Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

TitanSable skrev (1 minutt siden):

Mannen har jo barn som skal konfirmeres (muligens), gifte seg, ha førerkort, studere, etc. 1 million går fort da...

Det tenkte jeg ikke på. Legg til konf-pengene selvsagt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (2 minutter siden):

Vet ikke om jeg tør å reise til hvor som helst i Afrika. Maltesere er ihvertfall utrolig glad i det britiske. Og hater naturligvis det franske pga. historie med Napoleon (franskokkupert) og sånt.

Ikke ta dette som noen anbefaling om å bo i Tunisia, nei! Ville ALDRI taklet å bo i et muslimsk land.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Granca said:

Det tenkte jeg ikke på. Legg til konf-pengene selvsagt!

Veldig ofte så gjør man ting som man ikke har planlagt når man oppnår det å ha litt ekstra. Jeg overrasket mange (inkludert meg selv) nylig ved å si opp en ganske godt betalt jobb, gå ned 300k i årslønn og kjøpte meg inn i en lokal startup. Tar en risiko som kan betale veldig godt økonomisk dersom det går bra eller ende opp med noen år med mindre penger til overs dersom det går dårlig.

Men: det er lenge siden jeg har hatt det så gøy på jobb som nå. Nesten som at det er verdt det bare på grunn av det.

Endret av TitanSable
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tror ikke nødvendigvis folk er noe problem i muslimske land. Men de har jo litt religion, litt språklige ting som kanskje vi vil slite noe med. Men, det hadde nok gått an å besøke slike land for meg, dersom det var helt tryggt for hvithuder å besøke slike steder da. Har hørt rykte om at Marokko kan være noe helt forjævlig å være turist i. Blir helt nedrent av folk som skal tjene en slant på deg. Traff en marokkansk tigger i et annet land, som påstod at arbeidsmarkedet i hjemlandet Marokko var helt forjævlig, så han hadde forsøkt lykken i Europa uten hell.

Ga selvsagt fyren litt minimal økonomisk hjelp da :p

Så dersom historien hans rimte, så var gaten uansett sjåkfull med andre turister og innfødte, så han fikk nok slantet seg opp en formue den dagen likevel til å få ringt hjem etter hjelp til å karre seg til Marokko igjen. Kan jo ha vært hans daglige levebrød å slante til seg slikt på vrøvl også.. Viktig å begrense sine blåøyde øyne noe om ikke annet. Fikk kanskje god karma av dette?

Endret av G
Lenke til kommentar
TitanSable skrev (1 minutt siden):

Veldig ofte så gjør man ting som man ikke har planlagt. Jeg overrasket mange (inkludert meg selv) nylig ved å si opp en ganske godt betalt jobb, gå ned 300k i årslønn og kjøpte meg inn i en lokal startup. Tar en risiko som kan betale veldig godt økonomisk dersom det går bra eller ende opp med noen år med mindre penger til overs dersom det går dårlig.

Men: det er lenge siden jeg har hatt det så gøy på jobb som nå. Nesten som at det er verdt det bare på grunn av det.

Sånt elsker jeg! Alt for mange i Norge som tenker lønn LANGT over trivsel. Trivsel har alltid betydd alt for meg. Hadde panserkarakterer og kunne gjort akkurat hva jeg ville, men ettersom jeg er et helvetes til nattemenneske, så så tok jeg heller en dårlig betalt(i starten) nattejobb, og har trivdes som faen! Familie har jeg ikke ønsket så lenge jeg kan huske. Det ville føkket opp nattelivet mitt.

Hat off to you!

• Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (4 minutter siden):

Tror ikke nødvendigvis folk er noe problem i muslimske land

Det er jo ditt valg. Jeg avskyr religion, og spesielt islam, så da kan jeg ikke bo der uansett. Vi er forskjellige.

Knurrer høylytt når jeg ser noen i burka eller hijab.

Endret av Granca
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Granca said:

Det er jo ditt valg. Jeg avskyr religion, og spesielt islam, så da kan jeg ikke bo der uansett. Vi er forskjellige.

Helt enig på det med religion og spesiellt islam. Men, jeg tror mennesket bak det hele der, kan være veldig fine folk. Er viktig å ha litt tro på folk også. Selv om en kan bli mistroisk. Viktig å si fra at islam ikke er helt innafor her hjemme også. Støtter deg der.

Da frister det mer å reise til et ikke-islamsk asiatisk land.

Endret av G
Lenke til kommentar
TitanSable skrev (17 minutter siden):

De kjører åpenbart med en relasjonsdatabase i back-end, dvs at alle innleggene må leses inn sekvensielt. Kan være at det ligger en delay inne når de venter på lås. Forumet er jo "hjemmesnekret" av vg fra den tiden da alle skulle utvikle alt selv så det er nok en del merkelige løsninger.

Like merkelig er det at de holder på det forumet. Jeg gjettet at de kom til å legge ned forumet for flere år siden, men det virker som at de velger å hverken legge ned eller oppgradere.

Når du skriver sekvensielt må vel dette være i motsetning til inkrementellt, der systemet bare tar opp nye "hendelser"?  Du har mye mer forståelse enn meg for dette, men jeg syns det er interessant. Derfor (dumt) spørsmål?

Lenke til kommentar
4 minutes ago, G said:

Har hørt rykte om at Marokko kan være noe helt forjævlig å være turist i. Blir helt nedrent av folk som skal tjene en slant på deg.

Jeg var i Agadir for mange år siden og den gangen var de ikke mer pågående der enn absolutt alle andre feriesteder utformet som turistfeller. 

En ting er å besøke/feriere i et muslimsk land, det fikser de fleste. Jeg tror at kulturforskjellene blir en større utfordring dersom man velger å oppholde seg der i en lengre periode. Noen fikser selvfølgelig det også men for veldig mange oss så ville nok det blitt litt for mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Stormoen33 said:

Når du skriver sekvensielt må vel dette være i motsetning til inkrementellt, der systemet bare tar opp nye "hendelser"?  Du har mye mer forståelse enn meg for dette, men jeg syns det er interessant. Derfor (dumt) spørsmål?

Jeg er litt unøyaktig her i nattetimene. Når jeg skriver sekvensielt så mener jeg egentlig synkront. Det vil si at dersom 3 stykk skriver et innlegg så skjer dette:
Innlegg A blir skrevet til databasen.
Når innlegg A er skrevet så skrives innlegg B.
Når innlegg B er skrevet så skrives innlegg C.

Dvs. at når innlegg kommer ganske likt så må noen vente på å bli skrevet. I 2020 er det mye bedre verktøy og metoder for å fikse slike tilfeller enn hva som var tilfelle da vgd ble kodet.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Granca said:

Meldte meg faktisk ut av statskirka som 14-åring helt av meg selv, og er selvsagt da ikke konfirmert. Var tidlig obs på at religion er noe forbannet overtro.

Respekt.

Har heldigvis ikke hatt religiøse foreldre. Ble liksom dratt med i det  med konfirmasjon, selv om det er noe forbanna tull. Hadde en sjuk kristendomslærer som trodde bibelen var bokstavriktig ord for ord. Ble med i en menighet som voksen, når en hadde litt mer roen, mest for å få utenlandsk kone til å trives bedre. Også er vi ikke med i noen som helst menighet nå. Har hatt det litt gøy på forumet spesiellt på søndager, å snakke i mot kristne her inne. Kjekt det, men går forferdelig med tid med på det også. Så det har dabbet av. Kjekkere her i tråden ;)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TitanSable skrev (2 minutter siden):

Jeg er litt unøyaktig her i nattetimene. Når jeg skriver sekvensielt så mener jeg egentlig synkront. Det vil si at dersom 3 stykk skriver et innlegg så skjer dette:
Innlegg A blir skrevet til databasen.
Når innlegg A er skrevet så skrives innlegg B.
Når innlegg B er skrevet så skrives innlegg C.

Dvs. at når innlegg kommer ganske likt så må noen vente på å bli skrevet. I 2020 er det mye bedre verktøy og metoder for å fikse slike tilfeller enn hva som var tilfelle da vgd ble kodet.

Ok, da skal jeg ikke plage deg mer i natt.

Lenke til kommentar
TitanSable skrev (Akkurat nå):

Haha. Du plager meg ikke. 
Nå vet jo ikke jeg hvordan vgd er kodet. Jeg bare gjetter basert på observasjoner.

Kunne programmere i Basic en gang. Den kunnskapen er borte vekk. Lærte vel litt om Fortran, Algol og Pascal også. Godt man ikke behøver dette lenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...