Sir Ale Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) Dyster lesning. Vurderer seriøst selvmord Endret 15. mars 2020 av Ale-Fawk Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2020 1 minute ago, Yiddo10 said: 1. Ja 2. Jo, men basert på foreløpige prognoser har den en høyere dødsrate, men det er for tidlig å si hvor høy den blir. Er veldig mange påvist smittede, og det er mange land som er midt i fasen og mange land som såvidt har begynt. Tar nok flere måneder, kanskje år også, før vi får svar på hvor dødelig det er. De fleste prognoser peker imidlertid foreløpig på at det er dødeligere enn vanlig influensa. Tja, vil vel tro det er fordi vi kan ekstremt lite om dette viruset, det er ekstremt aggressivt og vi har ingen vaksine. Takk, men angrer nesten på at jeg spurte ? Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Ale-Fawk skrev (1 minutt siden): Dyster lesning. Ny episode av Klovn Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 SirOwen skrev (3 minutter siden): Har distansert meg litt med vilje fra nyheter de siste ukene, men tar selvsagt viruset alvorlig. Men til dere som har satt dere grundig inn i saken, har jeg følgende spørsmål: 1) Smitter corona lettere enn den vanlige sesonginfluensaen? 2) Er det ikke et faktum at corona har krevd færre liv enn den vanlige sesonginfluensaen (ca 900 dør av sesonginfluensa i Norge) 3) Hvis ja på spørsmål 1 og 2, hvorfor stenges ikke landegrensene hvert eneste år når sesonginfluensaen kommer? 1. Det kan virke slik, har aldri hatt influensa og er ikke vaksinert. 2. Jo, men smitte-potensialet er mye større tydeligvis. 3. Det er det nok mange grunner til, men i dette tilfellet er det nok hastigheten det smitter på og dødstallene fra andre land. Dette til orientering fra FHI. Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 SirOwen skrev (Akkurat nå): Takk, men angrer nesten på at jeg spurte ? Bare å holde seg inne. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Yiddo10 skrev (2 minutter siden): Bare å holde seg inne. Det vil vi gjøre. Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Stormoen33 skrev (Akkurat nå): Det vil vi gjøre. Ja, dessverre er ikke alle i min by like disiplinerte. I Oslo ender det med militæret som jager folk inn og tanks i gatene. Jeg bare håper ikke vi blir like hardt rammet som Italia, men er redd for det. Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutes ago, Yiddo10 said: Bare å holde seg inne. Dette gjøres, med unntak av når jeg skal på jobb og når jeg skal handle mat. Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 SirOwen skrev (Akkurat nå): Dette gjøres, med unntak av når jeg skal på jobb og når jeg skal handle mat. Ja, samme her. Sunn fornuft sørger forhåpentligvis for at man ikke blir smittet, men jeg stoler ikke på en sjel. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 SirOwen skrev (2 minutter siden): Dette gjøres, med unntak av når jeg skal på jobb og når jeg skal handle mat. Fruen må på jobb, men dusjer når hun kommer hjem før hun får kontakt med barna. Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Stormoen33 skrev (Akkurat nå): Fruen må på jobb, men dusjer når hun kommer hjem før hun får kontakt med barna. Synger hun i dusjen? Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Yiddo10 skrev (Akkurat nå): Synger hun i dusjen? Ikke som jeg har hørt ... Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutes ago, Stormoen33 said: men dusjer når hun kommer hjem før hun får kontakt med barna. Det er nok smart. Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutes ago, Yiddo10 said: Synger hun i dusjen? Merkelig fenomen; rennende vann på kroppen skal trigge lysten til å skråle ut av hjertens lyst? Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Ale-Fawk skrev (14 minutter siden): Dyster lesning. Vurderer seriøst selvmord Slutt og tull Ale, 99 % av oss har immunforsvar til å takle dette, du er en av dem. Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Stormoen33 skrev (4 minutter siden): Ikke som jeg har hørt ... Da er hun frisk. Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 SirOwen skrev (1 minutt siden): Merkelig fenomen; rennende vann på kroppen skal trigge lysten til å skråle ut av hjertens lyst? Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synger alltid fotball-chants når jeg dusjer. 1 Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) Yiddo10 skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synger alltid fotball-chants når jeg dusjer. Det er fordi du har vannskrekk ... Endret 15. mars 2020 av Stormoen33 Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2020 1 minute ago, Yiddo10 said: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synger alltid fotball-chants når jeg dusjer. God idé, kanskje jeg burde synge YNWA når jeg dusjer, den er passe lang i forhold til å bli passe ren. Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Stormoen33 skrev (3 minutter siden): Det er fordi du har vannskrekk ... Utroligt, er De min lege? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg