:utakt Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Sliter litt med en eldre Lenovo Ideapad her. Windows (10) starter, logger inn, og så ... skjer det fint lite. Skrivebordet vises, men om jeg klikker på noe går det stort sett i sirup. Nettverkstilkobling (wifi) funker ikke. Klikker jeg på det ikonet får jeg en liten boks "bredbåndstilkobling" og link til innstillinger for nettverk. På den innstillingsmenyen er det en feilsøkingsveiviser, men den feiler. Jeg klarte å komme meg inn på Windows Update. Det ligger en del store filer i kø der, så jeg satte oppdateringene på pause i håp om at det var noe der som fikk hele maskina til å knele. Men det hadde ingen effekt. Hva gjør jeg nå? Jeg kan som sagt ikke gjøre noe som helst på maskina, bare det å åpne Filutforsker tar fem minutter ... ctrl-alt-del for å finne oppgavebehandling pleier også å få maskina til å fryse. Kom inn der en gang og så egentlig ikke noe spesielt. Maskina er helt lydløs også.. pleier å bråke litt (HDD), men det er knyst. Bare vifta som høres her. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2020 Heh. Prøvde en omstart. Kom såvidt forbi login-bildet, så gikk skjermen i svart. Muspekeren er der da, men ingenting annet. Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 (endret) Last ned LiNUX mint her https://linuxmint.com/download.php lmde3 er å anbefale den er raskere og mere stabil.. Endret 10. februar 2020 av pus736 1 Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 installer iso fila på minnepenn eller DVD plate og prøv ut Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2020 (endret) Tja.. Hadde nå tenkt å beholde Windows. Etter den sjette omstarten så lastet faktisk nettverksdriveren og jeg kom meg på nett. Tenkte å ta fatt på de Windowsoppdateringene som lå i kø, men jeg fikk 'installasjonsfeil' på alle sammen. Da slo jeg av. Får se om maskina oppfører seg bedre neste gang jeg starter den. Endret 10. februar 2020 av :utakt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2020 Virker som var oppdatering 1909 som føkka det til. Har brukt hele kvelden på å legge inn den og nå er maskina ok igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå