Steinar- Bergen Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Hei! Jeg ser det er to alternativer for å koble Yale Doorman til hjemmenettverket. Er det noen som kjenner til forskjellene mellom de to alternative måtene å koble til? Hvis jeg benytter Yale sin egen gateway, så bruker jeg også deres app. Hvis jeg bruker Verisure sin, som koster ca. halvparten, så må jeg bruke Verisure-appen. Er det forskjell i funksjonalitet mellom disse? Jeg har ikke Verisure alarm fra før. Det jeg har behov for er: * Å kunne endre brukerkoder (de sekssifrede), og eventuelt sette hvilke tidsrom disse er gyldige for. * Å kunne sette døgnkode. * Å kunne sette et tidsrom som døren står ulåst, før den automatisk vil låses (hvis den er lukket). Jeg vet at begge appene kan åpne døren. Det har jeg ikke behov for, men det er jo kjekt å ha muligheten. ? Noen som har erfaringer med begge disse appene og løsningene? Hilsen Steinar Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg har verisure-alarm med yale-modulen deres og all funksjonalitet du spør etter kan gjøres der. Du kan også integrere verisure mot andre systemer, som feks Home Assistant. Da kan du feks sette opp alarm armert —> alle lys skrus av. Hvordan det fungerer hvis du ikke har alarmabonnement vet jeg dessverre ikke. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 12. mars 2020 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Fleskefjeset skrev (På 13.2.2020 den 20.04): Jeg har verisure-alarm med yale-modulen deres og all funksjonalitet du spør etter kan gjøres der. Du kan også integrere verisure mot andre systemer, som feks Home Assistant. Da kan du feks sette opp alarm armert —> alle lys skrus av. Hvordan det fungerer hvis du ikke har alarmabonnement vet jeg dessverre ikke. Jeg skal få alarm fra Verisure installert i tillegg til en kodelås. Heller mot Yale Doorman V2 da Verisure kan levere, montere og integrere den med alarmen. For å følge opp det du skriver: er det mulig å koble Yale Doorman V2 med Verisure sin «hub» opp mot andre Smart Home løsninger, f.eks. Samsung, Google, Apple eller andre? Endret 12. mars 2020 av indahla Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 13. mars 2020 Del Skrevet 13. mars 2020 indahla skrev (11 timer siden): Jeg skal få alarm fra Verisure installert i tillegg til en kodelås. Heller mot Yale Doorman V2 da Verisure kan levere, montere og integrere den med alarmen. For å følge opp det du skriver: er det mulig å koble Yale Doorman V2 med Verisure sin «hub» opp mot andre Smart Home løsninger, f.eks. Samsung, Google, Apple eller andre? Jeg bruker Home Assistant og det er ikke noe problem å få den integrert der. Hvordan det er med andre løsninger kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 13. mars 2020 Del Skrevet 13. mars 2020 Fleskefjeset skrev (1 time siden): Jeg bruker Home Assistant og det er ikke noe problem å få den integrert der. Hvordan det er med andre løsninger kan jeg ikke svare på. Kan du ha den koblet mot både Verisure alarmen OG Home Assistant samtidig? Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 13. mars 2020 Del Skrevet 13. mars 2020 indahla skrev (6 timer siden): Kan du ha den koblet mot både Verisure alarmen OG Home Assistant samtidig? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå