Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Stormoen33 skrev (Akkurat nå):

Så vidt jeg har skjønt er ikke smitteraten stor nok til at flokkimmunitet kan oppnås, man vet jo heller ikke om man forblir immune etter at man har vært smittet. Smitteraten måtte vel være 75% eller mer ?

En blir vel immun en viss tid. Hvor lenge diskuteres vel enda. Litt usikker på hvor høy smitterate for å få flokkimmunitet. Uansett ikke noe man ønsker å teste ut. Må vente på en vaksine så man kan få flokkimmunnitet ved hjelp av den. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deila skrev (4 minutter siden):

En blir vel immun en viss tid. Hvor lenge diskuteres vel enda. Litt usikker på hvor høy smitterate for å få flokkimmunitet. Uansett ikke noe man ønsker å teste ut. Må vente på en vaksine så man kan få flokkimmunnitet ved hjelp av den. 

Er uansett ikke veldig bekymret her i Molde.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (3 minutter siden):

Viktig at man følger dem da, som i mars/april.

Inntrykket mitt her sentralt i Oslo er at folk følger tiltakene i hvert fall. Problemet er årstiden vi er inne i og at viruset smitter lettere innendørs. Må bare droppe besøk og ha færrest mulig kontaktpunkter så bør det gå. Er knapt ute av døra jeg, med mindre jeg er på butikken eller går meg en tur. Ellers bare hjemme. 

Endret av Deila
Lenke til kommentar
Deila skrev (6 minutter siden):

Inntrykket mitt her sentralt i Oslo er at folk følger tiltakene i hvert fall. Problemet er årstiden vi er inne i og at viruset smitter lettere innendørs. Må bare droppe besøk og ha færrest mulig kontaktpunkter så bør det gå. Er knapt ute av døra jeg, med mindre jeg er på butikken eller går meg en tur. Ellers bare hjemme. 

Må jo bare bli sånn, smitten er nesten ute av kontroll igjen. Bra man vet mer nå om hvordan det smitter slik at vi ikke får en like ille nedstengning som i mars.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (Akkurat nå):

Må jo bare bli sånn, smitten er nesten ute av kontroll igjen. Bra man vet mer nå om hvordan det smitter slik at vi ikke får en like ille nedstengning som i mars.

Jepp. Vet mer om hvordan det smitter nå ja, og de kan måle det for å se hvor det smitter mest. Problemet er at det er vanskelig å kontrollere tiltakene innendørs. Her må folk ta tak selv og droppe besøk og lignende så man har færrest mulig kontaktpunkter. Så en oversikt hvor smitten innendørs er over 40% og desidert der det smittes enklest. 

Men er ganske sikker på at folk følger tiltakene. Her jeg bor er det normalt dunkende musikk ut av alle leilighetene i helgene med folk som har fest. Men har vært helt knust stille i et halvt år sikkert. Var litt i sommer, da sklei det nok litt ut og folk ble mindre forsiktig. 

Merker også at det knapt ikke er en sjel ute i gatene om dagen. Føles som vi er tilbake i mars. 

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (22 minutter siden):

 Så har man vel disse 20-23 åringene som skal feste som dem er på "Pærra" uansett da ...

Det er nok fortsatt nok av dem, ja. Og som har festet som normalt omtrent siden mars med hjemmefester osv. 

Endret av Deila
Lenke til kommentar
Mr Fawk skrev (2 minutter siden):

12. november er det nye 12. mars. Men ikke vits å overtenke viruset, ut må man uansett. Frykt kan ikke styre hverdagen.

En skikkelig bølge nr 2 som skylder gjennom Europa nå. Ser på antall dødsfall osv i Italia og UK at det er som på det verste i starten av året igjen. 

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (2 minutter siden):

For en verden dem lever i, kun me, myself and I. Det ser man jo på en del av disse influencerne også ... ikke peiling i det hele tatt om hva som foregår.

Nei, det foregår ikke mye oppe i topplokket der gitt.. At influencere lider litt økonomisk nå under pandemien er vel en av de få positive tingene vi opplever nå. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...