Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ale-Fawk skrev (2 minutter siden):

Skrev litt fort. Mente at de har en plikt til å svare i båsen «kommunikasjon» innpå pasientsky. Også kan man få fornyet resepter innpå der. Er en egen app og hele pakka.

Det er nok riktig, men leger har ingen plikt til å skrive ut resept (som du sa). Om dette var en plikt, så kunne man like gjerne gitt alle i Norge en reseptblokk hver. Ville jo ikke hatt bruk for leger til å gjøre dette om det var en plikt, for det ville jo bety at det var en rett til å få resepter man ønsket (PS: det er e-resept som gjelder nå da).

Lenke til kommentar

I min verden har jeg plikt på 16 000 kroner fra NAV i måneden og de medikamentene jeg føler at jeg trenger fra legen. Mulig det er umoralsk, men folk må ikke tenke at leger er guder. De kan lett overtales om man overdriver litt hva man «sliter med». God natt.

Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (2 minutter siden):

I min verden har jeg plikt på 16 000 kroner fra NAV i måneden og de medikamentene jeg føler at jeg trenger fra legen. Mulig det er umoralsk, men folk må ikke tenke at leger er guder. De kan lett overtales om man overdriver litt hva man «sliter med». God natt.

Det er mye man kan si om dette, men jeg bør la være. 

Kan godt gjenta en ting jeg har sagt til deg før; du er iallefall ærlig, det skal du ha. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...