Gå til innhold

GeForce FX 5600 Ultra suger det svidde seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg ikke forstår er hvorfor du ikke slenger inn litt penger i en ny skjerm når du har så mye penger, det er lurerer enn å bruke penger på ting som ikke finnes!

MSI KD7 støtter max 266MHz FSB, og ikke har det S-ATA tilkoblinger heller. Og jeg har ikke sett noen webshops som fører XP 3400+, og overklokking av en 3200+ på det hovedkortet = mission impossible.

Jeg tillater meg å komme med et lite "n00b" *host*

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke forstår er hvorfor du ikke slenger inn litt penger i en ny skjerm når du har så mye penger, det er lurerer enn å bruke penger på ting som ikke finnes!

MSI KD7 støtter max 266MHz FSB, og ikke har det S-ATA tilkoblinger heller. Og jeg har ikke sett noen webshops som fører XP 3400+, og overklokking av en 3200+ på det hovedkortet = mission impossible.

Jeg tillater meg å komme med et lite "n00b" *host*

det står ikke i profilen att han har 8X300 GB hdd heller . står bare 4, kansje han har tenkt til å oppgradere fordi 1.2 terrabyte er jo litt lite :p

Lenke til kommentar

han sa ingen ting om at han hadde athlon XP, man må ha Athlon MP for å kjøre dual.. (med mindre man skal smøre hele prosessoren full med korrektur lakk og elektro lakk)

FSB overklokking på dette kortet kan kanskje være vanskelig, men at han faktisk har klart å løfte Multiplieren litt er vel ikke utenkelig..

og når det gjelder S-ata diskene.. kanskje han bruker S-ata kontrollere.. (unødvendig ja, men fullt mulig)

kanskje du skal ta tilbake ditt lille "n00b"*host*? :p

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

han sa ingen ting om at han hadde athlon XP, man må ha Athlon MP for å kjøre dual.. (med mindre man skal smøre hele prosessoren full med korrektur lakk og elektro lakk)

FSB overklokking på dette kortet kan kanskje være vanskelig, men at han faktisk har klart å løfte Multiplieren litt er vel ikke utenkelig..

og når det gjelder S-ata diskene.. kanskje han bruker S-ata kontrollere.. (unødvendig ja, men fullt mulig)

hehe jeg bruker jo arctic silver :D med vannkjøling går GREIT :D Jeg har s-ata kontrollere da men følte det ikke var nødvendig da men lettere å kopple til harddisker da !:D

Å forresten kjøpte 9600 pro Skrev feil da :blush:

Lenke til kommentar
noe jeg ikke skjønner... hvordan kan skjermkortet svi seg når d datten ting på d?  :wow:  du traff joke vifta, for den er jo på nersida av gfx kortet..   :ermm:  kortsluttning eller no sånn ? ikke vett jeg, det hørrtes bare merkeli ut  :green:

Har du sett et skjermkort på nært hold? det er kobberbaner, transistorer, minne brikker og en haug med annet rart der, du kan teoretisk sett "f***e" et skjermkort i fra alle vinkler om du vil, trenger bare litt mere insats fra enkelte vinkler.

Ikke for å være slem, men et "Norsk" kurs er ikke å forakte, ellers må vi kaste deg ut av landet :p tihi

hehe Snakk om n00b da :D

siden du har så flust med høvdinger...

tørr jeg spørre hvor du får dem fra? er du pappagutt eller har du ordnet deg en meget bra jobb? i tilfelle sistnevnte kalla jobb... så jeg og kan studere samme vei :p

Lenke til kommentar

jeg får nesten legge til at KD7 Master kun har to DIMM-slots som støtter standard DDR-RAM, skal du ha 4X1024 må det være reg. (ECC) RAM. Ikke er det mulig å overklokke med multiplier heller, så han må overklokke med FSB. Det er heller ikke AGP/PCI lock, så du kommer ikke veldig høyt. Sorry at jeg så feil, men at det IKKE er XP 3400+ gjør det jo bare enda mer åpenlyst at dette er løgn.

EDIT; ikke mulig å justere voltage heller.

Jeg kunne godt tenke meg et bilde av dette oppsettet!

så NEI, jeg tar det ikke tilbake.

Endret av vladnag
Lenke til kommentar
Det er mulig å justere votage på k7D Master'n min vaffal. Og multiplieren ordner seg med en pinmod. Men fsb'en får man vel maks tyna opp i 150Mhz såvidt jeg vet om ting på pci bussen sier seg enig i det (ting på pci bussen min gjør det ikke).

Hvis det ikke er bullshit så tror jeg at jeg ville prioritert litt annerledes om jeg skulle bruke såpass med penger på pc'en men jaja...
Lenke til kommentar

CPU voltage også!? Jeg bygde et system med dette HK'et hvor det var umulig. Max FSB er som du sier 150MHz, og da er PCI clock på 38MHz. Åssen S-ATA kontrolleren til Alexander liker det vites ikke.

Jeg lurer fortsatt på dette med RAM'en hans. Vel Alexander, får vi et bilde!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...