Gå til innhold

Musikk-anbefalings program / skript

DrDoogie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

interessert, +/- 300

EDIT:

Mulig jeg er treig, men jeg skal altså lage en text fil over alle albumene mine, holder det å sende det i notepad?

Skal du ha titlene på alle sangene på hver plate?

Har du noen enkel måte eller et program som gjør at jeg slipper og skrive alt for hånd? :roll:

mvh m-p

Endret av music-pilot
Lenke til kommentar
Har du noen enkel måte eller et program som gjør at jeg slipper og skrive alt for hånd? :roll:

Njet.

I første omgang (versjon 0.1) er dette en beta-test. Hvor man da stiller følgende krav til deltakerne:

Å kunne komme med en fil i formatet "artist<TAB>album".

Kan du ikke dette, så er det bare å vente på versjon 0.2, som vil la deg sende EAC sin database-fil (i det minste).

Jeg spekulerer da løst i (uten å forplikte meg) at versjon 0.2 kommer ut før midten av Februar. Forøvrig er det da slik at blir det for få deltakere i beta-testen, da schlapper jeg helt av med å utvikle dette, og tar det kun i mitt eget tempo.

Lenke til kommentar
Som om du ikke hadde gjort det anyway...  :shrug:

Alltid hyggelig å få positive innspill fra tålmodige mennesker som setter pris på at man bruker fritida si til å fikse noe som andre kan ha glede av.

Forøvrig er det mulig første versjon kan komme opp før lørdag.

EDIT: Staving.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Da går det mot testing av Beta 0.1.

Skal forsøke å få det opp i løpet av kvelden, før jeg stikker ut og drikker meg snydens. Noe som kan være noe risikabelt, da jeg har sittet såpass mye med dette nå at man skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å dra sjekketriks á la "Hei jenta mi, har du lyst til å bli med hjem og kikke på postgreSQL-databasen min?".

Anyway. Dette er en beta, som i klartekst betyr at jeg gjør det tilgjengelig for testere i den hensikt å klarlegge problemer.

Addressen til serveren kommer opp senere (og vil være opp i helga), men det er ett par punkter som dere trenger å ha i tankene. For det første går det tregt, for det andre er det fullt mulig at det kommer til å krasje eller kutte folk av grunnet timeout.

Uansett logger jeg endel, og det vil da hjelpe meg å finne ut hva som mest desperat trengs å arbeides med.

Bug-rapporter kan postes her.

EDIT: Da er vi oppe og vakler på de ustøe baby-føttene våre.

Hadde vært fint om dere begrenset antallet cd'er dere laster opp, si en under 50.

Takker på forhånd for hjelp til å fått testet dette.

EDIT 2: Der glemte jeg nesten å rette en hjertelig tusen takk til Torbjørn Lindahl, som har bidratt med mange gode råd og tips, og som til alt overmål har skrevet selve malen for HTML-presentasjonen for meg. En meget dyktig kar, som fortjener all den rosen som kan smøres på.

Og en annen ting: Er det noen som finner noen sikkerhetsproblemer, vær greie å gi meg et tips om det på pm. Jeg har nærmest null erfaring med apache.

EDIT 3: Fjernet url. Trenger å flikke litt nå.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Apache/2.0.48 (Unix) Server at drdoogie.pointclark.net Port 80

Kjører fedora, filen lå under /home/brukernavn/mycds.txt Må jeg åpne noe porter eller?

Lenke til kommentar

Skal vi se, da er jeg registrert, skal få laga en cd-fil snart, forhåpentligvis i dag. Eller føler jeg kanskje at prosjektet trenger litt hjelp på utformings-fronten, altså rent grafisk. Du får GARANTERT hjelp, og sannsyneligvis kanskje et helt design dersom du henvender deg i "webdesign" her på forumet :yes:

Og by the way, dropp times new roman ;)

Lenke til kommentar

perkele ass, nå føler jeg meg nesten evneveik her. lastet opp fila til home.no.net/olsn, og lastet videre derifra, men nå får jeg følgende feilmelding:

NONE of your cds were recognised! Error returned: NO valid lines found!

Kan ikke fatte hvorfor. har tastet inn riktig, filen ligger her om noen klarer å se noen feil i den. . .

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

:(

To de-spamalize i'll add a pictarr...

elvis.gif

EDIT: samme skjedde med meg, som med Olsen... fila ligger forøvrig her: http://www.home.no/haltan/mycds.txt

MULTIEDIT: Fiksa alt.. nå SKAL den funke... Doogie, hva skjer? :|

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
...nå får jeg følgende feilmelding:

Dem er registrert i basen. Det er nok bare feilmeldingene som... eh... det er feil med. :blush:

Dette er det jeg ser for bruker 'olsen':

# select count (*) from olsen;
count
-------
   50
(1 row)

Ellers jobber jeg med ting og tang, selv om jeg nok ikke kan poste tilbakemeldinger for hver eneste ting jeg retter opp.

EDIT: Ja altså at det er registrert 50 rader med cd'er, mao 50 cd'er.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...