Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Yiddo10 said:

1. Ja

2. Jo, men basert på foreløpige prognoser har den en høyere dødsrate, men det er for tidlig å si hvor høy den blir. Er veldig mange påvist smittede, og det er mange land som er midt i fasen og mange land som såvidt har begynt. Tar nok flere måneder, kanskje år også, før vi får svar på hvor dødelig det er. De fleste prognoser peker imidlertid foreløpig på at det er dødeligere enn vanlig influensa.

Tja, vil vel tro det er fordi vi kan ekstremt lite om dette viruset, det er ekstremt aggressivt og vi har ingen vaksine.

Takk, men angrer nesten på at jeg spurte ?

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (3 minutter siden):

Har distansert meg litt med vilje fra nyheter de siste ukene, men tar selvsagt viruset alvorlig.

Men til dere som har satt dere grundig inn i saken, har jeg følgende spørsmål:

1) Smitter corona lettere enn den vanlige sesonginfluensaen?

2) Er det ikke et faktum at corona har krevd færre liv enn den vanlige sesonginfluensaen (ca 900 dør av sesonginfluensa i Norge)

3) Hvis ja på spørsmål 1 og 2, hvorfor stenges ikke landegrensene hvert eneste år når sesonginfluensaen kommer?

1. Det kan virke slik, har aldri hatt influensa og er ikke vaksinert.

2. Jo, men smitte-potensialet er mye større tydeligvis.

3. Det er det nok mange grunner til, men i dette tilfellet er det nok hastigheten det smitter på og dødstallene fra andre land.

Dette til orientering fra FHI.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (Akkurat nå):

Det vil vi gjøre.

Ja, dessverre er ikke alle i min by like disiplinerte. I Oslo ender det med militæret som jager folk inn og tanks i gatene. Jeg bare håper ikke vi blir like hardt rammet som Italia, men er redd for det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...