Stormoen33 Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Tyttebærtryne skrev (1 minutt siden): Snakkes det ikke om. Jeg forstår ... Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) dengelgen skrev (54 minutter siden): Venter på resultatet av Mudin i avløpsrøret - er det 2 timer det skal virke? Avløpsrør eller vannlås alene? Overskuddet i sistnevnte renner over i avløpsrøret uansett. La det stå over natten, Mudin etc. "eter" seg inn i gørra/proppen. Ingen risiko i det når man benytter Mudin og likesinnede produkter. Som Moen sier, skyll med varmt, gjerne kokende vann. Vær litt forsiktig med mengde kokende vann om rørsystemet er tett, det kan trenge ut av pakninger når vannet står og trykker i bakkant. Om vannlåsen ikke er problemet (proppen er ofte lengre frem), så demonterer du den og tømmer Mudin i avløpsrøret. La det stå over natten, og heller etter med kokende vann. Har funket fjell for meg flere ganger. En gang måtte jeg få en rørleggerkompis til å komme med Mudin som rørleggere får kjøpt (den er tyngre enn vanlig Mudin, som igjen er tyngre enn vann), men kan gi litt lukt (luft ut når man holder på, men går vanligvis greit). Den lot jeg stå i mange timer, og da vannet kom så hørte man formelig at proppen måtte gi etter. Liflig lyd, SI. Endret 9. oktober 2020 av Tyttebærtryne tekstkorrigering 1 Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 1 hour ago, Tyttebærtryne said: Har funket fjell for meg flere ganger. En gang måtte jeg få en rørleggerkompis til å komme med Mudin som rørleggere får kjøpt (den er tyngre enn vanlig Mudin, som igjen er tyngre enn vann), men kan gi litt lukt (luft ut når man holder på, men går vanligvis greit). Den lot jeg stå i mange timer, og da vannet kom så hørte man formelig at proppen måtte gi etter. Hmm, høres ut for meg som at du bør prøve andre måter å kvitte deg med likene på 🤪 Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 SirOwen skrev (30 minutter siden): Hmm, høres ut for meg som at du bør prøve andre måter å kvitte deg med likene på 🤪 Point taken, men man vet aldri som kryper oppover rørene. Personlig så har jeg sett kanskje 150 "rottehull"i bakken rundt en kumme i enden av felles utløp for vårt boligfelt. Det handler om å få gørra helt gjennom, og der har jeg en viss erfaring. Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Nå har jeg helt en del kokende varmt vann gjennom. Det er ikke tett men det klukker noe så sinnsykt når jeg lar vannet renne litt. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 dengelgen skrev (1 minutt siden): Nå har jeg helt en del kokende varmt vann gjennom. Det er ikke tett men det klukker noe så sinnsykt når jeg lar vannet renne litt. Mer kokende vann, det hjelper til med å løse opp fettet også. 1 Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 8 minutes ago, dengelgen said: men det klukker noe så sinnsykt når jeg lar vannet renne litt. Blir nok bedre hvis du fjerner høna. Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 SirOwen skrev (28 minutter siden): Blir nok bedre hvis du fjerner høna. Høna du liksom! Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Kokte opp vann og helte det i nå -klukkelydene er borte!!! Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 dengelgen skrev (Akkurat nå): Kokte opp vann og helte det i nå -klukkelydene er borte!!! Suksess!! Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Stormoen33 skrev (Akkurat nå): Suksess!! YES! Må bunkre Mudin i morgen Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 dengelgen skrev (3 minutter siden): YES! Må bunkre Mudin i morgen Kan være forebyggende også, en skvett nå og da med påfølgende kokende vann, vil nok hindre skippertak. Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Stormoen33 skrev (1 minutt siden): Kan være forebyggende også, en skvett nå og da med påfølgende kokende vann, vil nok hindre skippertak. Ja den er grei -husker da jeg kjøpte den flasken jeg tømte nå, det er vel et halvt år siden Ble litt skriverier her inne om Mudin om jeg ikke husker feil.... Lenke til kommentar
Granca Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Se hvor fint vær det er der! Ikke en skyflekk... Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Morgen God, alle høner!! Lenke til kommentar
Elgen. Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 God morgen trådtreller og trådsneller! Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Granca skrev (5 minutter siden): Se hvor fint vær det er der! Ikke en skyflekk... Jeg liker spesielt sjøen og den blåe himmelen du refererer til. Fantastisk! Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 dengelgen skrev (Akkurat nå): Er det liv i gjengen? JADDDA!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg