Elgen. Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Tyttebærtryne skrev (3 minutter siden): nubbe", Jeg er kanskje litt treg men hva er nubbe? Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 dengelgen skrev (2 minutter siden): nubbe Dram Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 dengelgen skrev (1 minutt siden): treg Nei da, ikke treg. Et annet uttrykk for en liten dram, gjerne attåt øl. Har du hørt om "Svenska nubbar"? Finnes på Taxfree, og da er det gjerne små flasker med div. krydret brennevin. Om man husker gamle norske filmer i sort/hvitt, eks, "Fant" etc. Så drakk man gjerne en liten dram attåt øl, da gjerne i tinnbeger etc. For meg er nubbe en skarp en til øl, og det kan være det meste av brennevin, men gjerne akevitt, også brandy,en sjelden gang cognag, men aldri Jæger eller whiskey. Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Åååååååja, skååååål Lingon! 1 Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 dengelgen skrev (1 minutt siden): Lingon Hepp. Jeg skal ikke spørre om syforeningen liker krabbe etc. Det har jeg gjort før, trur eg:) Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Lingon er altså tyttebær på svensk men det visste dere vel? Vet dere hva igelkott er på norsk? Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Ale-Fawk skrev (Akkurat nå): Pinnsvin. Korrekt -men du bor jo nesten i Sverige ? 1 Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 dengelgen skrev (2 minutter siden): Lingon Ørngott da? Lingon hadde jeg klar. Lenke til kommentar
Korgutt Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Tyttebærtryne skrev (1 minutt siden): Ørngott da? Lingon hadde jeg klar. Putevàr Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 For en gjeng i Oslo i kveld. FOR EN GJENG! Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Hadde en svensk lærer/foreleser en gang på et kurs. Jeg spurte resten av kursdeltakerne om hva "kavajen ligger i fotøljen" betydde. INGEN kunne svare -svensken var sjokkert!! Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Tyttebærtryne skrev (1 minutt siden): Ørngott da? Korgutten var snar med korrekt svar! Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Korgutt skrev (5 minutter siden): Putevàr Jupp Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 dengelgen skrev (4 minutter siden): kavajen ligger i fotøljen" Etter en lang stund sa en kursdeltaker forsiktig: Kajakken er fortøyd? Hallo i luken!!!!!!!!!!! "Dressjakken ligger i lenestolen" hadde vi kanskje sagt på norsk Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 dengelgen skrev (17 minutter siden): Åååååååja, skååååål Lingon! Fiffig! Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Tyttebærtryne skrev (18 minutter siden): men aldri Jæger eller whiskey. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Vi er i ferd med å ta igjen coronatråden. Utroligt Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Stormoen33 skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Ikke til øl. Jæger er alt for søtt, må drikke det en gang i året, og det får holde. Whiskey drikkes alene, som den er (greit, kan tåle en liten isbit) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg