Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tyttebærtryne skrev (1 minutt siden):

Har ikke satt meg inn i det, men det er jo ikke direkte ulikt hva vi har, selv om det er flere partier som kjemper om de samme kandidatene til nasjonalforsamlingen?

Leste en artikkel om det for et par dager siden, det er at vinneren i en stat tar alle valgmennene som er problemet. Og at en stemme i folkerike California teller som 3.5 stemmer i mindre folkerike stater. (som da gjerne stemmer republikansk.)

Lenke til kommentar
Granca skrev (3 minutter siden):

Helt latterlig at hvis R får 10 stemmer mer enn D i Texas, så får R alle 38 valgmennene fra Texas, og D kunne like gjerne fått 0 stemmer som 4 millioner.

Spesielt siden den Republikanske guvernøren i Texas har gjort alt han kan for å hindre velgergrupper som er troende til å stemme på Biden fra å stemme. Der har du demokrati!

Lenke til kommentar
Granca skrev (15 minutter siden):

Helt latterlig at hvis R får 10 stemmer mer enn D i Texas, så får R alle 38 valgmennene fra Texas, og D kunne like gjerne fått 0 stemmer som 4 millioner.

Henger ikke dette med valgmenn igjen fra sånn 200 år siden hvor man ikke hadde TV og internett og derfor visste ikke folk hvem som stilte til valg. Derfor stemte man på valgmenn som tok avgjørelsen for deg fordi de visste hvem som stilte til valg.. Var en som forklarte meg dette i helgen.

Endret av Deila
Lenke til kommentar
Deila skrev (1 minutt siden):

Henger ikke dette med valgmenn igjen fra sånn 200 år siden hvor man ikke hadde TV og internett og derfor visste ikke folk hvem som stilte til valg. Derfor stemte man på valgmenn som tok avgjørelsen for deg fordi de visste hvem som stilte til valg.. Var en som forklarte meg dette i helgen.

Noe sånt. Arkaisk holdning.

Lenke til kommentar
Deila skrev (1 minutt siden):

Henger ikke dette med valgmenn igjen fra sånn 200 år siden hvor man ikke hadde TV og internett og derfor visste ikke folk hvem som stilte til valg. Derfor stemte man på valgmenn som tok avgjørelsen for deg fordi de visste hvem som stilte til valg.. Var en som forklarte meg dette i helgen.

Høres ut som en grei forklaring det Deila.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...