Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Granca skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg gjør det. Er MEGET musikkinteressert, og har nok hørt det aller meste. Men norsk musikk gjør meg nærmest kvalm etter at norske radiostasjoner har plaget meg i årevis med sitt reportoar. Her er dog et unntak. Som jeg tipper ikke gir dere noen glede, men..:

Alle har sin mening. Synes at om noe, så har endel norske radiostasjoner spilt ihjel endel låter som jeg synes er gode, som ikke er norske.

Kruger sin for vår jord er jo grei nok, men er da flere bdre norske enn det.. Men hey. Smaken er som baken :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Granca skrev (7 minutter siden):

Jo, jeg gjør det. Er MEGET musikkinteressert, og har nok hørt det aller meste. Men norsk musikk gjør meg nærmest kvalm etter at norske radiostasjoner har plaget meg i årevis med sitt reportoar. Her er dog et unntak. Som jeg tipper ikke gir dere noen glede, men..:

 

Yiiiiiikeees!!!!

Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (11 minutter siden):

Jeg så mye på NRK jukeboks. Magisk som faen.

Var det ikke flere forskjellige utgaver på nattetid, særlig i helgene? Metal jukeboks, dansebænd jukeboks osv. Ble jo litt bråk blant de mer "die hard" metal tilhengerne, da NRK spilte mest amerikansk nu-metal og pop-punk i en periode, og når seerne endelig fikk viljen sin, så var det feil det også. For band som Dimmu Borgir og Satyricon var liksom "sell out" og altfor "kommers".

Masse god humor, spesielt blant de som sendte inn utallige rasende og ofte meget kreative SMS innlegg, og nei, var mange sinte og frustrerte unge menn som gikk igjen. 

Danse-band jukeboksen var jo koselig, stort sett hyggelige SMS meldinger og god stemning. Tror det var ei techno/dance jukeboks også, men den ble også overtatt av sinte "fans". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Granca said:

Jo, jeg gjør det. Er MEGET musikkinteressert, og har nok hørt det aller meste. Men norsk musikk gjør meg nærmest kvalm etter at norske radiostasjoner har plaget meg i årevis med sitt reportoar. Her er dog et unntak. Som jeg tipper ikke gir dere noen glede, men..:

 

Gud bedre.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Frank.N.Steen said:

Var det ikke flere forskjellige utgaver på nattetid, særlig i helgene? Metal jukeboks, dansebænd jukeboks osv. Ble jo litt bråk blant de mer "die hard" metal tilhengerne, da NRK spilte mest amerikansk nu-metal og pop-punk i en periode, og når seerne endelig fikk viljen sin, så var det feil det også. For band som Dimmu Borgir og Satyricon var liksom "sell out" og altfor "kommers".

Masse god humor, spesielt blant de som sendte inn utallige rasende og ofte meget kreative SMS innlegg, og nei, var mange sinte og frustrerte unge menn som gikk igjen. 

Danse-band jukeboksen var jo koselig, stort sett hyggelige SMS meldinger og god stemning. Tror det var ei techno/dance jukeboks også, men den ble også overtatt av sinte "fans". 

Stemmer det. Danseband Jukeboks var legendarisk. Håper det kommer tilbake en gang ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artig å bla seg bakover i tid via div norske spillelister fra 90-åra. Dance-pop gruppa Infinity var jo rimelig "svære" her til lands i en periode, rundt 1998-99 og ble vel spådd ei lignende suksess som svensk-norske Solid Base. Husker de hadde flere hits, spesielt i vår/sommer 98, men den som gir mest nostalgisk utslag er nok Making Out (fra Absolute Music 25). 

Ei som gikk igjen på samtlige skole og ungdoms fester, usikker på hva som skjedde med gruppa, men han Djen/rapperen endte jo opp i et populært TV2 musikk/underholdnings program, da i hop med ei som (glemt navnet) ville jo senere dukke opp i rocke-bandet Span utpå tidlig 00-tallet.

 

Endret av Frank.N.Steen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (1 minutt siden):

Damn, fulltreffer:

Skulle gjerne klikket på linkene, men har enda tilgode å få sett unna filmen (vet jeg har den liggende i boden på vent) men skal forsøke å få sett litt mer norsk film utover sommer/høst, for denne har jo vært bragt opp utallige ganger på VGD (om den ikke blandes i hop med ei annen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Frank.N.Steen said:

Skulle gjerne klikket på linkene, men har enda tilgode å få sett unna filmen (vet jeg har den liggende i boden på vent) men skal forsøke å få sett litt mer norsk film utover sommer/høst, for denne har jo vært bragt opp utallige ganger på VGD (om den ikke blandes i hop med ei annen).

Den er fantastisk. Hjerteskjærende dog.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Norsk rap/hip hop var vel også i god form på andre halvdel av 90-tallet, og selv om sjangeren aldri helt ble noen stor favoritt, er det mye nostalgi (hos meg da) rundt band som Warlocks, og tenker på tiden man skulle være "kul og tøff" og henge på Flava sjappa i Karl Johans gate, og kjøpe sæggebukser og skate-klær på Arkaden i nabobygget.

 

Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (5 minutter siden):

Den er fantastisk.

Usikker på navnet til hovedrolleinnehaveren men tror jeg leste noe om at han spilte (eller debuterte) i den klassiske 90-talls filmen Herman (1990), og det var jo ei sterk filmopplevelse å se sammen med klassen som guttunge. Fikk meg et fint gjensyn for et par år siden, og kanskje bedre da, for ikke alt man plukket opp når en var så ung.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...