Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stormoen33 skrev (Akkurat nå):

Nøkkelen for meg på kjøttet ( Nei Titan ikke kjøttdeig), litt kanel faktisk, i tillegg til flere andre krydder i marinaden.

Mulig du får stå for nattmaten hvis det blir noen fellestur til Granca i januar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
TitanSable skrev (2 minutter siden):

Region, ikke religion.

Oi, der leste jeg feil ja :)

HYYYL skrev (4 minutter siden):

Nei, har prøvd en gang men ble ikke like godt.

Har du noen innvandrerbutikker i nærheten? Ta en tur der å finn noen gode krydre. Synes det du finner på slike butikker er mye bedre enn det du får på vanlige norske butikker. 

Lenke til kommentar
TitanSable skrev (Akkurat nå):

Jeg fulgte en oppskrift jeg fant på nettet en gang, der man ruller kjøttdeigen til en pølse og presser ut all fuktighet før man steiker den sakte (5-6 timer i ovnen). .

Alt for å slippe å kjøpe, skjønner jeg!

Lenke til kommentar
TitanSable skrev (6 minutter siden):

Jeg tror 100/100 vil velge det samme hvis de får valget tidlig i livet:

* Du kan bli flink til å lage mat og en mester på kebab
eller
* Du kan bli flink til å time hvordan du skal poste innlegg på internettforum på et forhåndsbestemt tidspunkt.

Haha, den er veldig bra Titan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
TitanSable skrev (6 minutter siden):

Jeg fulgte en oppskrift jeg fant på nettet en gang, der man ruller kjøttdeigen til en pølse og presser ut all fuktighet før man steiker den sakte (5-6 timer i ovnen). .

Tror 5 - 6 timer i ovnen er å overdrive litt. 

Min far pleier å lage kebab på ganske lik måte som denne videoen, men han har det også i ovnen, og bruker et spyd for å forme de slik som han her gjør og. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
6 minutes ago, TitanSable said:

Er dere kebabkokker hele gjengen? Er det bare jeg som ikke får det til?

Bruker av og til renskåret lammekjøtt, som krydres etter smak og behag. Ferske pitabrød og ferske grønnsaker. Totalen er imidlertid helt avhengig av sausen/dressingen, og den beste av de beste serveres på Dronningens Kebab på Kirkeristen i Oslo. De bruker også ekte kjøtt, ikke ferdigtygget farse som 90 % av kebabsjappene sverger til. Jeg kjøpte en større flaske med dressingen fra Dronningens Kebab for noen år siden, den ble tom ganske kjapt. Det er som Aftenposten skriver: "Dressingen er god nok grunn til å besøke Dronningens Kebab". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...