Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

G skrev (3 minutter siden):

Hva er ditt beste tips på å få til en sånn pengebuffer?

Meh. Være svært sparsommelig, og lei ut det du kan hjemme? Bo billig!
Hvis du tenker på et lengre sydenopphold, ja. Og arve da, som jeg dessverre gjorde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Stormoen33 said:

Vi satte i går ny verdensrekord i forsinket innlegg, to minutter. Har De noen tanker Titan?

Jeg tror slikt skjer når vgd-serverne sliter, men har ikke sett noe mønster. Det virker som de kjører gammel kode på relativ gammel platform. Det har jo skjedd på dagtid også at innlegg "lagger" og  tar sin tid før de dukker opp.

Lenke til kommentar
TitanSable skrev (1 minutt siden):

Jeg tror slikt skjer når vgd-serverne sliter, men har ikke sett noe mønster. Det virker som de kjører gammel kode på relativ gammel platform. Det har jo skjedd på dagtid også at innlegg "lagger" og  tar sin tid før de dukker opp.

Jeg trykket til slutt på mitt innlegg i "siste innlegg" lista, da kom det med en gang. Merkelige greier. To minutter?

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (Akkurat nå):

Ikke noe problemer med kakerlakker eller annet drit?

Kakerlakker er djevelens verk.

Absolutt ingen. Har ikke sett en i leiligheten i det hele tatt. Men jeg bor høyt, da. Det er jo nærmest ikke insekter på Granca. Ikke fluer en gang. Takk og lov! En av de største fordelene her, spør du meg...

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Granca said:

Meh. Være svært sparsommelig, og lei ut det du kan hjemme? Bo billig!
Hvis du tenker på et lengre sydenopphold, ja. Og arve da, som jeg dessverre gjorde.

Kommer vel til å arve en dag, om ikke jeg dauer først da :p aner selvsagt ikke hvor mye, og er naturligvis ikke helt der i toppsjiktet som andre kanskje blir som arvinger. Må dele med flere søsken også når så den dagen kommer. Har en foreldre igjen, og tenker at levealder der kan være i fra en 5 -10 år, eller 20 år (sånt vet man ikke). Ikke vits å spekulere i hva man kan komme til å få. Har det sånn passe greit selv økonomisk. Ikke storveis å skryte av på noe vis, men man klarer seg greit med det man har.

Utleie kunne ha vært aktuellt, men det er det å få striglet en kåk, få ut ting som ikke hører til der på utleie. Er litt hodebry og planlegging sånt noe garantert. Plutselig kan noe skje, og da hadde det jo vært greit å ha en venn som kan trø til som vaktmester som får inn en håndverker eller hva som må til på utleieobjektet. Ikke bare bare å si, "nei nå reiser jeg i morgen".

Lenke til kommentar
1 minute ago, Granca said:

Bare vært trist etter et par brudd, og noen dødsfall, så jeg har ingen gode råd. Annet enn å se en feelgood-film eller -serie.

Det var da kjipt. Håper du finner litt varme i sjelene til de innfødte. Jeg pleier ihvertfall å komme hjem til Norge mye bedre i sinnet, enn når jeg reiste ut fra "kjipe" Norge ;):fun:

Lenke til kommentar
G skrev (1 minutt siden):

Ikke bare bare å si, "nei nå reiser jeg i morgen".

Nei, sånt må jo planlegges litt. Går an å leie enda billigere her også altså, hvis man vil bo i de spanske områdene, eller i Las Palmas. Mulighetene er mange. Ville startet med en måned eller 6 uker, så se om det er noe for deg. Mye å finne på nettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Stormoen33 said:

Jeg trykket til slutt på mitt innlegg i "siste innlegg" lista, da kom det med en gang. Merkelige greier. To minutter?

De kjører åpenbart med en relasjonsdatabase i back-end, dvs at alle innleggene må leses inn sekvensielt. Kan være at det ligger en delay inne når de venter på lås. Forumet er jo "hjemmesnekret" av vg fra den tiden da alle skulle utvikle alt selv så det er nok en del merkelige løsninger.

Like merkelig er det at de holder på det forumet. Jeg gjettet at de kom til å legge ned forumet for flere år siden, men det virker som at de velger å hverken legge ned eller oppgradere.

Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Det var da kjipt. Håper du finner litt varme i sjelene til de innfødte. Jeg pleier ihvertfall å komme hjem til Norge mye bedre i sinnet, enn når jeg reiste ut fra "kjipe" Norge ;):fun:

Nå var dette svar til Ale. Jeg er IKKE trist.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært på Malta. Noen som har fått oppleve det? Likte meg spesiellt godt i St. Julians. Også er det så kort vei til andre tettsteder og hovedstaden. Der kunne jeg godt bodd en 2-3 uker i året uten problemer. Knusktørt året rundt omtrent.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Har vært på Malta. Noen som har fått oppleve det? Likte meg spesiellt godt i St. Julians. Også er det så kort vei til andre tettsteder og hovedstaden. Der kunne jeg godt bodd en 2-3 uker i året uten problemer. Knusktørt året rundt omtrent.

Ja, why not. Ingen språkproblemer heller. Ikke vært der. Men har vært i Tunisia. Noe av det samme klimaet, vel.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Granca said:

Ja, why not. Ingen språkproblemer heller. Ikke vært der. Men har vært i Tunisia. Noe av det samme klimaet, vel.

Vet ikke om jeg tør å reise til hvor som helst i Afrika. Maltesere er ihvertfall utrolig glad i det britiske. Og hater naturligvis det franske pga. historie med Napoleon (franskokkupert) og sånt. Malta har nærhet til Italia også. Det er vel egentlig ikke noen ulempe.

Blir man drittlei Malta, så kan man hoppe på ferje til Sicilia. Aldri gjort det selv. Vært på Malta 2 ganger. Sånn helst for å komme unna kjip norsk vinter i ei uke eller to.

Kunne ha vært spennende å besøke Sardinia og Korsika i løpet av livet, minst en gang (ikke vært der).

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...