Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr Fawk skrev (Akkurat nå):

Bare føler med de som må feire julaften alene. Hjertet mitt går ut til dem ❤️

Har du lest boken til Kristpher Schou?
Den kom ut for noen år siden, "På vegne av andre" tror jeg den heter
Handler om begravelser der INGEN dukker opp

Lenke til kommentar
4 minutes ago, dengelgen said:

Har du lest boken til Kristpher Schou?
Den kom ut for noen år siden, "På vegne av andre" tror jeg den heter
Handler om begravelser der INGEN dukker opp

Hørtes deprimerende ut. Skal se om jeg finner den på biblioteket. Var en i Ukjent arving som hadde to personer i begravelsen. Begge fra kommunen. Det er bare trist.

Lenke til kommentar
Mr Fawk skrev (1 minutt siden):

Hørtes deprimerende ut. Skal se om jeg finner den på biblioteket. Var en i Ukjent arving som hadde to personer i begravelsen. Begge fra kommunen. Det er bare trist.

Fant boken i bokhyllen her :D
"På vegne av venner"
heter den, kom ut i 2009 -veldig liten bok 91 sider men ganske trist...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Deila skrev (6 minutter siden):

folk som sitter alene i karantene osv på juleaften.

En liten brannfakkel her, men dette er ikke noe nytt, Folk har dessverre vært alene på julaften i alle år. Kanskje kan pandemien gi oss alle anledning til å invitere noen på julaften/i jula? Også en svensk sjef, eller en nabo, et søskenbarn, en onkel etc? Selv hadde jeg full hyre med å invitere en tante i noen år, hun ville ikke være til bry. Hun var mer til bry når hun satt hjemme alene, selvvalgt.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
dengelgen skrev (2 minutter siden):

Fant boken i bokhyllen her :D
"På vegne av venner"
heter den, kom ut i 2009 -veldig liten bok 91 sider men ganske trist...

Ser muligens for meg at du er typen som har nok bøker til et bibliotek hjemme?

Lenke til kommentar

Vinteren og våren 2009 bestemte Kristopher Schau seg for å gå i kommunale begravelser i Oslo, begravelser som av ulike årsaker tas hånd om av det offentlige: 

"Men hva når ikke et eneste menneske er til stede under bisettelsen? 

En ting er at klemmene og anekdotene i etterkant uteblir og at ingen sitter der og kjemper med tårene mens presten går gjennom rutinene, men hva er det egentlig som skjer? Skjer det noe? Er det noe? Det er tross alt noen som har gått bort. Et liv har opphørt å eksistere, men ingen er der for å ta avskjed. Er det da noe mer enn bare et stort empatisk sort hull hvor samfunnet er satt til å gjøre sorgen for oss? Der nasjonen tar seg av det praktiske. Og så blir det ikke noe mer enn det igjen. Praktikaliteter. 

Det var bare derfor. Jeg ville vite hva dette var 
og jeg ville være der."

Lenke til kommentar
Tyttebærtryne skrev (Akkurat nå):

En liten brannfakkel her, men dette er ikke noe nytt, Folk har dessverre vært alene på julaften i alle år. Kanskje kan pandemien gi oss alle anledning til å invitere noen på julaften/i jula? Også en svensk sjef, eller en nabo, et søskenbarn, en onkel etc? Selv hadde jeg full hyre med å invitere en tante i noen år, hun ville ikke være til bry. Hun var mer til bry når hun satt hjemme alene, selvvalgt.

Godt forslag det. Jeg er fult klar over at det ikke er noe nytt at folk sitter alene på juleaften. Jeg tror bare det er enda mer enn normalt av det i år pga pandemien. 

Lenke til kommentar
Mr Fawk skrev (2 minutter siden):

Vinteren og våren 2009 bestemte Kristopher Schau seg for å gå i kommunale begravelser i Oslo, begravelser som av ulike årsaker tas hånd om av det offentlige:

I dødsannonsen står det "på vegne av venner" når begravelsen/bisettelsen blir arrangert av det offentlige, dvs kommunen

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tyttebærtryne skrev (Akkurat nå):

Det er her jeg tror vi tar alvorlig feil. Pandemirådene sier ikke at vi bør være alene, ei heller på julaften eller i jula. 

Har en kamerat jeg skal undersøke om hvor han skal være julaften, søsteren og broren  hans bor langt vekke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...