Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr Fawk skrev (4 minutter siden):

Depeche Mode er fantastisk

Hva synes du om de tidligere skivene (før) de ble mer "gotiske" utover andre halvdel av åttitallet og videre?

De hadde jo en del ganske mørkere saker på gang, tidlig ut. Er veldig glad i låter som:

Photographic (1981) men er kanskje mer Vince Clark type stil enn det senere og mer kjente Depeche Mode soundet, likevel good stuff fra debut skiva.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Frank.N.Steen said:

Hva synes du om de tidligere skivene (før) de ble mer "gotiske" utover andre halvdel av åttitallet og videre?

De hadde jo en del ganske mørkere saker på gang, tidlig ut. Er veldig glad i låter som:

Photographic (1981) men er kanskje mer Vince Clark type stil enn det senere og mer kjente Depeche Mode soundet, likevel good stuff fra debut skiva.

 

Jeg liker nok Depeche fra 1990-2006 best. Stripped fra når de var purunge elsker jeg. Men den plata som kom ut i 1990 er favoritten. De hadde visstnok en syk konsert i Rose Bowl i 1988 elns. Der skulle jeg vært! (men var ikke født da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr Fawk skrev (2 minutter siden):

Abba er litt gay,

Joa, det "imaget" vil nok forbli, men for meg er nå fokuset på de flotte damene,  stemmeprakten og ikke minst kvaliteten på både de store hitene, men ogs de langt mindre spilte/kjente låtene, som er ofte langt høyere enn de som blir dessverre så ofte radbrekt i utallige karaoke show.

Likevel, når jeg tenker på ABBA, så er det jo klin umulig å unngå:

O5m0ceM.gif

 Som visstnok vant ei egen prestisjetung pris, som "tidenes flotteste rumpe" på 70-tallet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr Fawk skrev (8 minutter siden):

Tror du vi får has på Sancho?

Tja, kommer ikke til å "pine" meg selv ved å tre inn på Redcafe og Dailymail osv, for svinger nok fælt i de trådene/sidene nå, hvor en eller annen "lokal" ræpper/hip-hopper er plutselig blitt den "offisielle" kilden til å avsløre Sanchos fremtid, sist man var innom der da.

Håper selvsagt på napp, men tror det blir ei seig og langvarig kamp fremover. Men godt fornøyd med kjøpet av Donny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr Fawk skrev (5 minutter siden):

Men den plata som kom ut i 1990 er favoritten

Ja, Violator er nok mesterstykket deres, og for et godt stykke det er. Likevel, anbefaler å sjekke ut hva de gjorde i perioden 1983-1986, hvor ganske så mørke og tunge saker som:

Og en kan høre tydelig at de er i ferd med å nærme seg det gotiske/dystre, men likevel fengende preget på deres (i mine ører) første album klassiker Black Celebration (1986), men Blasphemous Rumours er kanskje den beste låta de hadde gjort opptil det punktet. Et mesterverk av en sang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr Fawk skrev (13 minutter siden):

Depeche fra 1990-2006 best

Mistet nok litt tråden etter Playing the Angel (2005), som jeg faktisk ikke har hørt siden sen-høst det året den ble sluppet, så det helt store inntrykket satt ikke igjen særlig lenge. 

Black Celebration derimot, den har fått kjørt seg langt oftere, og er vel først her at Alan Wilder virkelig får grep om ting og tang, hvor produksjonen har langt mer jamn og imponerende kvalitet, enn på deres tidligere album.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Skal slutte med Depeche Mode postingen, sorry. 

Nei, får tenke på å forsøke å få litt søvn, kanskje en møkkafilm til? For 3 poser med giflar og 1 stor pizza på styrten (etter uker med "sunt" kosthold = brutal utskeielse og slikt slo tilbake, med meget mye luft i magen og nei, blir en stund til det blir giflar på meg (hvert fall 1 døgn, minst). 

Skal prøve å se ferdig "klassikeren" Rock 'n' Roll Nightmare (1987) med  heavy-puddel-rockeren Jon (ikke Obi Mikel) men Mikl Thor som sloss mot onde demoner og hånddukker i plastikk, og tja, mulig jeg greier en til etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...