LMH1 Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Hei må si har aldri opplevd makan til support, må krange meg til å få frakseddel fordi det ikke blir informert om det er umulig å oppgradere en switch med nyere firmware de sier fraktseddel koster 120 kr men siden jeg får servererror får de ikke gjort noe med problemer, sier jeg vil miste returretten hvis jeg ikke får sendt den innenfor fristen? Er ikke min feil de både har produkter som ikke kan oppdatere firmware i tillegg til håpløst support? Eller mener dere det er greit normalt av nettbutikker være vanskelige på den måten? normalsett er det enklere med komplett og multicom, men godt mulig andre opplever lidene? Ser de kopierer og limer inn svarene man får ikke dato bare 14 dagers åpen kjøp fra mottak. Så kan ikke anbefale proshop men dere får mene hva dere vil. De mener de ikke har support på microtikk produkter så produsentene må holdes ansvarlig. Men hjelper lite hvis jeg er uten for returrett og må betale 1000 kr for å firmware oppdattere dritten kun fordi de må sende den på service. Er snakk om MikroTik Cloud Router Switch CRS309-1G-8S+IN , virker ut det er temlig vanskelig å oppdatere? For hvis det er software feil kan man ta det på garanti, men jeg er usikker hvor omfattende problemet er. For en funger som vanlig switch, men når router til 500\1000 kr er langt enkelere å oppdatere firmware mener jeg man burde ha sak. Egentlig burde vi diskutee hva krav et produkt må ha for få få router status? for denne klarer ikke 10 gigabit NAT og 1 port Poe er vel kanskje litt lite? Skulle gjerne hatt bedre cpu\ og muliget å koble til harddisker\usb. For den er treg ved kopiering av små filer rundt 128 kb\s til minne\ssd disken i switchen. Men MikroTik mener man må langt opp i pris å få noe bedre. Endret 12. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Proshop er en av de butikkene jeg har hatt flest garrantioppgjør med oppigjennom. For meg har support og oppgjør vært profesjonelt og smertefritt, sakene har tatt litt lenger tid enn hos komplett men totalt sett er jeg fornøyd. Slik jeg tolker ditt åpningsinnlegg ønsker du å benytte angreretten, angreretten er klar på at du må betale returfrakt da proshop har allerede lidet et tap ved å betale for frakten når de sendte deg produktet som du nå ønsker å returnere. Med mindre de har direkte feilinformert og skrevet at switchen er mulig å oppgradere når den ikke er det klarer jeg ikke å se at du har noen sak her. Endret 12. februar 2020 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Sendte inn en reklamasjon på smartklokken min (skjermen blir bare værre og værre med noe slags innbrenning) for vel en 3 uker siden. Enda ikke hørt noe fra dem. Holder de på å gå dukken eller? Endret 12. februar 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Evil-Duck skrev (16 minutter siden): Slik jeg tolker ditt åpningsinnlegg ønsker du å benytte angreretten, angreretten er klar på at du må betale returfrakt da proshop har allerede lidet et tap ved å betale for frakten når de sendte deg produktet som du nå ønsker å returnere. Med mindre de har direkte feilinformert og skrevet at switchen er mulig å oppgradere når den ikke er det klarer jeg ikke å se at du har noen sak her. Men man forventer vel at det skal være mulig å oppgradere utstyret enkelt? Ellers mener jeg det er mangel på produktet. Riktignok er flere andre switcher av den typen litt vanskeligere å firmware oppdatere enn routere. Jeg driter i at proshop har et tap på 120 kr i frakt, men siden jeg ikke får den å sende fraktseddel må jeg betale 150 kr i frakt på posten. For det finnes nyere firmware men funger dårlig å oppgradere, så du mener det er normalt på bedrift produkter at man må betale dyrt service i slike tilfeller? At jeg må nesten se på bonus at jeg får returnert slike produkter? Sitat Proshop er en av de butikkene jeg har hatt flest garrantioppgjør med oppigjennom. For meg har support og oppgjør vært profesjonelt og smertefritt, sakene har tatt litt lenger tid enn hos komplett men totalt sett er jeg fornøyd. Vil tippe du bor nærmere 3800 Bø i Telemark en sandefjord. Syns det er omtrent som å snakke med kinesike eller datamaskiner, så har litt vanskeligheter å se profesjonelt har du prøvd returskjema og man bekrefte det er mulig å sette feil dato eller du får servererror? Virker ut som sidene er dårlig laget syns jeg. Endret 12. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 Har heller aldri opplevd problemer med Proshop. Så vi skal være forsiktige med å spekulere. Men Kina har stoppet opp, så det blir mye forsinkelser på det meste fremover vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 Du kjøper et produkt fra en produsent som ikke har kommet med en ny hovedversjon på utstyret sitt siden 2013 og som har til dels alvorlige sikkerhetshull så klager du over at du må betale frakt selv når du prøver å returnere produktet?https://en.wikipedia.org/wiki/MikroTik 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Var det slik det var informert om på sidene dems eller ikke? For hvis produkte er så dårlig, får de informere om det? Kan ikke bruke 12\24 dager å søke etter alt jeg kjøper heller. Fikk tipset om dette på forum så må si både forumet og proshop er useriøst. https://mikrotik.com/download/changelogs Stable release tree Expand Release 6.46.3 2020-02-06 What's new in 6.46.3 (2020-Jan-28 10:46): *) hotspot - fixed redirect to log in page (introduced in v6.45); *) lora - added "ru-864-mid" channel plan; *) lora - improved immediate packet delivery; *) lte - added GPS port support for Quectel EP06 modem; *) lte - added "psc" (Primary Scrambling Code) parameter for "cell-monitor" function on R11e-LTE6 and R11e-LTE; *) lte - do not show invalid "phy-cellid" when it is not yet received on "R11e-LTE"; *) lte - do not show unrelated info parameters after network mode failover; *) port - fixed multiple identical USB serial device detection (introduced in v6.46); *) ppp - fixed connection establishment when receiving "0.0.0.0" DNS; *) snmp - fixed "ifOperStatus" reporting for combo ports; *) winbox - removed duplicate "counter", "chain", "size" and "payload" parameters under "LoRa/Traffic"; Endret 12. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 LMH1 skrev (7 minutter siden): Men man forventer vel at det skal være mulig å oppgradere utstyret enkelt? Ellers mener jeg det er mangel på produktet. Riktignok er flere andre switcher av den typen litt vanskeligere å firmware oppdatere enn routere. Jeg driter i at proshop har et tap på 120 kr i frakt, men siden jeg ikke får den å sende fraktseddel må jeg betale 150 kr i frakt på posten. For det finnes nyere firmware men funger dårlig å oppgradere, så du mener det er normalt på bedrift produkter at man må betale dyrt service i slike tilfeller? At jeg må nesten se på bonus at jeg får returnert slike produkter? Vil tippe du bor nærmere 3800 Bø i Telemark en sandefjord. Syns det er omtrent som å snakke med kinesike eller datamaskiner, så har litt vanskeligheter å se profesjonelt har du prøvd returskjema og man bekrefte det er mulig å sette feil dato eller du får servererror? Virker ut som sidene er dårlig laget syns jeg. Jeg ser ikke hvorfor Proshop skal stå ansvarlig for et produkt de ikke produserer. Såfrem det ikke er en garranti eller reklmasjonssak er dette noe du må ta opp med produsenten av produktet direkte. Ellers bor jeg på det glade vestlandet så bø i telemark er ca like fjernt for meg som sandefjord 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 LMH1 skrev (4 minutter siden): Kan ikke bruke 12\24 dager å søke etter alt jeg kjøper heller. Når du kjøper et merke som så å si er helt ukjent og ikke har kommet med noen store oppdateringer på mange år så kan du takke deg selv.Hvilken funksjonalitet er det du egentlig er avhengig av å oppgradere til? 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Evil-Duck skrev (4 minutter siden): Jeg ser ikke hvorfor Proshop skal stå ansvarlig for et produkt de ikke produserer. Såfrem det ikke er en garranti eller reklmasjonssak er dette noe du må ta opp med produsenten av produktet direkte. Men de er jo mellommann hvis de selger søppel bør de informere eller styre unna å selge, de dytter bare kostnaden på kjøper. Så du mener jeg må ta kostnaden hvis produsenten ikke gidder å gi support komme med noen youtube som løser problemet i så fall sier det mye om deg. blir en dyr router til 3500 kr med nyeste firmware. Endret 12. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) ilpostino skrev (2 minutter siden): Når du kjøper et merke som så å si er helt ukjent og ikke har kommet med noen store oppdateringer på mange år så kan du takke deg selv.Hvilken funksjonalitet er det du egentlig er avhengig av å oppgradere til? Tenker vel å teste ut routeren da er det viktig med nyeste firmware ellers er routeren lite sikkert. Sitat Hei Fristen for angrerett er som du er informert om 14 dager. Vennlig hilsen | Best regards proshop Får ikke svar på når fra dato\ tildato annet det fra mottatt. Så ja mener fremdeles jeg snakker med en datamaskin. Endret 12. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) LMH1 skrev (12 minutter siden): Men de er jo mellommann hvis de selger søppel bør de informere eller styre unna å selge, de dytter bare kostnaden på kjøper. Så du mener jeg må ta kostnaden hvis produsenten ikke gidder å gi support komme med noen youtube som løser problemet i så fall sier det mye om deg. blir en dyr router til 3500 kr med nyeste firmware. De dytter ikke kostnaden på kjøper, ved at du returnerer varen taper de penger. Det er ditt ansvar som kjøper å vite hva du faktisk kjøper, alle store nettbutikker selger en eller annen form for dårlige produkter, og med mindre de er defekte så må du bare ta i bruk den fantastiske goden vi har i Norge ved angrerett og akseptere at du må stå for retur frakten. Så ja, jeg mener du må ta denne kostnaden om du kjøper et produkt fra en dårlig produsent Endret 12. februar 2020 av Evil-Duck 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) snakker om dårlig butikk også de har servererror når man søker om retur og får intrykk proshop prøver å være vanskelige, verstefall må jeg betale frakt 2 ganger for sliter å få bekreftlse om de får ordnet med fraktseddel til 120 kr. Sitat De dytter ikke kostnaden på kjøper, ved at du returnerer varen taper de penger. Ikke nødvendig vis de får bare ikke solgt den, taper jo frakt men 120 kr er småpenger for slik butikk. Får ikke bekreftelse fra dere hvordan problemer dere har med return og om dere har erfaringer om de nærmest kopier og lime inn svarene de gir tidligere? For hjelper lite å si man har 14 dagers åpenkjøp, først når de får varene sier det gjelder fra når man bestilte ikke fra de mottok den, dermed må jeg betale 2 ganger frakt igjen i verstefall. Får ikke godt intrykk av proshop men håper det ikke blir noe problem. Selv forstår jeg ikke hvorfor de velger som komplett\elkjøp å tilby litt lengere returrett hvis man har problemer med varen. Men får neppe komplett å gi salg og support på slike varer. Sitat Det er ditt ansvar som kjøper å vite hva du faktisk kjøper, alle store nettbutikker selger en eller annen form for dårlige produkter, Hvordan kan man gjøre det? forum og youtube er ofte begrenset hvor mye informasjon som er tilgjengelig, så jeg mener butikken og produsenten har ansvar er jo grunn for man har åpenkjøp i utgangspunktet fordi man får ikke testet produket eller sett det slik i butikk. Endret 12. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr D Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg Del Skrevet 12. februar 2020 LMH1 skrev (5 timer siden): For hjelper lite å si man har 14 dagers åpenkjøp, først når de får varene sier det gjelder fra når man bestilte ikke fra de mottok den Proshop tilbyr ikke åpen kjøp, men du har 14 dager angrerett etter Angrefristloven. Og det er 14 dager fra du mottok varen.https://lovdata.no/lov/2014-06-20-27/§21 LMH1 skrev (5 timer siden): Fikk tipset om dette på forum så må si både forumet og proshop er useriøst. At det kan være useriøse og dårlig svar på et forum burde vel du vite. Så mye rart som du noen ganger publiserer her på diskusjon.no. ? 10 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 Mr D skrev (7 timer siden): Proshop tilbyr ikke åpen kjøp, men du har 14 dager angrerett etter Angrefristloven. Og det er 14 dager fra du mottok varen.https://lovdata.no/lov/2014-06-20-27/§21 At det kan være useriøse og dårlig svar på et forum burde vel du vite. Så mye rart som du noen ganger publiserer her på diskusjon.no. ? Slike innlegg gjør forumet mindre seriøst, prøvd å høre med proshop hva de selv mener de mener 14 dager er nok å teste produktet for vurdering om man ønsker å beholde eller ikke seriøst? Man skulle tro proshop egentlig er for bedrifter men den elendige supporten skulle tro er kina butikk. Så folk for mene hva de vil. Jeg vil styre unna med mindre det ikke finnes alternativer. For er ikke lett å finne slikt microtikk utstyr på multicom til fornuftig pris: https://www.multicom.no/mikrotik-cloud-router-switch-dc/cat-p/c/p1000044355 regner med denne er samme bare vesentlig høyere pris. Men kan godt tenkes den har nyere firmware. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Hva er det egentlig du trenger sånt utstyr for? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Eneste minuset med Proshop er at de er enormt trege med å sende Bestilte fra Netonnet og proshop på samme dag, og pakken fra proshop kom over en uke senere, så om det er noe som haster, styr unna proshop Tok minst like lang tid neste gang jeg bestilte noe Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2020 Hadde ikke noe problemer med treg levering men var vist verre på multicom så god mulig varen ikke var på lager. Trenger switch\router fordi jeg har nettvekkort og får ikker kopiert data over nettverket like rask med gigabit. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 LMH1 skrev (8 timer siden): Slike innlegg gjør forumet mindre seriøst, prøvd å høre med proshop hva de selv mener de mener 14 dager er nok å teste produktet for vurdering om man ønsker å beholde eller ikke seriøst? 14 dager er i følge norsk lov lang nok tid til å finne ut om du vil ha varen eller ikke. https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/angrerettloven Det er jo vanlig hos mange nettbutikker, og ikke useriøst. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) Men klarer du å finne ut hvordan man oppdater MikroTik router og teste den grundig på 14 dager? i mitt tilfelle måtte jeg returnere er greit å ha noen dager å gå på for går med tid på frakt og saksbehandling. Hvis man jobber overttid i tillegg tviler jeg på særlig nybegynner har god tid å feilsøke. Men folk er jo forskjellige. Har sendt rekke eposter til microtik så jeg konkuderte måtte returnere istedenfor å utsette tiden til siste frist. Endret 13. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå