Frank.N.Steen Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Granca skrev (3 minutter siden): Franske filmer. Har du særlig enteresse der? Jeg vet jeg burde få sjekket ut fransk film nærmere, men har vel blitt litt for mange "bomturer" opp gjennom årenes løp, ofte av typen veldig kritikerroste filmer "alle" virker å elske, men hvor en bare satt å undret på hvor i huleste ble det av dette vanvittige "mesterverket" man ble lovet. Men Delicatessen (1991) er en jeg holder høyt i samlingen. Sexy, morsom og romantisk film som holder høy kvalitet hele veien ut. Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Frank, er Brazil fra 85 en 10/10-film altså. Vurderer å kjøre den som nattfilm senere. Aldri fått sett den, men virker jo interessant. Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 (endret) Ale-Fawk skrev (10 minutter siden): Brazil fra 85 en 10/10-film altså. Vurderer å kjøre den som nattfilm senere. Aldri fått sett den, men virker jo interessant. Hva som er ei perfekt 10/10 er nok veldig forskjellig, men jeg ga den ei 8/10 tilbake i vinter 2007, da man så den for første gangen, og senere ved gjensyn gikk så den hele veien opp. Elsker dens helt unike bruk av tørr britisk humor, sjarm, romantikk og musikk, det visuelle og nei, hele historien og dens mange artige og små sære figurer, gjør at det blir ei uforglemmelig reise inn i en meget spesiell verden. Må jo også nevnes, at det er minst 2 forskjellige utgaver av filmen, den ene man har sett varer i over 2 timer og oppunder 20 minutter og går under tittelen The Directors Cut, den andre, visstnok ei meget "slaktet" Hollywood versjon, varer i røflig 90 minutter og, ikke så veldig mye pent er blitt sagt om den, likevel har jeg nesten litt lyst til å gi den ei sjanse, for har begge i samlingen. Endret 25. mai 2020 av Frank.N.Steen 1 Lenke til kommentar
Granca Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Hvis du ikke likte Amelie, så har vi neppe noe å snakke om... Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 (endret) Granca skrev (4 minutter siden): Hvis du ikke likte Amelie Den har jeg ikke sett siden tidlig 00-tallet, så har vel litt å ta "igjen" der, men kan vel si det slik at filmen definitivt var meget søt og koselig, men det er blitt såpass lenge siden nå (og har jo filmen i samlingen) så et gjensyn burde jo være mulig å få gjennomført denne vår/sommeren. Endret 25. mai 2020 av Frank.N.Steen 1 Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Frank.N.Steen skrev (29 minutter siden): Two Moon Junction (1988) En meget god film!!!!!!!!!!! 1 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 dengelgen skrev (Akkurat nå): En meget god film!!!!!!!!!!! Godt å høre at flere mener så, og tror faktisk det kan ha vært du som hintet meg om denne perlen for en tid tilbake i VGD? Ser at den fikk ei "oppfølger" Return to Two Moon Junction (1995) der manuset er av Zalman King, samt at et par av skuespillerne fra forgjengeren dukker opp på ny, men virker å være mer i b-film kategorien. Men fikk nesten litt lyst til sjekke den ut ei dag, selv om den tvilsomt vil greie å matche originalen. Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Frank.N.Steen skrev (15 minutter siden): og tror faktisk det kan ha vært du som hintet meg om denne perlen for en tid tilbake i VGD? Det stemmer bra. Return to.. har jeg ikke sett men kanskje verdt å sjekke ut, ja Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 dengelgen skrev (2 minutter siden): Return to.. har jeg ikke sett men kanskje verdt å sjekke ut, ja Savner anmeldelsene og de gode filmtipsene dine, men mulig du legger de inn her inne? For flere av de du nevnte/skrev om (særlig fra 80 og tidlig 90-tallet) i VGD film delen, viste seg jo å bli meget severdige opplevelser, og enkelte også da nye favoritter. Men dessverre ble VGD på slutten et lite mareritt med all slettingen, og kommer nok til å kun lese litt innom i ny og ne der, og heller fortsette filmdiskusjonen på dette forumet, heretter. Om ikke jeg ser Return to Two Moon Junction for dens handling/karakterer, så mulig musikken kan være ei liten høydare, for den fra førstefilmen var jo absolutt vakker og meget stemningsfull. Lenke til kommentar
Granca Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 (endret) Frank.N.Steen skrev (1 time siden): filmen definitivt var meget søt og koselig Puster lettet ut. Kjører igang med tråd for dette etter hvert. Det er så utrolig mye dere BØR se! Og jeg har sett det meste derfra. Og se Amelie om igjen. Sett den mange ganger, og ler stadig av noe nytt. Etter min ringe mening er det SÅNN filmer skal være. Scenen i telefonkiosken er en av tidenes beste, for meg... Endret 25. mai 2020 av Granca 1 Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Frank.N.Steen skrev (1 time siden): Savner anmeldelsene og de gode filmtipsene dine Ja, jeg har vært litt slapp i det siste men har ikke sett så mange filmer (fra 80 og 90-tallet) de siste månedene. Podcasten "80s all over" ble jo nedlagt, der jeg fikk tips om Birdie bl.a Tror de to som stod bak podcasten gapte over for mye. De gjennomgikk ALLE filmene som kom ut og gikk på kino måned for måned. Det måtte jo ta hundrevis av timer å bare gjøre resarch på noe sånt. Skal sjekke ut filmforumet her snart. Må se en film eller ti, før det ? 1 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 dengelgen skrev (1 time siden): Ja, jeg har vært litt slapp i det siste men har ikke sett så mange filmer (fra 80 og 90-tallet) de siste månedene No problemo, og forstår godt at det å se film er noe som oftest er best, når tiden og interessen er tilstede, enn å kun se film for å se film. Hadde en liten periode hvor det gikk en stund mellom 80-talls filmene, men så plutselig har det begynt å balle seg på, på godt og vondt. Husker du nevnte flere ganger den Podcasten, og jeg var innom en eller to ganger, men så vips, plutselig varn borte vekk. Synd, for slike sider og drevet av folk med interesse og kjærlighet til film, er ofte meget givende og moro å lese/høre, særlig da om de litt mindre kjente og ukjente titlene, som en så gjerne vil bli bedre kjent med. Liker veldig godt filmforumet her, ikke at VGD var noe dårligere plass med tanke på diskusjon/debatt delen, men oppsettet med å kunne legge til bilder, gifs, youtube klipp, videolenker osv, samt multisitere, redigere innlegg, og ja, mye meget positive ting, samt at flere av brukerne fra VGD har tatt veien over, og nei, virker også som det er en del meget hyggelige og filminteresserte folk her inne også, så det blir moro å følge med videre. 1 Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 25. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2020 Lyspære for den, Frank. Lenke til kommentar
Nightwish. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Er det noe galt med meg når jeg aldri har sett E.T eller Star Trek-filmer? Nok om det, jeg kom på en film en dag her som jeg likte godt, men som i ettertid kanskje har blitt glemt. Det er filmen Sea of Love med Al Pacino i hovedrollen samt John Goodman og Ellen Barkin. Har den tålt tidens tann? Tiden flyr og det er pokker meg bortimot 30 år siden jeg så den. Minnes vel best Ellen Barkin med litt lite klær... 1 Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Da drar vi en tidlig god morgen! Lenke til kommentar
Nightwish. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Stormoen33 skrev (2 minutter siden): Da drar vi en tidlig god morgen! God morgen. Røyken var en morgensvenn, men det er lenge siden takk og pris. Hvor mye koster en 20-pakning sigaretter nå? 1 Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 NNightwish skrev (1 minutt siden): God morgen. Røyken var en morgensvenn, men det er lenge siden takk og pris. Hvor mye koster en 20-pakning sigaretter nå? Aner ikke! Over 10 år siden jeg sluttet å røyke. Nærmer seg sikkert en tusenlapp ... 1 Lenke til kommentar
Nightwish. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Stormoen33 skrev (2 minutter siden): Aner ikke! Over 10 år siden jeg sluttet å røyke. Nærmer seg sikkert en tusenlapp ... Sjekket noen priser og det ligger på rundt 140 kroner. 1 Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 25. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2020 God morgen, alle appelsinelskere!! 1 Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 25. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2020 1 minute ago, NNightwish said: Sjekket noen priser og det ligger på rundt 140 kroner. Hvilket betyr at fehoder som røyker en pakke om dagen, KASTER BORT drøyt 50 000 spenn i året. En helvetes lang og deilig sydentur, med andre ord. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg