Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Stormoen33 skrev (2 minutter siden):

Går det ellers bra Omnia?

Jada, går i grunnen fint her. Går litt på veggene, men ellers bra ;) hehe. 

Du da, står til med deg og dine? 

Granca skrev (Akkurat nå):

What to eat for dinner...

Alt som ikke tar mer enn 5 minutter sier nå jeg.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Det der er veldig optimistisk. Har i grunnen liten tro på det... 

Tror som BigMo at vi kanskje havner på scenario 2 av de 3 scenarier Erna prater om i videoen på den linkede siden. Og at vi dermed kommer til å ha endel tiltak ut året, kanskje med noen lettelser. De lettelsene tror jeg ikke inkluderer opphevelse av karanteneplikt for folk som har reist på ferie til utlandet, all den tid de er så opphengt i "føre var" prinsippet og/eller den negative presseomtalen importsmitte har fått. Dette vil igjen medføre at mange nordmenn må droppe utenlandsferie også i år, ikke minst fordi nevnte reisegruppe ikke har rukket å bli vaksinert før kanskje til høst/senhøst.

Endret av SirOwen™
Lenke til kommentar
SirOwen™ skrev (1 minutt siden):

Tror som BigMo at vi kanskje havner på scenario 2 av de 3 scenarier Erna prater om i videoen på den linkede siden. Og at vi dermed kommer til å ha endel tiltak ut året, kanskje med noen lettelser. De lettelsene tror jeg ikke inkluderer opphevelse av karanteneplikt for folk som har reist på ferie til utlandet, all den tid de er så opphengt i "føre var" prinsippet og/eller den negative presseomtalen importsmitte har fått. Dette vil igjen medføre at mange nordmenn må droppe utenlandsferie også i år, ikke minst fordi nevnte reisegruppe ikke har rukket å bli vaksinert før kanskje til høst/senhøst.

Som dere ser er SirOwen min kommunikasjonsansvarlig og med ansvar for samfunnskontakt.

Godt skrevet Owen, sjekk er på vei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
SirOwen™ skrev (2 minutter siden):

Tror som BigMo at vi kanskje havner på scenario 2 av de 3 scenarier Erna prater om i videoen på den linkede siden. Og at vi dermed kommer til å ha endel tiltak ut året, kanskje med noen lettelser. De lettelsene tror jeg ikke inkluderer opphevelse av karanteneplikt for folk som har reist på ferie til utlandet, all den tid de er så opphengt i "føre var" prinsippet og/eller den negative presseomtalen importsmitte har fått. Dette vil igjen medføre at mange nordmenn må droppe utenlandsferie også i år, ikke minst fordi nevnte reisegruppe ikke har rukket å bli vaksinert før kanskje til høst/senhøst.

Ser påstanden, men er nok mye mer pessimistisk om situasjonen enn det jeg skulle ønske. 

Import smitten er jo det som er fundamentalt galt med situasjonen da vi ikke hadde vært i denne situasjonen om vi stengte grensene allerede i mars i fjor.. 

Tror vi kunne sett for oss en bedre situasjon nå, hvis man hadde vært strengere.. Istedenfor kom folk seg inn med smitte uten å i det hele tatt bli undersøkt. 

Jeg er av den gruppen folk som mener 2 ukers nedstenging ville vært den beste løsning på problemet som oppsto i fjor, men nå har vi ihvertfal en vaksine, en vaksine vi ikke har peiling på om faktisk kommer til å fungere på lang sikt. 

Så vi får se. Men jeg kommer nok som de fleste til å vaksinere meg så snart jeg får tilbud, la oss ihvertfall alle være med i den dugnaden, så gjør vi ihvertfall vårt for å hjelpe på situasjonen med det vi kan. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Stormoen33 skrev (4 minutter siden):

Joda, vi har det bra vi, lyst å reise i sommer, men det blir det nok ingenting av.

Forstår veldig ønsket, men bruk heller tiden på noe hjemme, det er alltid muligheter for å finne på noe.. Vær kreativ.. Sier jeg som så og si ikke har vært utenfor døren min det siste året... 

SirOwen™ skrev (3 minutter siden):

Konklusjonen min er forøvrig deprimerende, all den tid jeg da ikke får besøkt min familie på GC dette året heller :( :(  

Forstår deg veldig.. Jeg er heldig som har familie som bor mindre enn 30 minutter fra hvor jeg bor... Men har for å være ærlig ikke vært mye på besøk fordi min far jobber i kollektivtransport og vi er alle litt bekymret for han. 

Granca skrev (2 minutter siden):

Blir loff med salami og speilegg. Ca 5 min, ja.

Funker det :) 

Har ikke spist så mye i det siste. Tror depresjonen går litt langt for tiden.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
1 minute ago, Omnia vincit amor said:

men nå har vi ihvertfal en vaksine, en vaksine vi ikke har peiling på om faktisk kommer til å fungere på lang sikt. 

I tillegg hører jeg at det er usikkerhet knyttet til hvor effektivt denne vaksinen kan hindre videre smittespredning, altså at selv om man er vaksinert så kan man være smittebærere. Og da vil det ihvertfall ta lenger tid før tiltakene avvikles, for da må alle vaksineres først.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
SirOwen™ skrev (2 minutter siden):

I tillegg hører jeg at det er usikkerhet knyttet til hvor effektivt denne vaksinen kan hindre videre smittespredning, altså at selv om man er vaksinert så kan man være smittebærere. Og da vil det ihvertfall ta lenger tid før tiltakene avvikles, for da må alle vaksineres først.

Jepp.  

Men la oss stå på folkens. Bruk munnbind og unngå å være med folk som man ikke vet om er friske eller ei.. Og til og med når man er med folk man kjenner kan man bruke munnbind! 

Granca skrev (1 minutt siden):

Dette blir DEFINITIVT min siste vinter i Norge. Driter i prisen. Skal grance til jeg må på institusjon.

Hvor i landet oppholder du deg? Synes det er ganske kaldt jeg og, men meh, går fint. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Granca skrev (Akkurat nå):

Trondheim. Får ikke spilt/trent golf. Det irriterer meg aller mest med 5 mndr vinter.

Ah, ser den.. Har du hørt om Disc golf? En fyr jeg kjenner fra USA driver på med det.. Tror du kan gjøre det på denne årstiden og. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå):

Ah, ser den.. Har du hørt om Disc golf? En fyr jeg kjenner fra USA driver på med det.. Tror du kan gjøre det på denne årstiden og. 

Uaktuelt. Men elsker å gå tur, men gjør det ikke når det er kaldt. Og skal aldri på ski igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...