Stormoen33 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Ok, sier god natt nå. Blir på sofanen, orker ikke mer spark i rygg og ansikt. 1 Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 1 hour ago, Stormoen33 said: Ok, sier god natt nå. Blir på sofanen, orker ikke mer spark i rygg og ansikt. God natt. Lenke til kommentar
Ka9nen Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Stormoen33 skrev (2 timer siden): Ferdige for i dag. Dessverre vil dette ikke bety noe siden republikanske senatorer ikke vil tørre å stemme for å dømme Trump, siden det ikke gagner deres egen karriere. USA er blitt en bananrepublikk. USA ligger på 25.plass her: Democracy Index - Wikipedia Så "bananrepublikk", da tar du nok litt hardt i. Men jeg er enig i at det er feigt. Vi ser jo dog i Norge også at partifeller er livredde for å gå mot sine egne. Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Trump blir frikjent. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Ka9nen skrev (3 minutter siden): USA ligger på 25.plass her: Democracy Index - Wikipedia Så "bananrepublikk", da tar du nok litt hardt i. Men jeg er enig i at det er feigt. Vi ser jo dog i Norge også at partifeller er livredde for å gå mot sine egne. Den listen er fra 2020, før stormingen og all dritten. De faller nok noen solide plasser etter det som skjedde 6 januar. Personlig mener jeg slike lister er veldig subjektive - alt etter hvordan de velger å måle. Bananrepublikk er nok bare et utrykk for at det demokratiske omdømmet til USA fikk seg et kraftig støkk. Det var ikke langt om å gjøre før Trump klarte å få overstyrt valgresultatet og gjort et "kupp" - han satte VIRKELIG demokratiet på prøve; men - som ethvert sivilisert samfunn fikk han det ikke til; selv om han var landets øverste leder. Heldigvis! Hadde han klart målet sitt om å overstyre valget - så kan man virkelig snakke bananrepublikk. 1 Lenke til kommentar
Ka9nen Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 (endret) Kris85 skrev (4 minutter siden): Den listen er fra 2020, før stormingen og all dritten. De faller nok noen solide plasser etter det som skjedde 6 januar. Personlig mener jeg slike lister er veldig subjektive - alt etter hvordan de velger å måle. Bananrepublikk er nok bare et utrykk for at det demokratiske omdømmet til USA fikk seg et kraftig støkk. Det var ikke langt om å gjøre før Trump klarte å få overstyrt valgresultatet og gjort et "kupp" - han satte VIRKELIG demokratiet på prøve; men - som ethvert sivilisert samfunn fikk han det ikke til; selv om han var landets øverste leder. Heldigvis! Hadde han klart målet sitt om å overstyre valget - så kan man virkelig snakke bananrepublikk. Listen ble publisert 3. februar i år og er en beskrivelse av hvordan det så ut i 2020 totalt sett. Demokratiet i USA står støtt, en marginal nedgang grunnet noe av det du nevner. Men stadig fjellstøtt. Endret 11. februar 2021 av Ka9nen Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Ka9nen skrev (1 minutt siden): Listen ble publisert 3. februar i år. Demokratiet i USA står støtt, en marginal nedgang grunnet noe av det du nevner. Men stadig fjellstøtt. The Economist Intelligence Unit Democracy Index map for 2020 For øvrig var USA også på 25 plass i 2019. Det som skjedde 6 januar kommer for 2021 listen. Lenke til kommentar
Ka9nen Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Kris85 skrev (1 minutt siden): The Economist Intelligence Unit Democracy Index map for 2020 For øvrig var USA også på 25 plass i 2019. Det som skjedde 6 januar kommer for 2021 listen. Det har du selvsagt helt rett i. Hendelsen du nevner 6.januar vil bli vurdert opp for 2021-rapporten men vil nok neppe ha noen større innvirkning for USA i indeksen da man har en ny president i stolen som ikke oppfordrer til storming samt dette blir og vil bli tatt tak i. Lenke til kommentar
ElSutrekuk Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Tar en litt tidligere start i dag. God morgen. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Ka9nen skrev (Akkurat nå): Det har du selvsagt helt rett i. Hendelsen du nevner 6.januar vil bli vurdert opp for 2021-rapporten men vil nok neppe ha noen større innvirkning for USA i indeksen da man har en ny president i stolen som ikke oppfordrer til storming samt dette blir og vil bli tatt tak i. Sant nok. Det ene utjevner det andre. Jeg tror allikevel at de faller noen plasser - men det kan faktisk være at med Biden vil de tette igjen mye av hullene som forutsagte urolighetene. Slik at det sum i sum faktisk styrker demokratiet og at de (paradoksalt nok) klatrer på listen. Lenke til kommentar
Ka9nen Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg tror absolutt de vil styrke seg under Biden ja og kanskje klatre ett par plasser. Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 God morgen trådtreller og trådsneller! 1 Lenke til kommentar
Granca Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 En dag igjen til tråden har levd i ett år. Nesten 1000 innlegg i uka. Og nesten alt etter midnatt. Døgnåpent og en overlegen plattform i forhold til vgd gjør at... Tråden har livets rett! Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg har glemt hva VÅKS betyr igjen..... VGD er VG Debatt - men VÅKS? Noe med kos? Tråden er ganske aktiv på nettene, noe med natt å gjøre? VÅken? Nei? Ja? Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Viktig å kose seg. 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Stormoen33 skrev (2 minutter siden): Viktig å kose seg. Stemmer. Det er absolutt noe folk kan bli bedre til ja. Livsnytelse er generelt underprioritert syns jeg. 1 Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Var et uttrykk som oppsto under den nasjonale nedstengingen i fjor. Lenke til kommentar
Granca Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Kris85 skrev (57 minutter siden): Stemmer. Det er absolutt noe folk kan bli bedre til ja. Livsnytelse er generelt underprioritert syns jeg. Et viktig fag. Jeg har doktorat i hedonisme. Mvh Herr Dr Hedonist. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg har skrevet 14 bøker om emnet og har en podcast om det å kose seg. "Kose" er gjensidig med nytelse og kan oppnås på mange måter. Det viktigste er å stimulere deler av hjernen som kan oppnås gjennom bruk av sanser. Slik som psykisk (sosialt, intellektuelt, med kunst som musikk o.l. - eller fysisk, som etter å ha gjort et bra stykke arbeid, trening, turer, sex). Den ultimate nirvana oppnås når man kombinerer både den psykiske og fysiske delen. Såkalt "multi-stimulering". Jeg lar fantasien din overlate resten av den jobben. Neida..... (Joda :p) ok... jeg lyver bittelitt nå 1 Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Justice 96 skrev (15 timer siden): Tar en litt tidligere start i dag. God morgen. Erre muulii? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg