BrorneDin Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Nattkjolemedurin skrev (1 minutt siden): Sikker på at det ikke bare var en gigantisk prymp som eksploderte? Kan det være sjølvaste som har sluppe et Kjempe Pryyympete? Lenke til kommentar
Biggus Dickus Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 En slipper de lange gåturene spiller en minigolf.. Lenke til kommentar
Deila Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Kan melde om at jeg endelig fikk drept den humlen som hadde forvillet seg inn i leiligheten på morningen i dag. Det var litt av en kamp. Lenke til kommentar
TitanSable Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 16 minutes ago, Tyttebærtryne said: Et spørsmål man neppe får svar på, premissene kan drøfte til det uendelige ....... eller? Det var poenget mitt, gode gamle "correlation is not causation". Dersom premisset var at stort sett gamle folk begynner med golf (noe jeg ikke tror stemmer) så ville jo det også gitt et slikt utslag. 1 Lenke til kommentar
Granca Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 HYYYL skrev (15 minutter siden): Kan du dokumentere det? Tviler. https://www.vg.no/forbruker/helse/i/E38aP/golfspillere-lever-inntil-fem-aar-lengre-enn-andre Lenke til kommentar
Nightwish. Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Hvor er den tolvte mann? 1 Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 NNightwish skrev (2 minutter siden): Hvor er den tolvte mann? https://nordligefolk.no/sjosamene/historie-religion/jan-baalsrud/ 1 Lenke til kommentar
Nightwish. Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 NNightwish skrev (1 minutt siden): Hvor er den tolvte mann? Sikkert forvirrende spørsmål. Var nettopp 11 pålogget, men så sank det til 3. Og nå kanskje til 2. Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 20. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2020 Så egentlig kan man gå lange turer i naturen mens man fekter litt med armene, for å oppnå samme helseeffekt. Så slipper man ihvertfall greenfee. Lenke til kommentar
Granca Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 HYYYL skrev (10 minutter siden): Sport? Spasertur med køller i trillebagen. Bærer bagen selv. I 4.5 timer 3-4 ganger i uke i sesongen. Men latere spillere triller bagen, ja. Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Biggus Dickus skrev (8 minutter siden): En slipper de lange gåturene spiller en minigolf.. På Byneset? Need a picture? Lenke til kommentar
HYYYL Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Granca skrev (2 minutter siden): https://www.vg.no/forbruker/helse/i/E38aP/golfspillere-lever-inntil-fem-aar-lengre-enn-andre Ikke så overbevisende studie. Moderat mosjon og sunn livsstil. Kommer vel også ann på hvor ofte man spiller golf, går 6-7 km i rolig tempo. Jeg går til/fra jobb hver dag ca 5 km tilsammen + jeg går-løper hele dagen på jobb. Har man en fysisk jobb så tror jeg det er bedre, i forhold til golf noen ganger pr uke/mnd. Lenke til kommentar
Granca Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 HYYYL skrev (1 minutt siden): Ikke så overbevisende studie. Moderat mosjon og sunn livsstil. Kommer vel også ann på hvor ofte man spiller golf, går 6-7 km i rolig tempo. Jeg går til/fra jobb hver dag ca 5 km tilsammen + jeg går-løper hele dagen på jobb. Har man en fysisk jobb så tror jeg det er bedre, i forhold til golf noen ganger pr uke/mnd. Bra. Det er lurere å være påståelig når man snakker om noe man faktisk vet noe om. 1 Lenke til kommentar
TitanSable Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 3 minutes ago, HYYYL said: Ikke så overbevisende studie. Ikke noe galt med studien: http://hydrogold.org/jgp/pdf/news_20080603_golf.pdf Den bygger på andre studier som viser at fysiske fritidsaktviteter forlenger livet og tester i praksis hypotesen om at golf er en av disse. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 To til fikk suspensjon for personangrep, en av dem på ubestemt tid. Jeg pleier vanligvis ikke å skrive slikt i tråden, men siden dette opplagt er et gjentakende problem her i denne tråden så vil jeg bare gjøre dere oppmerksom på hvor streken går nå. Streken er ikke utydelig. Finner dere personangrep så rapporterer dere innlegget. Ikke ta saken i egne hender. Tilbakemelding tas på PM. Ikke kommenter dette innlegget i tråden. 1 Lenke til kommentar
HYYYL Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 TitanSable skrev (1 minutt siden): Den bygger på andre studier som viser at fysiske fritidsaktviteter forlenger livet og tester i praksis hypotesen om at golf er en av disse. Golf er sikkert en grei sport med tanke på å få litt moderat fysisk aktivitet, spesielt om man ellers har et stillesittende liv/jobb. Ikke uenig i det. 1 Lenke til kommentar
Granca Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 TitanSable skrev (Akkurat nå): Ikke noe galt med studien Selvfølgelig kommer det an på hvor aktiv man er. Jeg spiller/trener gjerne 20 timer i uka. Og en golfrunde er på ca en mil. Med ''ryggsekk''. En mann bruker ca 2500 kalorier på en runde, mens ei dame bruker ca 1500. Hvis de bærer bagen. Lenke til kommentar
Biggus Dickus Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Tyttebærtryne skrev (8 minutter siden): På Byneset? Need a picture? Nix.. Men farta mye rundt i verden, og spillt masse minigolf, på noen kjedelige baner, men også noen fantastiske morsomme også Lenke til kommentar
TitanSable Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Just now, HYYYL said: Golf er sikkert en grei sport med tanke på å få litt moderat fysisk aktivitet, spesielt om man ellers har et stillesittende liv/jobb. Ikke uenig i det. Jeg tror egentlig det er liten uenighet at om fysisk aktivitet (egentlig hva som helst) har en helsegevinst. 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 Dere som krangler om hytta får ta og hytte med nevene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg