Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) Yiddo10 skrev (5 minutter siden): Nei, viktig det der. Ikke ta helt av som i butikkene i går og i dag. Har imidlertid ingen sykdommer. Jeg er knapt syk og har ikke hatt en sykedag på flere år. Typisk om man får det nå, men da får man gjøre det beste ut av det. Ikke sant. Men det er bra å høre at du har vært frisk så lenge, da betyr det at immunforsvaret ditt er godt. Jeg har et litt mer redusert immunforsvar tror jeg da jeg til tider blir fort syk, men det varer ikke så lenge imellom liksom.. Men som sagt så vet vi ikke hvordan hver og en av oss eventuelt vil reagere, og eventuelle konsekvenser på langsikt.. Så er best om man klarer å holde seg frisk hele tiden om man klarer det, men myndighetene har snakket om rundt 2 millioner som kan bli smittet her til lands, det er litt skummelt tall. Stormoen33 skrev (1 minutt siden): Samme her, har aldri hatt influensa, ikke vaksinert, tror jeg har et sterkt immunforsvar, men nå handler det om å beskytte ungene. Blir lettere sjokkert når jeg ser og leser at foreldre organiserer "lekegrupper". Hva faen er poenget da med å stenge skoler og barnehage? Folk er idioter.. De innser ikke alvoret.. Barn er utsatt da immunforsvaret deres ikke er bygget skikkelig opp enda, men samtidig kan de også være sterkere på det og, om jeg ikke husker feil. Endret 14. mars 2020 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
HYYYL Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Granca skrev (6 minutter siden): Er aldri syk. Blir aldri smittet. Og om jeg blir det, så tror jeg ikke det er farlig for meg. Derfor er jeg ubekymret. Har heller aldri vært engstelig av meg. Les om denne 48 år gamle mannen som ble syk. Skroll ned til avsnittet. Du føler at du kveles. Ikke for å skremme men det kan bli en tøff sykdom.https://www.nrk.no/urix/slik-er-det-a-vaere-koronasyk_-ifolge-pasientene-1.14940832 1 Lenke til kommentar
Granca Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 HYYYL skrev (Akkurat nå): Du føler at du kveles. Ikke for å skremme men det kan bli en tøff sykdom. Det er det sikkert. Men jeg gidder ikke bekymre meg sånn generelt. Livet blir mye lettere da. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 HYYYL skrev (1 minutt siden): Les om denne 48 år gamle mannen som ble syk. Skroll ned til avsnittet. Du føler at du kveles. Ikke for å skremme men det kan bli en tøff sykdom.https://www.nrk.no/urix/slik-er-det-a-vaere-koronasyk_-ifolge-pasientene-1.14940832 Ligner veldig på bronkitt.. Så man skal overhode ikke undervurdere den. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden): Ikke sant. Men det er bra å høre at du har vært frisk så lenge, da betyr det at immunforsvaret ditt er godt. Jeg har et litt mer redusert immunforsvar tror jeg da jeg til tider blir fort syk, men det varer ikke så lenge imellom liksom.. Men som sagt så vet vi ikke hvordan hver og en av oss eventuelt vil reagere, og eventuelle konsekvenser på langsikt.. Så er best om man klarer å holde seg frisk hele tiden om man klarer det, men myndighetene har snakket om rundt 2 millioner som kan bli smittet her til lands, det er litt skummelt tall. Folk er idioter.. De innser ikke alvoret.. Barn er utsatt da immunforsvaret deres ikke er bygget skikkelig opp enda, men samtidig kan de også være sterkere på det og, om jeg ikke husker feil. Som sagt, jeg har muligheten til å søke om barnepass, men vil heller ha dem hjemme siden jeg har bedre kontroll da. Lenke til kommentar
Granca Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Men nå skal jeg hente en burger. Brb. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Stormoen33 skrev (Akkurat nå): Som sagt, jeg har muligheten til å søke om barnepass, men vil heller ha dem hjemme siden jeg har bedre kontroll da. Ja, og det er bra, veldig ansvarlig av deg! Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Likte ikke den artikkelen til Hyyyl. Lenke til kommentar
HYYYL Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Granca skrev (1 minutt siden): Det er det sikkert. Men jeg gidder ikke bekymre meg sånn generelt. Livet blir mye lettere da. Mener ikke du skal bekymre deg men lurt å ta forhåndsregler. 1 Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå): Ja, og det er bra, veldig ansvarlig av deg! Tanken gikk til å søke før jeg tenkte absolutt ikke. Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Da fikset jeg så Granca fikk 1000. 1 Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Faen, hadde håpet han skulle stå på 999. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Er en gruppe på Facebook for folk som ønsker å hjelpe folk som trenger det nå.. Som å kjøpe mat og medisiner for dem som sitter i karantene, utrolig fint initiativ. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Ale-Fawk skrev (2 minutter siden): Da fikset jeg så Granca fikk 1000. Da er Granca kjempestolt og sprader nu naken rundt i den Gran Canarias gater! 1 1 Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Angående hamstring. Tenk på dem som ikke har råd til å hamstre. Tenk på de fattige. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Ale-Fawk skrev (Akkurat nå): Angående hamstring. Tenk på dem som ikke har råd til å hamstre. Tenk på de fattige. Veldig godt tenkt. Bymisjonen i Bergen hadde en post om dette på facebook.. Lenke til kommentar
HYYYL Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Ale-Fawk skrev (Akkurat nå): Tenk på de fattige. Narkomane og hjemløse har det nok tøft i disse dager. Lenke til kommentar
BrorneDin Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg dro på med 4-5 snusbokser i går. Utenom det, så plukket jeg i rolig omfang. Tanken om å slutte å snuse streifet meg når man antageligvis må sitte mye i isolasjon fremover. Vi får se om denne tanken styrkes. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Ale-Fawk skrev (Akkurat nå): Angående hamstring. Tenk på dem som ikke har råd til å hamstre. Tenk på de fattige. Den der har jeg også tenkt på. Når jeg ser folk kjøpe 20 kilo mel og 5 pakker gjær, tenker jeg skal dere bake brød hver dag nå da? Det er brød i butikkene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 HYYYL skrev (4 minutter siden): Narkomane og hjemløse har det nok tøft i disse dager. Bymisjonen har stengt ned alle tilbudene her i Bergen, så det vil si at de i praksis ikke har et tilbud fram til dette er over.. Veldig skremmende mtp. at dette er folk som absolutt trenger et tilbud.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg