Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Tyttebærtryne skrev (5 minutter siden):

Det er her jeg tror vi tar alvorlig feil. Pandemirådene sier ikke at vi bør være alene, ei heller på julaften eller i jula. 

Nei, men pandemien gjør at av ulike årsaker så får ikke alle dratt hjem. Som min svenske sjef for eksempel. Hun hadde vært hjemme i julen om det ikke var for korona for å si det sånn. Det blir ingen normal jul. Mindre selskaper, noen vegrer seg kanskje for å delta fordi slektninger er i risikogruppen eller at de ikke vil dra med seg noe smitte. Karanteneregler kan også sette en stopper. 

Jeg vet i hvert fall om to, som definitivt hadde feiret med familie normalt sett, men som ikke gjør det i år pga korona. 

Endret av Deila
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deila skrev (1 minutt siden):

Nei, men pandemien gjør at av ulike årsaker så får ikke alle dratt hjem. Som min svenske sjef for eksempel. Hun hadde vært hjemme i julen om det ikke var for korona for å si det sånn. Det blir ingen normal jul. Mindre selskaper, noen vegrer seg kanskje for å delta fordi slektninger er i risikogruppen eller at de ikke vil dra med seg noe smitte. Karanteneregler kan også sette en stopper. 

Enig, men dette forandrer ikke problematikken ift. å være "alene" i jula. Din svenske sjef kan ikke dra hjem. Kanskje noen skal forholde seg til det?. Hva med de som ikke kan dra "ut" fra der de er?

Lenke til kommentar
Tyttebærtryne skrev (1 minutt siden):

Enig, men dette forandrer ikke problematikken ift. å være "alene" i jula. Din svenske sjef kan ikke dra hjem. Kanskje noen skal forholde seg til det?. Hva med de som ikke kan dra "ut" fra der de er?

Kom til å tenke på "Hjem til jul" sesong 1. Hvor hun hovedpersonen ender opp med å invitere med seg 3 stk som skulle være alene på juleaften hjem til familien. Skulle gjerne gjort noe lignende selv, men nå feirer vi hos mine besteforeldre i risikogruppen i år, så tror ikke det er aktuelt med noen flere enn de få vi er. Hadde det vært hos min far og samboeren hans så skulle jeg definitivt spurt. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...