Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS

SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Just now, Deila said:

Lenge siden jeg har spist vafler,men liker best å spise de asap etter at vaflene blir tatt av vaffeljernet, gjerne med litt smør også. 

Den oppskriften jeg bruker er såpass innholdsrik at det holder med 2 vaffelhjerter før jeg er mett.

Av frykt for å bli stemplet som ravende gal, vil jeg ikke uttale meg om hva jeg bruker som pålegg på vaflene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SirOwen skrev (1 minutt siden):

Blir man ikke avhengig av den? 

Jo, selvfølgelig blir man det. Det samme med Stilnocht, som er et annet alternativ innen kategorien "lettere" benzodiasepiner. Øvrige benzodiasepiner som også benyttes ifm. søvn, eks. Apodorm, Valium/Stesolid etc. har samme avhengighetspotensiale. Ift. søvn så er slike medikamenter ikke anbefalt, foruten i korte perioder. Problemet er at de dekker over symptomet (søvnproblematikk), og derved fører til at man ikke gjør noe for å behandle årsaken til søvnproblemet, gjerne psykisk helse og/eller rus/legemiddelavhengighet. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tyttebærtryne skrev (1 minutt siden):

Jo, selvfølgelig blir man det. Det samme med Stilnocht, som er et annet alternativ innen kategorien "lettere" benzodiasepiner. Øvrige benzodiasepiner som også benyttes ifm. søvn, eks. Apodorm, Valium/Stesolid etc. har samme avhengighetspotensiale. Ift. søvn så er slike medikamenter ikke anbefalt, foruten i korte perioder. Problemet er at de dekker over symptomet (søvnproblematikk), og derved fører til at man ikke gjør noe for å behandle årsaken til søvnproblemet, gjerne psykisk helse og/eller rus/legemiddelavhengighet. 

Uvirkelige kunnskaper her nå! 
Lingon er lege! 
Dr.Lingon

Lenke til kommentar

Husk at jeg overvant en kokainavhengighet i 2017, så en imovaneavhengighet skal jeg klare å komme meg over etter hvert. Tar også sobril midt på dagen som er angstbedøvende. Sier ikke at jeg anbefaler imovane, men anbefaler å snakke med fastlegen om imovane eller andre innsovingstabletter. Denne sommeren blir varm og et realt helvete om Deila/Elgen etc. ikke får sove. Man kan skrive til fastlegen på pasientsky, der har de en plikt til å svare innen tre virkedager og fornye resepter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...