TitanSable Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 (endret) 2 minutes ago, Stormoen33 said: Det er helt ok, hvorfor skulle det være for kaldt? Jeg vet ikke. Spekemat er noe jeg elsker og alltid kjøper ferdig, men vet ikke noe om hvordan det skal behandles. Derfor jeg spør. (Har jo hørt skrekkhistorier om mugg etc) Endret 15. desember 2020 av TitanSable Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Deila skrev (Akkurat nå): Traff et ømt punkt med Skjelbæk skjønner jeg. Nå prøvde jeg å bytte profilbildet også til vedkommende, men finner ikke riktig størrelse på bilde. Det er like greit.... Lenke til kommentar
Deila Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 dengelgen skrev (Akkurat nå): Det er like greit.... Sjokkerende. Det må jeg eg seie. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 TitanSable skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke. Spekemat er noe jeg elsker og alltid kjøper ferdig, men vet ikke noe om hvordan det skal behandles. Derfor jeg spør. (Har jo hørt skrekkhistorier om mugg etc) Pinnekjøttet man kjøper i butikk er ferdig saltet og tørket, muggsopp trives best om det er varmere så 5-10 grader er helt greit for å unngå dette. Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Deila skrev (2 minutter siden): Sjokkerende. Det må jeg eg seie. Nå er jo Skjelbæk kommentator også, det klarer jeg ikke så mye av, mange som ikke liker Alsaker men han synes jeg er helt grei Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 SirOwen skrev (Akkurat nå): Mye psykt her nå, Owen! Kjeder du deg? Lenke til kommentar
TitanSable Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Just now, Stormoen33 said: Pinnekjøttet man kjøper i butikk er ferdig saltet og tørket, muggsopp trives best om det er varmere så 5-10 grader er helt greit for å unngå dette. Er ferdig tørket og saltet, kjøpt fra slakteributikk i Rakkestad så de er jo ikke like gode på vakumpakkingen som Gilde etc. Men regner med at det går bra (håper det siden det allerede har ligget en uke i 5-10 grader). Lenke til kommentar
TitanSable Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 3 minutes ago, Stormoen33 said: Pinnekjøttet man kjøper i butikk Vanligvis så kjøper jeg det jo dagen før jeg vanner ut, men pga stengt grensehandel så kjøpte jeg tidlig i år (løste sikkert et problem som aldri oppstår). Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 (endret) TitanSable skrev (4 minutter siden): Er ferdig tørket og saltet, kjøpt fra slakteributikk i Rakkestad så de er jo ikke like gode på vakumpakkingen som Gilde etc. Men regner med at det går bra (håper det siden det allerede har ligget en uke i 5-10 grader). Det skal ikke ha noe å si, har saltet og tørket pinnekjøtt i flere år, det viktigste er at det er tørt der du lagrer det, så vaskerom eller et bad er ikke noe godt valg i så måte ... Utebod med god lufting er helt innenfor. Endret 15. desember 2020 av Stormoen33 Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 15. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2020 4 minutes ago, dengelgen said: Kjeder du deg? Litt. Men denne har alltid vært morsom: Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Faen til oppussing. Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Tyttebærtryne skrev (Akkurat nå): Faen til oppussing. Er du lei, Lingon? Lenke til kommentar
TitanSable Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Just now, Stormoen33 said: Det skal ikke ha noe å si, har saltet og tørket pinnekjøtt i flere år, det viktigste er at det er tørt der du lagrer det, så vaskerom eller et bad er ikke noe godt valg i så måte ... Nå skremmer du meg igjen. Er i en innendørsbod som ikke er oppvarmet (kun isolert) så det er nok litt høyere luftfuktighet enn om jeg hadde lagret det i stuen. Får håpe de holder 1.5 uke til. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 SirOwen skrev (2 minutter siden): Litt. Har du katt Owen? Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 TitanSable skrev (Akkurat nå): Nå skremmer du meg igjen. Er i en innendørsbod som ikke er oppvarmet (kun isolert) så det er nok litt høyere luftfuktighet enn om jeg hadde lagret det i stuen. Får håpe de holder 1.5 uke til. Det går nok bra, er oftest i salting og tørking at mugg kan oppstå. Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 dengelgen skrev (1 minutt siden): Er du lei, Lingon? Nei, er en veldig tålmodig type, men det står jo på i støytene. Må blåse ut litt. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Tyttebærtryne skrev (4 minutter siden): Faen til oppussing. Er det du som holder på i sameiet der jeg bor? Var trønderdialekt på fyren som hadde parkert foran bilen min her en dag ... Oppussingen har foregått i evigheter. Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Stormoen33 skrev (1 minutt siden): Er det du som holder på i sameiet der jeg bor? Var trønderdialekt på fyren som hadde parkert foran bilen min her en dag ... Oppussingen har foregått i evigheter. Du skal få gjette en gang:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg