Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå):

Oi, det tror jeg er å overdrive litt. Du er i en ung alder, du skal ikke bekymre det for mye. I verste fall så blir du hjemme i 14 dager.. Det er selvsagt mulig å bli ekstra syk, men da skal du hat et temmelig dårlig immunforsvar. 

Er ingen vits å lese for mye i aviser, og unngå tråder her på forumet etter min mening. Det er mye skremselspropaganda ute å går, og folk overreagerer ganske. 

Men skulle du bli syk og føler deg såpass dårlig at du føler for det så ringer du ambulanse. 

Ja, jeg har meg selv å takke. Har jo forsåvidt god trening når det kommer til kildekritikk. Problemet er når man sitter mye inne uten kontakt med andre. Da blir man fort mer destruktiv i tankegangen. Sier ikke at man skal bryte lovene og reglene som blir iverksatt, men en liten tur ut i frisk luft gjør utrolig mye for sinnet. Jeg merket det var utrolig deilig å være på jobb igjen i går og komme i kontakt med andre mennesker enn bare gjennom digitale hjelpemidler.

Lenke til kommentar

Veldig redd selv, fikk total meltdown i dusjen istad. Hjelper ikke på at jeg har vært utestengt herfra hele uka. Fikk valium av legen, og det hjelper jo litt på. Hodepinen har heldigvis gått over. Satser på en god natts søvn senere.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yiddo10 skrev (1 minutt siden):

De mente selvsagt Singlet.

Selvsagt. Var ganske så skråsikker på at De var smittet nå. Flere seriøse innlegg på rad var så til de grader ulikt Dem. Men nå tok De Dem kraftig inn igjen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Yiddo10 skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg har meg selv å takke. Har jo forsåvidt god trening når det kommer til kildekritikk. Problemet er når man sitter mye inne uten kontakt med andre. Da blir man fort mer destruktiv i tankegangen. Sier ikke at man skal bryte lovene og reglene som blir iverksatt, men en liten tur ut i frisk luft gjør utrolig mye for sinnet. Jeg merket det var utrolig deilig å være på jobb igjen i går og komme i kontakt med andre mennesker enn bare gjennom digitale hjelpemidler.

Vi skal følge helserådene, absolutt, men vi trenger ikke få panikk. 

Helt enig i at det er godt å komme seg ut og møte folk, men akkurat nå er det ikke tiden for det med mindre det er høyst nødvendig. Det er viktig å ikke utsette seg selv for smitte. Du kan gå på jobb, men vær da ekstra varsom med hygiene. Og med mindre du har en sykdom som meg, jeg har både astma og søvnapne, så skal du ta det med ro. Begynner du å føle deg dårlig så tar du kontakt med legen din pr. telefon og får sykemelding. Du får det på rappen nå dersom du føler deg dårlig. 

Granca skrev (2 minutter siden):

Jeg driter faktisk i om jeg blir smittet. Helt seriøst. Deilig å slippe å være bekymret.

Det er greit å ikke være bekymret, men å ta sine forehåndsregler er greit å gjøre.. Du og jeg vet ikke hvordan vi eventuelt vil reagere på smitten, og vi vet foreløpig ikke hva som skjer i ettertid.. For alt vi vet så kan dette viruset skade deg på langsikt. Så det er viktig å være nøye, men panikk er ikke nødvendig. 

Det samme med å hamstre mat. Kjøp litt ekstra, LITT. Tilstanden som er nå hvor folk tømmer butikker er så idiotisk. Jeg forstår det om det er store familier med 2 - 3 barn, men hallo, det er ingen livsfare akkurat nå. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Vi skal følge helserådene, absolutt, men vi trenger ikke få panikk. 

Helt enig i at det er godt å komme seg ut og møte folk, men akkurat nå er det ikke tiden for det med mindre det er høyst nødvendig. Det er viktig å ikke utsette seg selv for smitte. Du kan gå på jobb, men vær da ekstra varsom med hygiene. Og med mindre du har en sykdom som meg, jeg har både astma og søvnapne, så skal du ta det med ro. Begynner du å føle deg dårlig så tar du kontakt med legen din pr. telefon og får sykemelding. Du får det på rappen nå dersom du føler deg dårlig. 

Nei, viktig det der. Ikke ta helt av som i butikkene i går og i dag.

Nei, du sier noe der. Jeg går på butikken når jeg skal ha noe. også var det den kontakten med andre på jobb. Til uka må man vurdere om man skal møte gruppa si for å jobbe med gruppeeksamen. Nå har man imidlertid hjelpemidler som Google Docs og Messenger, så det frister mest å jobbe gjennom disse. Når det gjelder luft, så har jeg også en balkong. Utemøblene har stått der siden i fjor sommer, så det er bare å ta seg noen pauser der.

Har imidlertid ingen sykdommer. Jeg er knapt syk og har ikke hatt en sykedag på flere år. Typisk om man får det nå, men da får man gjøre det beste ut av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Granca skrev (1 minutt siden):

Er aldri syk. Blir aldri smittet

Samme her, har aldri hatt influensa, ikke vaksinert, tror jeg har et sterkt immunforsvar, men nå handler det om å beskytte ungene. Blir lettere sjokkert når jeg ser og leser at foreldre organiserer "lekegrupper". Hva faen er poenget da med å stenge skoler og barnehage?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...