Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Granca skrev (5 minutter siden):

Flott! Når ser dere for dere for dere massiv vaksinering? Jeg tipper/håper de fleste som vil er blitt vaksinert til påske.

Norge får nok vaksiner til å vaksinere rundt 3 millioner om jeg husker riktig, så trenger hver person 2 doser. Disse bør ha fått begge dosene innen første halvdel av 2021 vil jeg tro. 

Endret av Deila
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Granca skrev (Akkurat nå):

Selvsagt. Man er da ikke phette idiot, som Yid sier. Er ikke redd for å få det, som sagt. Men tipper man kan reise fritt med vaksine innabords. Og det trenger jeg. Straks!

Flott, kommer ikke til å stille meg først i køen jeg da, flere som trenger den mer enn meg.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Deila skrev (2 minutter siden):

Norge får nok vaksiner til å vaksinere rundt 3 millionero om jeg husker riktig, så trenger hver person 2 doser. Disse bør ha fått begge dosene innen første halvdel av 2021 vil jeg tro. 

Tipper de vil vaksinere dem som vil ha det, er over en viss alder, nøkkelpersonell, og folk med underliggende først. Og de friske under 20-25 til slutt. Sikkert minst 20% som ikke vil vaksinere seg uansett, så tror vi voksne får det 1. halvår uanz.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Granca skrev (1 minutt siden):

Tipper de vil vaksinere dem som vil ha det, er over en viss alder, nøkkelpersonell, og folk med underliggende først. 

Stemmer bra det. Alle over 65 år får først, så kommer nøkkelpersonell og folk med underliggende etter det. Sjansen er stor for at de over 65 år også har underliggende, så henger vel litt sammen.. 

Endret av Deila
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De under 25 utgjør en tredjedel av befolkningen, så ca 1,8 mill. De over 25 som ikke vil er vel kanskje 700-800 tusen, så da er det under 3 mill igjen i første gruppe. Kanskje de tar årsklassene ovenfra ellers. Sånn ville jeg i hvertfall gjort det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Granca skrev (2 minutter siden):

Kommer nok mange vaksiner etter hvert. Er vel minst tre som virker meget lovende nå, og tre til som er like før. Sikkert fler også. Går nok fort når det først er i gang.

Jepp, er en del logistikk bare. Spesielt den med Pfizer som må fraktes og lagres i svære frysere og oppholdes kaldt. Men når logistikken og produksjonen er i boks går det nok fort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (21 timer siden):

Fyren er jo bare ond.

Ikke bare ond vel? Han er jo i tillegg narsissist, bortskjemt, uten sosiale ferdigheter, blottet for selvinnsikt, velsignet med en ufordragelig personlighet, en kronisk jukser, går gjerne over lik, tyrannisk adferd, og rævva i golf til å ha spilt det så mye. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...