet det opp fordi du ikke har fundamentale konsepter om hvordan nettverk fungerer. Du forstår ikke hvordan TCP/IP fungerer. Du vil møte nøyaktig samme problemer, uansett hva du kjøper. Eneste grunnen til at du får konsumentprodukter til å fungere er at de er tilpasset ditt kunnskapsnivå, og faktisk ikke gir deg valgene som fører til at det ikke fungerer.

I neste omgang klager du så over at konsumentproduktene ikke gir deg mulighetene du ønsker. Da har du to valg:

  1. Justere forventningene dine til det konsumentprodukter tilbyr.
  2. Skaffe deg kunnskap til å konfigurere mer avanserte produkter korrekt.

Dette har du ignorert... gjentatte ganger. Du kan alltids kjøpe et nytt produkt, men prosessen kommer til å være den samme: du er ikke fornøyd.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 2/13/2020 at 8:57 AM, LMH1 said:

Men klarer du å finne ut hvordan man oppdater MikroTik  router og teste den grundig på 14 dager?

No var vel dette er eit kvalmande rødt fareskilt at du vanket på tvilsomme produkter. Om det tar 14 dager å finne ut korleis oppdatere og teste må du nesten vurdere om du har tygd eit surt eple.

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (5 timer siden):

Fikk god support på mail før kjøp og rask levering. Så det er min erfaring. 

Hva mener du med god support? fikk du hjelp å firmware oppdatere skjermen? Selv går jeg heller for komplett selv om de har lengere leveringstid.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 22.2.2020 den 18.28):

Hva mener du med god support? fikk du hjelp å firmware oppdatere skjermen? Selv går jeg heller for komplett selv om de har lengere leveringstid.

Support var kanskje feil ord om vi skal være helt presise. Fikk god veiledning før jeg kjøpte er vel mer korrekt å si. Komplett hadde en måneds leveringstid og så lenge var det vanskelig å vente. Derfor. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...