sim Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Vi er 4 kamerater som sitter i LAN og tenkte vi skulle spille litt CS på internet og vi vil gjerne spille på samme serveren. Det som er problemet er at vi ikke klarer å joine med mer enn 2 klienter pr. server. Jeg lurer på om dette har noe med serveren eller med nettverket (ruteren) her hjemme å gjøre ? Har en Telenor 1024/256 linje og deler den med en SMC Barricade ruter. Er det noen andre som har opplevd lignende problem, eller vet hvordan jeg kan fikse dette, eller om det i det hele tatt går an å fikse ? Lenke til kommentar
aiuL Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg har Telenor 704/128 og en eller annen Billion router. Før skjedde dette også for meg, men nå funker det fint med 4 på samme server. Vet ikke hva som må gjøres, men prøv å froandre instillingene på rate og cl_updaterate i cs. Hvis ikke må det trolig være noe med routerinstillingene. PS. Går ut ifra at alle har separate CD-keyer her. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Alle har seperate CD'keyer ja. I CS vises det bare som Retrying ... Retrying ... Retrying ... Retrying ... Så jeg tror ikke det har noe med serveren å gjøre. Forstår heller ikke hvordan rate og cl_updaterate har noe å si, men det kan jo godt hende. Jeg holder en finger på ruterproblemer, men er veldig usikker på hvordan jeg skal få fikset det :/. Får se om jeg kan finne noe informasjon på det store nettet ;p Takk for svar. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg veldig sikker på at problemet ligger i routeren. Prøv og update alt innen nettverket. Det funka hos meg Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 En firmware upgrade på ruteren hadde sikkert ikke gjort noe, men det er litt surt å miste internet om dette skulle gå skeisen. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 En firmware upgrade på ruteren hadde sikkert ikke gjort noe, men det er litt surt å miste internet om dette skulle gå skeisen. Tror det var oppgraderingen av firmware'en som gjorde susen hos oss. En stund siden vi gjorde det her i huset. Men det er jo en risk og ta da Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg har akuratt samme problem, og sannsynnligvis samme type router.. Får heller ikke fiksa det , har hørt noe om at man må "åpne" public porter, vet bare ikke hvordan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå