Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

G skrev (Akkurat nå):

Verste stedet på øya jeg har erfart er selgerne oppi terrenget oppfor Maspalomas på det der utendørs turistmarkedet. Maken til frekke og kriminelle selgere har jeg fortsatt tilgode å møte på til nå ihvertfall. Rett og slett et sted jeg kommer til å skygge unna for all framtid.

Ja, der går jeg aldri. Hater markeder også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Maspalomas sanddynene:

Ta med rikeslig med vann, så du slipper å bli hentet ut på båre. Regn med å måtte tisse innover i sanddynene fordi toalettmuligheter er det dårlig med. Prøv å tømme deg på forhånd mhp. nummer 2, så du slipper å sitte lenge med buksa nede, for det kommer fort en turist forbi selv dypt inni sanddynene. Men å strø om seg med litt urin kan en klare å lure seg unna med på verdig vis om en trasker langt nok inn i dynene.

Og som Granca råder til. Legg opp til minst en 2 timer eller mer, alt etter hva du ønsker av tid der. Vann og toalettforberedelser til minimum +2 timer. Ha på solhatt, solen er intens. Smør deg pluss t-skjorte, eller smør deg hyppig nok.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Om Maspalomas sanddynene:

Ta med rikeslig med vann, så du slipper å bli hentet ut på båre. Regn med å måtte tisse innover i sanddynene fordi toalettmuligheter er det dårlig med. Prøv å tømme deg på forhånd mhp. nummer 2, så du slipper å sitte lenge med buksa nede, for det kommer fort en turist forbi selv dypt inni sanddynene. Men å strø om seg med litt urin kan en klare å lure seg unna med på verdig vis om en trasker langt nok inn i dynene.

Og som Granca råder til. Legg opp til minst en 2 timer eller mer, alt etter hva du ønsker av tid der. Vann og toalettforberedelser til minimum +2 timer. Ha på solhatt, solen er intens. Smør deg pluss t-skjorte, eller smør deg hyppig nok.

Nå snakker du som om du er 120 år gammel. Og det er på sin plass, for vi er stort sett 120 vi som kom fra vgd. Men dette er selvsagt gode råd. Selv om man får kjøpt drikke, alt fra vann til whiskey(!) på kioskene langs stranda. men der tar de (heldigvis) ikke kort. Men dass finnes ikke nei, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Just now, Granca said:

Elsker faktisk den sangen! Trodde jeg var den eneste. Stormoen og elgen blir sikkert kvalme nå...

Det får de bare bli. Litt repeterende sangoppbygging, men synes fyren er en ordentlig skøyer. Kostymer og greier ? Helt villt

Spoiler

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Granca said:

Nå snakker du som om du er 120 år gammel. Og det er på sin plass, for vi er stort sett 120 vi som kom fra vgd. Men dette er selvsagt gode råd. Selv om man får kjøpt drikke, alt fra vann til whiskey(!) på kioskene langs stranda. men der tar de (heldigvis) ikke kort. Men dass finnes ikke nei, merkelig nok.

Øh, vel.. det finnes da et par dass i den nudisthomseleiren.

Spoiler

Fjøs tran sen hadde fått kønummer, mens vi andre ville ha blitt avvist. Var litt pissetrengt, så da ålet jeg meg raskt forbi all den nakne huden, selvsagt med et par meters avstand ved ytterkant. Spurte i strandbaren om å få nytte doen. Men selv ved sterk betalingsviljeså ble jeg avvist. Så ikke nok homo ut, og var nyankommen og påkledd som nok ble lagt merke til. Det beste med stedet var sikkert at man kunne fått kjøpt seg grei alkohol, men så var det å få nytt den riktig da :lol:

Jeg er vel faen meg ikke redd for homser. Sikkert ålreite dyr det ;)

Endte oppi sanddynene utenfor allfarvei og fikk tømt en sprengt blære. Alternativ kan være å vasse uti vannet, men faen da er det vel noen småunger som svelger litt av det. Det er jo en litt ekkel tanke, unntatt for de tidligere i tråden som får seksuell tenning på golden showers.

Men, det lå nok en skjult sannhet i det voldsomt store toalettbygget.

Spoiler

Tipper at det var fullt av gloryholes inni der :p

Så selv om jeg ikke vet, så tror jeg at jeg vanligvis har rett.

Nå forlot de fleste tråden gitt! Ha en strålende helg!

Endret av G
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Granca said:

Gjør det? Har ikke sett noen når jeg har gått forbi. Men det pisses over alt.

Kanskje myndighetene slo ned på den seksuelle aktiviteten som muligens kan ha forekommet inni der da? Har vel ikke vært på Maspalomas på 10 år blir det vel siden. Så mye endringer kan ha skjedd siden da. Det er så mange andre ting å oppleve på Granca. Alle bør oppleve sanddynene, det er et ordentlig flott naturverk, bygget opp av flyvesand i fra Sahara. Man må kanskje gå forbi nudistleiren om man velger å starte ved fyrtårnet. Eller man kan gå inn fra Playa del Ingles og velge å snu før man når nudistene.

Men det er mye annet en kan oppleve, så jeg tror man kunne ha opplevd noe nytt hver gang selv om man reiste hyppig. Men, øya er forholdsvis liten, så det blir jo litt av det samme oppi det nyopplevde også da. Øyriket er stort, så det er andre øyer å oppleve om man går lei den ene av dem.

Ser ut som det er kommet offentlig toalett ved kiosko nr 7 da siden sist. Skrevet på tysk av alle ting. Må klikke på satelittbildevisning:

https://www.google.com/maps/@27.736003,-15.5833377,156m/

Faen, blir jo sirkelargument dette. Kiosk No.7 er en gay bar, da er dere advart:

Spoiler

Gay-beach-Maspalomas.thumb.JPG.24a816fe9194e23ac9756823a9cb05a4.JPG

Var faen meg ikke mye offentlig dass der for 10 år siden. Lover jeg! Så kan de kalle det så offentlig de bare måtte. Er sikkert noe helt annet enn en toalettfascilitet det der. Selv om det heter noe annet på papiret.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å spørre om noe sylfrekt: Hva er deres frokostrutiner?
Her i Spania blir det noe helt annet enn hjemme for meg. Hjemme er det to loffskiver med Jarlsberg og druer eller rød paprika som gjelder. Og feitcola. Men jeg spiser sånn i totiden, da. Her blir det baguette med Hellmanns majo, salami, maasdam-ost og tomatskiver. Også feitcola. I tolvtiden. Ikke spes sunt, men jæskla godt.
Har inntrykk av at de fleste spiser og drikker noen lunde det samme hver dag. Hva med dere?

Endret av Granca
Lenke til kommentar

Går i litt spansk skinke, også har de en god ferskost (hvit og myk) å ha sammen med det. Knallgodt.

Queso fresco

Et eksempel av mange merker. Ikke alle har slikt mønster, men er stappet mer i en sylinderform.

Spoiler

Recetas-divertidas-con-queso-fresco.jpg

Ellers så har de f.eks. Bixit frokostblanding med sjokoladabiter som er uvant i Norge. Men, det pleier å være kjøkken der vi bor, så da kan en kokkelere litt ekstra også da om man synes slikt passer dagen. Juiceutvalget i Spania er stort, så det går vel noen liter juice ned i svelget over noen dager.

Kom gjerne med noen sylfrekke frokosttips utover, som vi kan prøve ved neste besøk ;)

Endret av G
Lenke til kommentar

Oliven er jo en lokal "frukt". Passer vel til mye om man liker det. Jeg liker oliven. Men, jeg har tilgode å finne en spesiell oliven jeg fant på fastlands-Spania. Det finnes markeder å få kjøpt gode og greie oliven fra, man må ikke på død å liv kjøpe dem på glass i butikken.

Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Oliven er jo en lokal "frukt". Passer vel til mye om man liker det. Jeg liker oliven. Men, jeg har tilgode å finne en spesiell oliven jeg fant på fastlands-Spania. Det finnes markeder å få kjøpt gode og greie oliven fra, man må ikke på død å liv kjøpe dem på glass i butikken.

Synes oliven er motbydelig. Har prøvd mange forskjellige. Liker ingen. Drikker hverken kaffe eller juice heller. Så det går i feitcola og hvit monster. H-melk hvis jeg spiser egg. Vann smaker dessverre ikke søtt. Fanta limon og bitter lemon går. Fine tørstedrikker.

Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (Akkurat nå):

Hvordan lager jeg taco?

Du kødder ikke?
Stek kjøttdeig på middels varme. Litt smør i panna først. Skjær den gjerne opp i bittesmå biter. Kan gjøres i panna hvis d er jernpanne. Eller må du bruke tre eller hardplast. Når det er stekt, rør inn tacokrydder. Ha så i litt vann. En drøy dl. La d stå på lav varme til vannet er nesten borte. Jeg bruker å smelte osten oppå, men man gjør som man vil. Hakk opp evt tilbehør(tomat/agurk), og finn frem hva du skal ha til. Finn frem iskald feitcola. Og spis.

Endret av Granca
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...