Granca Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Hvilket forhold har dere til dimvol-timen? Tror den kommer med alderen... Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Granca skrev (Akkurat nå): Tror den kommer med alderen... Da gjør den det. Dimvold? Kan det ha noe med skumring/tåke (svensk; dimma) om morgenen å gjøre? Lenke til kommentar
Granca Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Stormoen33 skrev (3 minutter siden): Alvdal/Tynset greia var konge. Alvdal/Tynset-greia var fin, ja. Men det var litt skummelt med vusvolinvasjonen. Lenke til kommentar
Granca Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Tyttebærtryne skrev (Akkurat nå): Da gjør den det. Dimvold? Kan det ha noe med skumring/tåke (svensk; dimma) om morgenen å gjøre? Dimvol. Googlet du svaret? Det er ganske så sant, så neppe helt oppdiktet av Herr Aukrust. Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Granca skrev (Akkurat nå): Googlet du svaret? Nei, selvfølgelig ikke, det er jo juks. Prøvde bare å tenke logisk. Lenke til kommentar
Granca Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Dimvoltimen: tida mellom 5 og 6 om morgonen, når ein vaknar for å slå lens Lenke til kommentar
Dask meg med en pakke salami Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Er dette forumet for de over 50 eller? Lenke til kommentar
Granca Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 lsklars skrev (1 minutt siden): Er dette forumet for de over 50 eller? Dem, ja. Trenger ikke være mer enn 15 for å le av Aukrust, vel? Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Granca skrev (Akkurat nå): Dimvoltimen: tida mellom 5 og 6 om morgonen, når ein vaknar for å slå lens Har opplevd dette selv. Husker det utrolig godt. Satt på trappa til min tante og onkel, grytidlig, når solen steg opp, og fukten (dimman) kom da solen varmet opp fukta i bakken, og drev som røyk forbi. Husker dog ikke om jeg slo lens. Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Granca skrev (Akkurat nå): Dem, ja. Trenger ikke være mer enn 15 for å le av Aukrust, vel? Jeg var vel 7-8 år da jeg leste bøkene av Aukrust som min far hadde kjøpt. Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 lsklars skrev (4 minutter siden): Er dette forumet for de over 50 eller? Heng med. Du kan lære noe:) 1 Lenke til kommentar
Granca Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Tyttebærtryne skrev (Akkurat nå): Jeg var vel 7-8 år da jeg leste bøkene av Aukrust som min far hadde kjøpt. Det aller beste/luneste med Aukrust er vel at han bruker humor som ikke sårer noen som helst. Aldri mobbing eller lytehumor. Flott deeee... Lenke til kommentar
Tyttebærtryne Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Granca skrev (1 minutt siden): Det aller beste/luneste med Aukrust er vel at han bruker humor som ikke sårer noen som helst. Aldri mobbing eller lytehumor. Flott deeee... Nydelig observasjon. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Granca skrev (7 minutter siden): Det aller beste/luneste med Aukrust er vel at han bruker humor som ikke sårer noen som helst. Aldri mobbing eller lytehumor. Flott deeee... Ref. Alvdal/Tynset, var jo ingen som var gode fra Tynset, men fortalt med den finurlige humoren Aukrust var kjent for. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Var det ikke noe med at Solan hadde problemer med å holde på jobben på Rustadsaga fordi han drakk litt? Lenke til kommentar
Granca Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Stormoen33 skrev (Akkurat nå): Var det ikke noe med at Solan hadde problemer med å holde på jobben på Rustadsaga fordi han drakk litt? Husker ikke. Men han mobber jo ingen personer. Han spøker mye med hjemmebrenning i framhaldssagaen om Hjalte og Gurin-guten også. Viktig å lese seg opp på Hallstein Bronskimlet d.a.y. og hans verker. Lenke til kommentar
Stormoen33 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Granca skrev (Akkurat nå): Husker ikke. Men han mobber jo ingen personer. Han spøker mye med hjemmebrenning i framhaldssagaen om Hjalte og Gurin-guten også. Viktig å lese seg opp på Hallstein Bronskimlet d.a.y. og hans verker. Fornøyelig ihvertfall. 1 Lenke til kommentar
Granca Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Han har gitt meg uendelig med latteranfall. Jeg er ham evig takknemlig for det. 1 Lenke til kommentar
SirJames™ Skrevet 2. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2020 Morgen God, alle karmaelskere (hei donald)!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg